Gå til innhold

Hvilken omega- 3?


Everlast

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har jobbet i helsekostbransjen i 6 år, og det er veldig mye snusk på markedet. Mine personlige godkjente produkter er:

I helsekostbutikk: EyeQ (spesielt bra mot konsentrasjonsproblemer/psykiske greier) eller Eskimo 3 (best i test hos FBI) evt Ruiz Selolje (denne har veldig gode tilbakemeldinger fra kunder og er fin for ledd). :)

På nettet: Omega Cure (Denne bruker jeg nå, den smaker dødsgodt og er veldig fersk!) :wub:

Vi selger ikke Omega Cure, som er min favoritt, men når kundene spør anbefaler jeg de tre som er nevnt her. De andre produktene i butikken går ikke gjennom kvalitetskontrollen min, men jeg er litt (greit, veldig) nazi. Jeg skjønner ikke Alice B. Vikan sin motvilje mot olje, det er mye større sjanse for at piller er harske! Med olje er det stort sett greit hvis kvaliteten er god, produsenten er anerkjent, datoen er god og DEN SMAKER GODT! Smaker det rart så er det sannsynligvis harskt.. For å sjekke om piller er harske bør du bite hull på en med jevne mellomrom, og smake. Generelt er det bedre opptak på flytende oljer, så hvis ikke du er megapingle på smak er det helt klart best. Og jeg tuller ikke, Omega Cure smaker godteri! <3!

Jeg er storkunde hos iherb.com, og der har de masse omega3-produkter, men jeg har ikke funnet det perfekte produktet der enda. Alt er veldig billig der da, hvis du gidder å lese deg opp. Evt kan du prøve den Lily anbefaler, hun handler jo nok der til å vite hva hun driver med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i helsekostbransjen i 6 år, og det er veldig mye snusk på markedet. Mine personlige godkjente produkter er:

I helsekostbutikk: EyeQ (spesielt bra mot konsentrasjonsproblemer/psykiske greier) eller Eskimo 3 (best i test hos FBI) evt Ruiz Selolje (denne har veldig gode tilbakemeldinger fra kunder og er fin for ledd). :)

På nettet: Omega Cure (Denne bruker jeg nå, den smaker dødsgodt og er veldig fersk!) :wub:

Vi selger ikke Omega Cure, som er min favoritt, men når kundene spør anbefaler jeg de tre som er nevnt her. De andre produktene i butikken går ikke gjennom kvalitetskontrollen min, men jeg er litt (greit, veldig) nazi. Jeg skjønner ikke Alice B. Vikan sin motvilje mot olje, det er mye større sjanse for at piller er harske! Med olje er det stort sett greit hvis kvaliteten er god, produsenten er anerkjent, datoen er god og DEN SMAKER GODT! Smaker det rart så er det sannsynligvis harskt.. For å sjekke om piller er harske bør du bite hull på en med jevne mellomrom, og smake. Generelt er det bedre opptak på flytende oljer, så hvis ikke du er megapingle på smak er det helt klart best. Og jeg tuller ikke, Omega Cure smaker godteri! <3!

Jeg er storkunde hos iherb.com, og der har de masse omega3-produkter, men jeg har ikke funnet det perfekte produktet der enda. Alt er veldig billig der da, hvis du gidder å lese deg opp. Evt kan du prøve den Lily anbefaler, hun handler jo nok der til å vite hva hun driver med. ;)

Oi, 1005 mg EPA og 1005 mg DHA per 8 ml! Det var veldig mye ift. andre produkter jeg har sett :thumbsup: Får litt sånn "too good to be true"-følelse. Godteri sa du? Godteri er jo så mangt, søtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, 1005 mg EPA og 1005 mg DHA per 8 ml! Det var veldig mye ift. andre produkter jeg har sett :thumbsup: Får litt sånn "too good to be true"-følelse. Godteri sa du? Godteri er jo så mangt, søtt?

Som sagt, favoritt! Jeg har hørt veldig bra ting om produktet av folk jeg stoler på, som gutta i VOF, så det virker faktisk veldig lovende. ;) Godteri var kanskje litt vagt, den smaker mild, ekte vanilje. :thumbsup: Ikke fisk med vanilje heller, bare vanilje. Og ikke søtt, heldigvis. (Jeg er 100% imot søtsmak på oljer, kunstig eller ei. :thumbsdown:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, favoritt! Jeg har hørt veldig bra ting om produktet av folk jeg stoler på, som gutta i VOF, så det virker faktisk veldig lovende. ;) Godteri var kanskje litt vagt, den smaker mild, ekte vanilje. :thumbsup: Ikke fisk med vanilje heller, bare vanilje. Og ikke søtt, heldigvis. (Jeg er 100% imot søtsmak på oljer, kunstig eller ei. :thumbsdown:)

Er den bare å få på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den bare å få på nett?

Jeg vet det er noen helsekostbutikker som selger den, ihvertfall i Oslo. Det er bare å høre i din lokale butikk om de har den/kan ta den inn. Men siden den er ferskvare må butikken ha veldig god trafikk for å kunne ha den, de går nemlig fort ut på dato (noe som er en veldig bra ting for kunden!!) Jeg kjøper 6 stk av gangen og putter 5 i fryseren når jeg får dem. Da blir de litt billigere, og så er det bare å ta opp en ny når det begynner å bli tomt. :) Det går også an å gå sammen med andre og bestille, så kan dere dele på frakt og flasker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal absolutt ha den i bakhode når jeg skal kjøpe ny omega-3. For meg er smak viktig, ellers får jeg det ikke ned. Gulping av vond fiskeolje har ført til at jeg ikke har klart å ta tilskudd på lenge, noe som fører til at jeg ikke får i meg tilstrekkelig omega-3. Fet fisk er ikke representert i kostholdet, rett og slett fordi jeg ikke er spesielt glad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal absolutt ha den i bakhode når jeg skal kjøpe ny omega-3. For meg er smak viktig, ellers får jeg det ikke ned. Gulping av vond fiskeolje har ført til at jeg ikke har klart å ta tilskudd på lenge, noe som fører til at jeg ikke får i meg tilstrekkelig omega-3. Fet fisk er ikke representert i kostholdet, rett og slett fordi jeg ikke er spesielt glad i det.

Gjør det! Hvis du gulper denne smaker den bare digg, så det er bra. Jeg elsker fisk, men det skal godt gjøres å få nok bare med noen fiskemåltider i uka, så tilskudd må jeg ha uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Google er en fin ting om du vil dobbelsjekke anatomien vår. Kroppen er en vannbasert organisme, det er nok rimelig udiskutabelt:)) at olje harskner er det publisert svært mye om bare de siste 6 mnd, sjekk tester fra puls og FBI om du vil ha de "folkelige" variantene. Uttesting av DNA fra torsk spaltet til nucleotider er publisert 3 doktoravhandlinger bare fra Haukeland sykehus om du er intr i slik lesning... Bare for å nevne noe:)

Jeg forstår ikke hva DNA nucleotider har med fettsyrer å gjøre? Prøvde å google, men fant dessverre ikke ut av det, kan godt hende jeg ikke var flink nok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert helt greit, men jeg liker ikke høykonsentrerte oljer, de er bearbeidet mer enn høyst nødvendig. Jeg liker heller ikke kapsler, både fordi flytende olje tas opp bedre og fordi du må ta veldig mange kapsler for å få en skikkelig dose. Med mindre de er høykonsentrerte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva jeg tenker på, mener bare å ha sett det en plass :p men er tran da et bra tilskudd? må ha det inn med teskje jeg :rolleyes:

Endel påstår det ikke blir tatt opp pga mye A-vitamin, men tran kurrerer jo rickets så en god del av d-vitaminet må jo bli tatt opp. Pga svært mye A vitamin ville jeg ikke bruk tran som hovedkilde, men supplert med selolje\lakseolje i flytende form. Kapsler blir for lite og dyrt. Spesielt selolje smaker godt og de som sliter med sure oppstøt greier som regel selolje. Lurt å ta litt kaldpresset olivenolje sammen med omega 3 oljene siden antioksidantene i olivenoljen bedrer opptaket siden de reduserer oksidering\harskning av omega 3 fettsyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg slenger meg på her og vil også si at jeg har jobbet nærmere 6 år som daglig leder på helsekost butikk, og våres bestselger av Omega 3 produkt var uten tvil Udo's Choice. Den er også kommet frem best i test flere ganger, og skal vist ikke harskne så lenge den oppbevares riktig. Sjekk litt på nettet om denne, jeg vil si at denne er desidert best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...