Gå til innhold

Sjokolade. Alt på en gang eller litt av og til?


OhMickey

Anbefalte innlegg

"Best å spise opp alt med en gang, så kan jeg starte på diett i morra!"

Jeg kan ikke ha sjokolade i hus om jeg skal klare diett. Dessuten tenker jeg at det er bedre å skeie helt ut og bli skikkelig fornøyd (og så merke ubehaget ved sukkersjokk og bli mindre fristet til å gjøre det igjen), enn å ta litt og litt og venne kroppen til å alltid ha sukker som bensin å gå på. Da blir suget bare sterkere når sukkeret slutter å komme som jevnt påfyll.

Min fine rasjonalisering for å spise hele platen (eller så mye jeg greier) :D

+1!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ALLTID en sukkerfri og melkefrisjokolade 72% liggende i skapet, 1-2 biter holder lenge, da den ikke er søt å jeg føler værtfall behovet blir dekket - dog jeg har gluten og melkeallergi, som kan brukes som en fordel når det gjelder godis :thumbsup:

Samme her. Jeg syns de gjør samme nytten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er mitt substitutt til all form for godteri. Sluttproduktet blir en dødsgod sjokoladeproteinbar som er helt gull som mellommåltid!

  • 120g Sjokoladeprotein(Jeg har brukt ON sin "Double rich chocolate")
  • 180g Havregryn (små eller store utgjør minimal forskjell)
  • 70g Peanøttsmør(Green Choice sin "Creamy" utgave)
  • 120g Skummet melk(kan fint bruke vann eller en feitere type melk)

  1. Bland alt det tørre (Protein og havregryn)
  2. Legg peanøttsmøret i en skål som tåler mikrobølgeovn og hell melken oppi.
  3. Sett skålen i mikroen og sett den på 30 sekunder(dette for at peanøttsmøret skal bli lettere å blande inn).
  4. Blant alle ingrediensene godt(peanøttsmøret kan fortsatt være litt seigt å blande inn).
  5. Hell/dytt ingrediensene opp i en firkantet-ish(relativt liten) form og pakk ingrediensene ned i formen slik at de dekker bunnen og er jevnt fordelt.
  6. Nei, de skal ikke inn i ovnen, bare kjøke seg ned i kjøleskapet over natta eller i en fem-seks timer.
  7. Jeg har delt de opp i åtte, men vil du ha to så er det ingen som stopper deg.

Per bar(8stk):

191kcal

15g Proteiner

16g Karbohydrater

6,5g Fett

Enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...