Sven Haraldsen Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hei! Jeg er 26. Veier rundt 70. Er ikke tjukk, men heller ikke farlig tynn. Ønsker meg hjelp til et åtteukersprogram hvor jeg skal gå all-in hva gjelder kosthold og trening. Målet mitt er enkelt forklart. Vekk med fett. På med muskler. Drømmer om en litt større brystkasse og litt mindre fett på magen. Rygg og armer kan også med fordel bli bedre representert. Jeg sykler en del, så kondisjon og ben tar jeg "godt vare på". Derfor lurer jeg på: Kan noen bidra til å sette opp et effektivt kostholds- og treningsprogram? Tenker å begynne 1. mai, og avslutte 1. juli. På forhånd takk for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Haraldsen Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg er i gang. Er på niende dagen med "lavkarbo". Forsøker å holde meg under 60 gram karbohydrater om dagen, og å få i meg litt ekstra mye proteiner (rundt 140 gram). Totalt maks 1400 kcal. Trener styrketrening (RYP) 3 dager i uken, og kondisjon omtrent to dager i uken (sykling). Etter 5 dager hadde jeg allerede gått ned 1 kilo. Jeg håper inderlig at dette er fett, og ikke muskler. Om noen har innspill til endringer og forslag til forbedringer: kom gjerne med innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslove Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Kan informere om at du ikke kommer til å få vekk fett og samtidig på med muskler. Du må velge en av delene. Slik du spiser nå kommer fettet til å ryke, og musklene vil bare bli definerte. Reagerer litt på det lave kcalnivået ditt. Du veier ikke spesielt mye, så hva er høyden din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Haraldsen Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Hei! Jeg er 179. Det høres bra ut at fettet ryker og musklene mer definerte. Jeg kan evt. begynne å bygge mer muskler når fettet er borte. Tipper jeg må over på en litt annen diett da. Du mener jeg bør ha i meg mer kcal? Hvordan får jeg til det, uten å få i meg for mye karbohydrater? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BadWolf Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Hei! Jeg er 179. Det høres bra ut at fettet ryker og musklene mer definerte. Jeg kan evt. begynne å bygge mer muskler når fettet er borte. Tipper jeg må over på en litt annen diett da. Du mener jeg bør ha i meg mer kcal? Hvordan får jeg til det, uten å få i meg for mye karbohydrater? Hvorfor er det negativt å få i seg karbohydrater? Lloyd 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Haraldsen Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Hvorfor er det negativt å få i seg karbohydrater? Fordi jeg ønsker å få vekk litt fett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fitplease Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Du spiser altfor lite kalorier og det gjør det veldig vanskelig for kroppen din å bygge muskler. For meg høres det ut som det ene kiloet du har mistet er mer muskler enn fett dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Haraldsen Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Du spiser altfor lite kalorier og det gjør det veldig vanskelig for kroppen din å bygge muskler. For meg høres det ut som det ene kiloet du har mistet er mer muskler enn fett dessverre. Det er dumt. Jeg trener styrketrening tre dager i uken. Trodde det skulle bidra. Har du noen innspill og forslag til forbedring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaEriksen Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Det er dumt. Jeg trener styrketrening tre dager i uken. Trodde det skulle bidra. Har du noen innspill og forslag til forbedring? Du er nesten nødt til å spise mer enn 1400 kalorier om dagen for å bygge muskler, muskeløkning krever overskudd. Så lenge du spiser riktige karbohydrater så vil ikke det hindre nedgang i fettprosent. I følge kalulatoren på Fitnessbloggen er din estimerte basalforbrenning 1694 kcal, det vil si det er dét som kreves for å holde kroppens prosesser i gang uten at du beveger deg i det hele tatt, hvis du ikke får i deg det vil kroppen tære på den energien den finner, og det vil den ta fra musklene dine. Spis mer og spis riktig (2-2,5 gram proteiner per kg kroppsvkt + frukt, grønt, gode karbokilder, essensielle fettsyrer i form av fet fisk, omega 3-tilskudd, avokado etc), tren som du gjør, og du vil sannsynligvis se resultater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BadWolf Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Fordi jeg ønsker å få vekk litt fett. Lavkarbo og høykarbo gir like bra resultater om protein- og kalorimengde er like store Så det er ikke sånt at du må holde deg unna karbohydrater for å miste fett, men om du derimot trives bedre på lavkarbo er det jo noe annet. Om du vill fortsette på lavkarbo kan du jo starte med å øke protein inntaket ditt til 200 g. Da får du 240 kalorier ekstra til dagen vertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Haraldsen Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Takk for svar, begge to! Skal forsøke å legge inn enda et måltid hver dag med mer proteiner. Generelt spiser jeg som regel frokost (et eller annet eggbasert), lunsj blir som regel et par/tre rugsprø med mye pålegg og grønt ved siden av, og middag består som regel av kjøtt eller fisk, samt grønnsaker. Mellommåltider er alt fra proteinshakes til bær og frukt. Om noen har forslag til et måltid (konkret) jeg kan forsøke å få i meg daglig — kom gjerne med det. Får forsøke å hvertfall ligge på mellom 1800 og 2000 kcal daglig da? Jeg har jo ikke planer om å være på lavkarbo i lang tid. Tanken var å forsøke meg på dette PSMF-greiene/lavkarbo i 8 uker for å komme meg ned på et nivå hvor jeg ikke har så høy fettprosent, og derfra bygge meg opp igjen. Er ikke så rutinert på dette, så alt av innspill suger jeg til meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BadWolf Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Jeg spiser f.eks 1 boks cottage cheese med 1 ss kokosolje ( veldig bra fett ) og 40 g myoprotein som et av mine måltider Da får du slengt på en del kalorier ganske lett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 179cm høy og veier 70kg? Sikker på at du trenger så mye som åtte uker på å få vekk fett? For meg høres det ikke ut som om du har så mye å ta av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjeii Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Du burde heller starte å spise mye mer, trene mer styrke for sååå å gå ned igjen. Veier selv 87 kg og er 181, så du har ikke vondt av litt ekstra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Haraldsen Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 179cm høy og veier 70kg? Sikker på at du trenger så mye som åtte uker på å få vekk fett? For meg høres det ikke ut som om du har så mye å ta av. Haha, nei, tipper at 8 uker er litt mye. Må nok forandre ting litt underveis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Enig med Tarjeii (: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Haraldsen Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Du burde heller starte å spise mye mer, trene mer styrke for sååå å gå ned igjen. Veier selv 87 kg og er 181, så du har ikke vondt av litt ekstra. Har ikke planer om å bli fryktelig stor. Bare litt mer, hva kaller dere det, definert? Men bør sikkert hvertfall komme meg opp mot 75/80. Tipper det tar en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjeii Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Nei, trenger ikke bli så stor, men det er ikke kult å være ripped flis. Ville ihvertfal kommet meg opp på en 80 kg før jeg startet på diett for å bli ripped, men det er min mening. Uansett hva du ønsker, kjør på og lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.