Gå til innhold

Farger på forumkategorier


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker det ikke. Syns du tok et veldig ryddig og rent design og tilførte det en dose tivoli. Det er ingen som blir å assosiere de forskjellige fargene med kategorier uansett. Ikke intuitivt hvertfall, muligens etter lengre tids bruk lærer man seg at blått er kosthold osv. Det eneste man nå ser er at ja det tilhører forskjellige kategorier, men hva hjelper det når man likevel må lese teksten for å vite hvilken? Tilfører ingen verdi i mine øyne, gjør det bare mer rotete.

Kort sagt blir det for mye. Hvis du føler at det må adskilles så burde det gjøres på en mer diskret måte.

edit: Det jeg og legger merke til er at noen kategorier stikker seg mer ut enn andre nå. Blått og lilla har bedre lesbarhet enn f.eks grønn og grå. Er det ønskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja,njo,... hadde du lagt til noen faner på toppen med de forskjellige kategoriene i tilhørende farger, slik at det går ann å skjønne hvilken farge som tilhører hva så hadde det sikkert blitt mer ryddig. Jeg ville valgt noen andre farger også, for å matche den knæsje grønne fargen som er fitnessbloggen. eksempelvis: Turkis, hot pink, lilla, knall orange,osv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For masse farger. Ble rotete, synes jeg. Du mistet litt av den rene stilen fitnessbloggen har, og nå ble det bare litt forvirrende kaos. Kanskje heller sørge for at kategoriene vises bedre, men ikke ved hjelp av flere farger. Det blir så fort kræsj der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobro
Tror ikke det var noen feil, men bare Espen som eksperimenterer med litt farger :)

Ja jeg skjønte jo det. Det jeg mente var; hvorfor må det være farger eller noe annet? Hva er utilstrekkelig med oversikten slik den er i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønte jo det. Det jeg mente var; hvorfor må det være farger eller noe annet? Hva er utilstrekkelig med oversikten slik den er i dag?

Helt enig. Og fargekoding er sjelden vellykket uansett. Det er hvertfall utrolig vanskelig å gjennomføre når man ønsker å kombinere brukervennlighet med godt design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går eventuelt an å kun legge de fem nyeste fra hver kategori på "hva er nytt" også slenger du på en overskrift mellom hver kategori. Jeg har hengt på forumer tidligere hvor de har løst det på denne måten. Det fungerte veldig greit. Jeg ser for meg noe ala dette:

Trening

Hvilket treningsprogram passer for meg?

blablblabl

blbablabla

blablabla

blablabla

Kosthold

Hva spiste dere til frokost?

Middagstips

Lavkarbokrigen

blablabla

blablabla

Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...