sjokkoninja Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Ingen problem det Men som Oddis nevnte ville jeg brukt eggene til frokost. 1 boks mager kesam metter mye. Et tips: Bruk Fun light saft som smakstilsetning. Da kan du variere mye. Du kan også tilsette bær eller litt frukt. Namnam! Du kan også blande havregryn i proteinshaken etter trening, istedenfor riskaker. Metter lengre Og jenter, takk Fort gjort å spise mer protein enn det du tror du gjør. 100g laks inneholder 20g protein f.eks og; 1 boks kesam = 36g protein 1 beger Skyr = 16g protein 150g kjøtt = 30g protein (ca.) 1 boks tunfisk = 26g protein Vips! Over 100g Litt egg, mer kjøtt, proteinpulver etc.. lett opp i 180-200g. Og du inntar 4 scoop proteinpulver i løpet av dagen om jeg ikke husker feil? Standard 1 scoop er 30g og bruker du et proteinpulver av god kvalitet blir 1 scoop minimum 25g protein. Altså rundt 100g protein bare i pulver? Har du tatt med det i beregningene på kcalbudsjett forresten? Det blir fort nærmere 500 kcal. Kommer an på type proteinpulver selvsagt, men de jeg har brukt ligger på 120 kcal per scoop. Jeh har whey 80 choklad. så 1,5 scoop er vel 28gr el noe? I det siste har jeg økt de til 3 scooper om morra'n og 2-3 etter trening og. Så mye mulig det kan ligge noe der og? Jeg tror jeg må prøve å justere det matopplegget jeg allerede har, bare litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Tatt til meg noen tips, som å få inn mer frukt og grønt og ta karbs derifra og, men fortsatt usikker.. jeg spiser ca hver 3. time og jeg går veldig mye sulten allerede NÅ.. så om du/noen har noen stalltips, så ja takk Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel Sol Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Ahaaaaa, viste jeg faktisk ikke : ) Men bra jeg har pleid og veie maten før jeg lager den, eller litt begge dela, på diett.no står det jo kokt og ukokt : ) Kjøttet har jeg faktisk veid før og ikke etter (til vegard) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Ahaaaaa, viste jeg faktisk ikke : ) Men bra jeg har pleid og veie maten før jeg lager den, eller litt begge dela, på diett.no står det jo kokt og ukokt : ) Kjøttet har jeg faktisk veid før og ikke etter (til vegard) Jepp, noen matvaretabeller har også verdier for kokt vare. Men det vil alltid være mest nøyaktig å bruke verdiene for utilberedt, siden det vil variere litt hvor mye vann som forsvinner utifra temperatur, varighet osv. Daniel Sol 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 jeg spiser ca hver 3. time og jeg går veldig mye sulten allerede NÅ.. så om du/noen har noen stalltips, så ja takk Det kan være bedre å ha 4-5 timer mellom hvert måltid og færre måltider så du kan spise store nok porsjoner til å bli mett. Er du sulten så dropp proteinpulver og gå for kjøtt, fisk, egg, mager kesam og cottage cheese som proteinkilder. Og som sagt før, masse grønnsaker. Du kan ta BCAA før og etter trening i stedet for proteinshake, så kan du heller lage et godt mettende måltid når du kommer hjem fra trening. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MEvsME Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeh har whey 80 choklad. så 1,5 scoop er vel 28gr el noe? I det siste har jeg økt de til 3 scooper om morra'n og 2-3 etter trening og. Så mye mulig det kan ligge noe der og? Jeg tror jeg må prøve å justere det matopplegget jeg allerede har, bare litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Tatt til meg noen tips, som å få inn mer frukt og grønt og ta karbs derifra og, men fortsatt usikker.. jeg spiser ca hver 3. time og jeg går veldig mye sulten allerede NÅ.. så om du/noen har noen stalltips, så ja takk Tips: Spis kaloriene dine fremfor å drikke de:) Mat metter lengre og bedre enn en shake. Bytt ut pulver med proteinkilder som foreslått tidligere og øk mengder grønnsaker. Jeg er ikke utdannet innen ernæring på noen måte, men jeg tok utgangspunkt i opplegget du spiser nå og endret litt på det. Grovt regnet kommer dette på rundt 1900 kcal, 220g protein, 130g karb, 45g fett. Det skader jo ikke å prøve å holde deg til noe lignende i to uker uten spisedager for å se hva som skjer Så tar du det enkelt og greit der ifra. Spisevinduet kan for eksempel se slik ut: 08:00 10:00 12:00 15:00 19:00 2 timer mellom de første måltidene og deretter 3-4 timer. Periodisk faste med færre, men større måltider er også en måte å gjøre det på. Du finner fort ut hva som passer deg [ATTACH]19284[/ATTACH] sjokkoninja 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil Weber Meek Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Det finnes ingen magiske tall! Men er det noen tips jeg vil gi deg så er det! 1. Få deg mere søvn! 2. Trenings programmet ditt er "crap" , det er idioti og kun kjøre igjennom kroppen 1 gang på 4-5 treningsdager! mitt forslag er 2 splitt eller et fullkroppsprogram med gode baseøvelser! F.eks RYP OL! 3. Legg til 1 time med gåing eventuellt cardio om du ønsker det 1-3 ganger i uka. 4. IKKE kuk det til i helgene. Du spiser bra mat til vanlig "Pizza med spelt bunn" yes jeg har vært i den fellen før.. Spelt bunn har like mange kcal som en vanlig bunn, pluss ost og da har du plutselig 1-2000 kallorier på et måltid... 5. Følg dietten 100% no matterwhat til du ser resultater! Går du ikke ned i vekt/fett% så må du justere på nytt. f.eks spis litt mindre eller tren litt mer. MEvsME 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokkoninja Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Det kan være bedre å ha 4-5 timer mellom hvert måltid og færre måltider så du kan spise store nok porsjoner til å bli mett. Er du sulten så dropp proteinpulver og gå for kjøtt, fisk, egg, mager kesam og cottage cheese som proteinkilder. Og som sagt før, masse grønnsaker. Du kan ta BCAA før og etter trening i stedet for proteinshake, så kan du heller lage et godt mettende måltid når du kommer hjem fra trening. Jeg pleier å ta BCAA (xtend) før og under trening. 4 riskaker + shake etter, så lager jeg meg middagen 1t etter at jeg har fått i meg shaken. Men den er kanskje ikke nødvendig rett etter trening, om jeg får i meg middag >1t etter trening? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokkoninja Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Tips: Spis kaloriene dine fremfor å drikke de:) Mat metter lengre og bedre enn en shake. Bytt ut pulver med proteinkilder som foreslått tidligere og øk mengder grønnsaker. Jeg er ikke utdannet innen ernæring på noen måte, men jeg tok utgangspunkt i opplegget du spiser nå og endret litt på det. Grovt regnet kommer dette på rundt 1900 kcal, 220g protein, 130g karb, 45g fett. Det skader jo ikke å prøve å holde deg til noe lignende i to uker uten spisedager for å se hva som skjer Så tar du det enkelt og greit der ifra. Spisevinduet kan for eksempel se slik ut: 08:00 10:00 12:00 15:00 19:00 2 timer mellom de første måltidene og deretter 3-4 timer. Periodisk faste med færre, men større måltider er også en måte å gjøre det på. Du finner fort ut hva som passer deg [ATTACH]19284[/ATTACH] Takk! Kanskje jeg skal prøve ut ditt opplegg! Det så i grunn ganske greit ut. Bruker bare pulver som proteinkilde til frokost (gryn + shake) og rett etter treninga, sammen med de 4 riskakene. ellers prøver jeg primært å få de med mat "problemet" med å ha siste måltid 19, er at jeg har så fucka døgnrytme, eller sliter med søvn. Det har jeg gjort i mange år, og jeg har nå endelig fått sovemedisin mot det, men jeg har enda ikke tatt det i bruk, da jeg vil ha det som "siste utvei". Så om jeg spiser siste måltid 19, så legger ikke jeg meg 23-24, men heller 3-4 MEn jeg kan prøve meg frem Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokkoninja Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Det finnes ingen magiske tall! Men er det noen tips jeg vil gi deg så er det! 1. Få deg mere søvn! 2. Trenings programmet ditt er "crap" , det er idioti og kun kjøre igjennom kroppen 1 gang på 4-5 treningsdager! mitt forslag er 2 splitt eller et fullkroppsprogram med gode baseøvelser! F.eks RYP OL! 3. Legg til 1 time med gåing eventuellt cardio om du ønsker det 1-3 ganger i uka. 4. IKKE kuk det til i helgene. Du spiser bra mat til vanlig "Pizza med spelt bunn" yes jeg har vært i den fellen før.. Spelt bunn har like mange kcal som en vanlig bunn, pluss ost og da har du plutselig 1-2000 kallorier på et måltid... 5. Følg dietten 100% no matterwhat til du ser resultater! Går du ikke ned i vekt/fett% så må du justere på nytt. f.eks spis litt mindre eller tren litt mer. 1. jobber med søvnsaken 2. jeg har startet på nytt program nå. Men jeg vet ikke om det er så mye bedre? man: - bryst/rygg tir: bein/skuldre ons: bi/tri tors - fri fre: bryst/rygg lør: bein/skuldre (om jeg kommer meg på lørdagstreningene. sliti med motivasjonen der) søn - fri! 3. pleier å ta det enten rett etter styrkeøktene eller før frokost 4: ok. Skal som jeg har nevnt tidligere i tråden prøve 2 uker og komme med en statusrapport Men takk for innspill. Jeg føler meg mer motivert nå, og føler også jeg har fått mye bra feedback av dere med kunnskap! settes pris på Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlphaStyle Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hvis et måltid klokken 19:00 ødelegger totalt for din søvnrytme vil jeg anbefale å unngå det! Men trur du det er "maten/måltider" så seint som ødelgger søvnen din? Periodisk faste er bare en spise måte, ingenting spesielt eller magisk med det, men det kan hjelpde deg i å bli onklig mett de 2-3 måltidene du spiser iløpet av et 8timers spisevindu. Du "MÅ" ikke spise det siste måltidet akkurat den 8'ende timen Kan godt ha et mindre spisevindu og en lengre faste periode (om du trives med det så klart). Spis heller sånn som det passer deg. Den beste dietten er den dietten du klarer å leve/holde ut med Hvile er like så viktig som treninga, så søvn det ønsker du ! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokkoninja Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Hvis et måltid klokken 19:00 ødelegger totalt for din søvnrytme vil jeg anbefale å unngå det! Men trur du det er "maten/måltider" så seint som ødelgger søvnen din? Periodisk faste er bare en spise måte, ingenting spesielt eller magisk med det, men det kan hjelpde deg i å bli onklig mett de 2-3 måltidene du spiser iløpet av et 8timers spisevindu. Du "MÅ" ikke spise det siste måltidet akkurat den 8'ende timen Kan godt ha et mindre spisevindu og en lengre faste periode (om du trives med det så klart). Spis heller sånn som det passer deg. Den beste dietten er den dietten du klarer å leve/holde ut med Hvile er like så viktig som treninga, så søvn det ønsker du ! Nei, nei. Mente ikke at det er for seint. Jeg pleier å spise egga klokken 22 f. eks. Det jeg mente var at det kommer til å bli et heeelvete uten mat fra 19-4, hehe. Fordi jeg er konstant sulten. Spesielt om jeg bare er hjemme.. Hadde jeg tatt det siste måltidet 19, og lagt meg typ 23-24, så hadde det jo vært greit for da hadde jeg vært mett så lenge. ja, OM jeg ønsker søvn! Men det er tydeligvis lettere sangt enn gjort Sliti mange år der.. Jeg vet det ødelegger, men var/er usikker på om det ødelegger SÅ veldig for meg, eller om det er kostholdet/treninga som er for dårlig.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlphaStyle Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Angående den delen at du bli sulten en stund etter siste måltid *i dette eksemplet 19:00*. Sånn som jeg har forstått det så handler det litt om "spise frekvensen" for hvert enkelte. Om du spiser for eksempel hver andre time så vil du mest sannsynligvis også bli sulten hver andre time. Men hvis du for eksempel følger Periodisk Faste så spiser du til samme tid innen et spisevindu. Og ved å spise til samme tid så vil du "forhåpenligvis" KUN bli sulten til de tidene Jeg foreksempel spiser Måltid nummer 1 klokken 12:00, Måltid 2 15:00-16:00 og Måltid 3 imellom 19:00-20:00 og jeg har ingen sulte problemer resten av den dagen selv om jeg er våken til 3:00-4:00 Sult følelsen skal vist komme å gå, altså om du blir sulten så drikker du vann og venter noen minutter så forsvinner sult følelsen Om du klarer å fokusere på noe annet så klart Bare et lite tips: Blomkål/Brokkoli/Gulrot/sukkererter (Grønnsaker generelt) inneholder lite med kalorier (Brokkoli for eksempel har 25-30kcal per 100g) men metter en del siden det er mye "masse" som fyller magen Så hvis siste måltid består av slike matvarer så vil du muligens klare å holde deg mett resten av kvelden Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokkoninja Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Angående den delen at du bli sulten en stund etter siste måltid *i dette eksemplet 19:00*. Sånn som jeg har forstått det så handler det litt om "spise frekvensen" for hvert enkelte. Om du spiser for eksempel hver andre time så vil du mest sannsynligvis også bli sulten hver andre time. Men hvis du for eksempel følger Periodisk Faste så spiser du til samme tid innen et spisevindu. Og ved å spise til samme tid så vil du "forhåpenligvis" KUN bli sulten til de tidene Jeg foreksempel spiser Måltid nummer 1 klokken 12:00, Måltid 2 15:00-16:00 og Måltid 3 imellom 19:00-20:00 og jeg har ingen sulte problemer resten av den dagen selv om jeg er våken til 3:00-4:00 Sult følelsen skal vist komme å gå, altså om du blir sulten så drikker du vann og venter noen minutter så forsvinner sult følelsen Om du klarer å fokusere på noe annet så klart Bare et lite tips: Blomkål/Brokkoli/Gulrot/sukkererter (Grønnsaker generelt) inneholder lite med kalorier (Brokkoli for eksempel har 25-30kcal per 100g) men metter en del siden det er mye "masse" som fyller magen Så hvis siste måltid består av slike matvarer så vil du muligens klare å holde deg mett resten av kvelden jeg pleier som regel å spise: frokost 12:00 "lunsj" 15:30 *trening* 17:00 middag 20ish (avhenger av når jeg kommer hjem fra trening) kvelds 22:30-23ish Men er rimelig sulten fordet utenom altså Enten jeg sitter i forelesninger på skolen, eller jeg sitter hjemme og "venter" på mat/trening etc.. Men jeg kan jo knaske på noe gulrøtter. Hjelper vel noe! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
123abc1 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 jeg pleier som regel å spise: frokost 12:00 "lunsj" 15:30 *trening* 17:00 middag 20ish (avhenger av når jeg kommer hjem fra trening) kvelds 22:30-23ish Men er rimelig sulten fordet utenom altså Enten jeg sitter i forelesninger på skolen, eller jeg sitter hjemme og "venter" på mat/trening etc.. Men jeg kan jo knaske på noe gulrøtter. Hjelper vel noe! Det jeg ville ha gjort var å teste det ut gradvis.. Det går noen dager før kroppen tilpasser seg og sultfølelsen utenom de normale spisetidene forsvinner. Ikke like lett i starten å gomle i seg 1500kcal i et måltid etter trening heller Men nå forstår jeg ikke hvordan jeg kan leve uten å spise slikt haha Mitt mønster ser slikt ut Når jeg bygger Lunch - 11ish - 800-1200kcal ish 30g whey eller bcaa før trening 17/18 ish Middag - 19/20ish - 1200-1600kcal ish + evt Mager kesam eller kasein shake Har prøvd en diett på rundt 1200kcal i 2 dager nå og føler ingen sult Så du må bare la kroppen tilpasse seg.. Du har fått mage gode tips nå, ta til deg det som fungerer best for deg og husk at det er mange veier til Rom! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg selv Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 La merke til noe en over her skrev "Feks mange jenter som skal starte på psmf dietten, (ekstrem diett 700 kcal ca om dagen) og har spist 1300-1500 fra før (som er veldig lite) vil de ikke gå mye ned i vekt på psmf.." Stemmer dette? Jeg har vært med på et 4ukers opplegg med Silje Mariela som ble avsluttet for noen dager siden! Hovedfokuset var fettreduksjon og det daglige inntaket lå på 1400-1500 kcal pr dag. Hadde 1 "frimåltid" hver lørdag di 2 første ukene, di 2 siste hadde vi "spisedag". Oppnådde veldig gode ressultater iløpet av disse få ukene, men så kommer det "rare"...bestemte meg for å gå rett over ifra disse 4 ukene til PSMF, og nå har jeg holdt på i 10 dager, hatt 1 frimåltid...men vekta vrikker seg merkbart lite...å da snakker vi et HØYT underskudd...ligger på 800-900 kcal pr dag...trener 3 dager styrke og litt cardio...skal jo være begrenset med trening på denne dietten! Planen min er å gå på denne dietten fram til juli, så vi snakker om noen måneder. Men hvorfor skjer det så lite? jeg kjører PSMF veldig ekstremt, men oppfatter at det faktisk skjedde mer på di ukene jeg lå på 1400-1500 kcal pr dag! Sier kroppen STOPP nå, eller skal jeg bare være litt mere "tolmodig" og vente litt til på at vekta raser?? Kjenner jeg blir veldig frustrert, har fulgt alt slavisk...og PSMF er jo for HURTIG vektnedgang! Så hva gjør jeg? Har kroppen min vært for lenge på underskudd totalt sett? D Håper virkelig noen av dere dyktige der ute kan komme med gode råd og kanskje en forklaring Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokkoninja Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Det jeg ville ha gjort var å teste det ut gradvis.. Det går noen dager før kroppen tilpasser seg og sultfølelsen utenom de normale spisetidene forsvinner. Ikke like lett i starten å gomle i seg 1500kcal i et måltid etter trening heller Men nå forstår jeg ikke hvordan jeg kan leve uten å spise slikt haha Mitt mønster ser slikt ut Når jeg bygger Lunch - 11ish - 800-1200kcal ish 30g whey eller bcaa før trening 17/18 ish Middag - 19/20ish - 1200-1600kcal ish + evt Mager kesam eller kasein shake Har prøvd en diett på rundt 1200kcal i 2 dager nå og føler ingen sult Så du må bare la kroppen tilpasse seg.. Du har fått mage gode tips nå, ta til deg det som fungerer best for deg og husk at det er mange veier til Rom! haha! shiiit! du spiser som et beist! Men fett at du har funnet noe som funker for deg da! Ja, jeg har fått mange nyttige tips, så skal sette meg ne å finne ut hva som kan passe for meg! Setter sykt pris på all feedback her inne! 123abc1 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlphaStyle Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 La merke til noe en over her skrev "Feks mange jenter som skal starte på psmf dietten, (ekstrem diett 700 kcal ca om dagen) og har spist 1300-1500 fra før (som er veldig lite) vil de ikke gå mye ned i vekt på psmf.." Stemmer dette? Jeg har vært med på et 4ukers opplegg med Silje Mariela som ble avsluttet for noen dager siden! Hovedfokuset var fettreduksjon og det daglige inntaket lå på 1400-1500 kcal pr dag. Hadde 1 "frimåltid" hver lørdag di 2 første ukene, di 2 siste hadde vi "spisedag". Oppnådde veldig gode ressultater iløpet av disse få ukene, men så kommer det "rare"...bestemte meg for å gå rett over ifra disse 4 ukene til PSMF, og nå har jeg holdt på i 10 dager, hatt 1 frimåltid...men vekta vrikker seg merkbart lite...å da snakker vi et HØYT underskudd...ligger på 800-900 kcal pr dag...trener 3 dager styrke og litt cardio...skal jo være begrenset med trening på denne dietten! Planen min er å gå på denne dietten fram til juli, så vi snakker om noen måneder. Men hvorfor skjer det så lite? jeg kjører PSMF veldig ekstremt, men oppfatter at det faktisk skjedde mer på di ukene jeg lå på 1400-1500 kcal pr dag! Sier kroppen STOPP nå, eller skal jeg bare være litt mere "tolmodig" og vente litt til på at vekta raser?? Kjenner jeg blir veldig frustrert, har fulgt alt slavisk...og PSMF er jo for HURTIG vektnedgang! Så hva gjør jeg? Har kroppen min vært for lenge på underskudd totalt sett? D Håper virkelig noen av dere dyktige der ute kan komme med gode råd og kanskje en forklaring Jeg forstår situasjonen, men jeg er selv usikker på om jeg har et bra/korrekt svar Men det jeg kan fortelle er at jeg engang gikk ifra 3800kcal om dagen (prøvde å gå opp i vekt) til bare 1800-2000kcal (for så å gå ned i fettprosenten). Når jeg var på 3800kcal økte jeg heftig mye i styrke å jeg kunne se vekta gradvis gikk oppover. Jeg fikk mye energi om dagene så jeg begynte å jogge noe sinnsykt mye Så klarte å holde fettet godt unna mens jeg prøvde å legge på meg litt ekstra kjøtt MEEN når jeg gikk over til 1800-2000kcal fikk jeg så klart massivt med resultater de første ukene til jeg ble en smule slapp og hadde ikke lengre det lille ekstra futtet å gi i treninga men jeg trente akkurat det samme bare uten så mye økning i styrken, heller litt redusering i noen av øvelsene/løftene. Kroppsvekta stoppet etter noen uker å ville ikke bli mindre Den dagen jeg bestemte meg for å plutselig spise 3000kcal igjen begynte ting virkelig å komme seg. Teorien min var at jeg hadde kommet i en katabolsk tilstand ved så massivt med kalori underskudd over så lang tid. Alt jeg trengte var en uke med re-feed Daniel Sol 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 sjokkoninja! haha, fantastisk nick! Er det én ting, eller to faktisk, jeg har skjønt i løpet av min korte tid her på FB så er det at The devil is in the detailsAnalysis to paralysis følger ofte av punkt 1. Når det gjelder mat så er mitt tips å la de 2 ukene bli en måned. Si til deg sjøl: Dette er den måneden i mitt liv hvor jeg skal være fullstendig gal nazi i forhold til å vite (og logge) hva jeg putter i meg til enhver tid. Gå i zombie-modus om nødvendig. Just Do It! Du vil ha glede av den jobben, og den bevisstgjøringen, resten av ditt liv :-) Bruk gjerne diett.no, men gjør det da konsekvent! Er det matvarer du bruker som ikke står der, legg de opp selv. Kontroller næringsinnholdet mot forpakningen, og rediger hvis det ikke stemmer. Jeg er overhodet ikke i tvil om at en fyr med din attitude og motivasjon vil nå de målene du setter deg, bare smør deg med tålmodighet og tenk at du godt kan bruke litt tid på å finne nøkkelen som funker for deg. Finn ut hva du spiser. Tren smart, kjør de store muskelgruppene som navet i et fullkroppsprogram 3 ganger i uka. Det er så enkelt, pin de jævla beina, knus rumpa, drep ryggen og brystet til du har testosteronproduksjon som en 15-årig hormonrakett. Resultatene vil komme :-) AlphaStyle, Oddis og sjokkoninja 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg selv Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg forstår situasjonen, men jeg er selv usikker på om jeg har et bra/korrekt svar Men det jeg kan fortelle er at jeg engang gikk ifra 3800kcal om dagen (prøvde å gå opp i vekt) til bare 1800-2000kcal (for så å gå ned i fettprosenten). Når jeg var på 3800kcal økte jeg heftig mye i styrke å jeg kunne se vekta gradvis gikk oppover. Jeg fikk mye energi om dagene så jeg begynte å jogge noe sinnsykt mye Så klarte å holde fettet godt unna mens jeg prøvde å legge på meg litt ekstra kjøtt MEEN når jeg gikk over til 1800-2000kcal fikk jeg så klart massivt med resultater de første ukene til jeg ble en smule slapp og hadde ikke lengre det lille ekstra futtet å gi i treninga men jeg trente akkurat det samme bare uten så mye økning i styrken, heller litt redusering i noen av øvelsene/løftene. Kroppsvekta stoppet etter noen uker å ville ikke bli mindre Den dagen jeg bestemte meg for å plutselig spise 3000kcal igjen begynte ting virkelig å komme seg. Teorien min var at jeg hadde kommet i en katabolsk tilstand ved så massivt med kalori underskudd over så lang tid. Alt jeg trengte var en uke med re-feed Ahaa , jeg skjønner Jeg har vært inne på den tanken også, at det kan være grunnen til at jeg nå har stoppet opp nå! Så det du mener er at du tok 1 ukes "pause" fra 1800-2000 kcal, og spiste mere, for så og gå tilbake til 1800-2000 kcal etter den ene uka? Og da raste du ned? Lurer på om det er nok med 1 uke, eller bør man ha flere uker med re-feed? før man kjører i gang igjen med PSMF Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-236820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlphaStyle Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Ahaa , jeg skjønner Jeg har vært inne på den tanken også, at det kan være grunnen til at jeg nå har stoppet opp nå! Så det du mener er at du tok 1 ukes "pause" fra 1800-2000 kcal, og spiste mere, for så og gå tilbake til 1800-2000 kcal etter den ene uka? Og da raste du ned? Lurer på om det er nok med 1 uke, eller bør man ha flere uker med re-feed? før man kjører i gang igjen med PSMF Jeg har helst ikke lyst å si noe konkret for jeg er veldig usikker selv Dette er vel en sånn periode hvor du bare må teste deg litt frem Om du ligger voldsomt i kaloriunderskudd fra før av så vil jeg ikke tro det er noe "ille" om du høyner kalori inntaket litt. La oss si du er 800-900kcal som du nevnte tidligere, så kan du jo prøve 1 uke med 0-200kcal underskudd. Den første "dagen" vil jeg anbefale å spise litt i overskudd type 200-500kcal over. Kroppen tillpasser seg, jo mere du spiser jo mere forbrenner du, jo mindre du spiser jo mindre forbrenner du. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6641-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt-burde-v%C3%A6rt-enkelt-eller/page/3/#findComment-237021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.