Gå til innhold

Bakgrunnen for valget av brukernavnet ditt?


Flakkis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okay, dette er egentlig en ganske komplisert historie, men jeg tror dere takler det likevel

En gang, før jeg ble født, så sa mamman min til pappan min at : "Nå lager vi barn!", også gjorde de det. Jeg het først Marius, men det syns de passet så dårlig siden jeg ikke hadde en slik tiss som pappa hadde, men heller en som liknet på mamma sin. Derfor ble jeg kalt Emeline.

Et forferdelig navn, spør du meg, men det var nå dette min mor insisterte på. Jeg er den dag i dag takknemmelig for at min far for en gangs skyld tok til motmæle og sa: GREIT NOK at denne ungen sikkert kommer til å bli over gjennomsnittet rar, og mest sannsynlig være overvektig frem til fylte 20, men vi trenger da ikke gi henne et forferdelig navn for det?!

Så da ble jeg hetende Camilla, da. Mamma er fortsatt litt lei seg for det, og skulle I ALLEFALL ønske at jeg het Kamilla. Og mødrene våre skal liksom elske oss for den vi er!

Og Lor, det er fordi jeg har etternavnet til pappa i stedenfor mamma. Det er jeg også litt glad for, siden "Gundersen" er så fryktelig kjedelig.. Ikke forde, da kunne jeg kanskje ha kommet unne med å kalle meg "CamillaGud". :eek::huh::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg ble født har jeg alltid blitt kalt Cilla eller Cillapiken av min nærmeste familie. Så rundt 10ish år, så ble jo dette teit og jeg ble sint når de sa det, så de slutta. Og nå kaller jeg meg selv det, fordi jeg savner når familien min gjorde det. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartsol høres veldig emo ut, men det er rett og slett henta fra litteraturhistorien. Jeg har det fra fransk: Soleil Noir, og betyr noe sånt som mørkets sol eller noe. Det er også brukt som tittel på et dikt, trooor jeg, og en betegnelse på melankoli/depresjon av Julia Kristeva. Jeg er for tiden verken deprimert eller melankolsk, men valgte det fordi det var det jeg kom på i farten. Jeg kan si så mye som at det har betydd mer for meg tidligere, når dagene også var tyngre. Da føltes det rett og slett ut som om noen hadde formørket sola, alltid, hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Shenjing er kinesisk for 'nerver', i biomedisinsk forstand, nevrologi heller enn psykologi. Jeg har jobbet med/bodd i /vært interessert i Kina i ca. 10 år nå, og forsket på helse i forhold til sosiale relasjoner, snakker og skriver språket, så yeah.... både shen og jing har ganske gamle betydninger hver for seg innenfor kinesisk medisin, så det er jo litt moro at de ble satt sammen til å lage et for dem da nytt konsept, nerver, da det ble introdusert av misjonærene. Synes jeg da, geek som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...