Gå til innhold

Spisedag?


Audrey

Anbefalte innlegg

Forrige helg slapp jeg meg litt løs ettersom jeg fikk besøk av noen venninner for helgen. Jeg regnet ut at jeg var ca 2000kcal over på fredag og lørdag. Da hadde jeg vært 1000kcal i underskudd hver dag resten av uken, så jeg var da altså totalt 5000kcal i underskudd hele uken. Jeg gikk opp 1,2 kg. Jeg tenkte "jaja, kanskje noe av det er vann, siden jeg drakk litt alkohol, det går sikkert av igjen neste uke". I dag gikk jeg ned 1,2 kg. Wat. Enten tåler jeg ikke pittelitt mer kcal, ellers har jeg fått masse muskler. None makes sense.. :confused:

Husk at du må se på det i det store bildet :) Kanskje du holder litt mer vann..? Du spiste jo mer karbo den helga, hvordan så karbo-inntaket ditt ut resten av uka? Trenger ikke være verre enn det :)

No offence eller noe, men husk at det er helt mikroskopisk mye muskler man kan legge på seg på en uke.. og igjen mye, mye, mye mindre for en jente. Så prøv heller å se på det store bildet, hvordan du utvikler deg generelt og ikke heng deg opp i 100g her og der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at du må se på det i det store bildet :) Kanskje du holder litt mer vann..? Du spiste jo mer karbo den helga, hvordan så karbo-inntaket ditt ut resten av uka? Trenger ikke være verre enn det :)

No offence eller noe, men husk at det er helt mikroskopisk mye muskler man kan legge på seg på en uke.. og igjen mye, mye, mye mindre for en jente. Så prøv heller å se på det store bildet, hvordan du utvikler deg generelt og ikke heng deg opp i 100g her og der :)

Tingen er, at den totale nedgangen min på to måneder er 1,8 kg. Jeg har vært en jojo hele veien. Jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er, at den totale nedgangen min på to måneder er 1,8 kg. Jeg har vært en jojo hele veien. Jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør feil?

Hvorfor er det feil å gå ned 1,8kg på to måneder? Med mindre du har prøvd aktivt å gå ned mye mer da kanskje... Kroppen kan ja forandret seg mye på to måneder selv om vekta viser kun 1.8kg mindre. Tar du bilder eller bruker målebånd? Kan ofte være mer motiverende det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger såpass i underskudd at jeg skal (i teorien) gå ned 1 kg i uken. Dvs, jeg SKULLE ha tatt av 8 kg, kanskje 7 om man trekker fra den uken jeg hadde besøk. Ikke at dette var planen en gang, jeg skulle bare ned 5 kg. Men jeg kommer meg aldri så langt. Jeg har brukt målebånd, og ser jeg har gått inn litt cm, men jeg sitter (bokstavelig talt!) på endel fett som jeg vil ha bort før jeg vil fokusere på å bygge muskler. Jeg følger vektklubb, og de ber meg måle meg med bånd èn gang i måneden. Er det normalt? Synes det er litt vanskelig å gå fire uker uten å vite om jeg kommer meg noen vei.. :confused: Men kanskje jeg får bli flinkere til å ta bilder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en runde med målebånd hver uke og tar noen bilder jeg kan sammenligne med uka før. Veier meg kanskje en gang i måneden. Hmm, dersom du ikke går ned så må du kanskje se på om du har regnet kaloriene riktig. Dersom du ikke går ned mer så er du nok ikke i det underskuddet du tror. Med meg selv tok det en del prøving og feiling før jeg fant riktig underskudd for det vekttapet jeg ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AH, signerer denne! Føler vi er i akkurat samme situasjon. De ukene jeg forventer vekttap er det ofte ingenting, eller en økning. Så utrolig flaut, legge PÅ seg når man er på diett. Enten så undervurderer jeg kraftig når jeg beregner kaloriene mine på diett.no eller så overvurderer jeg kraftig antall kalorier jeg trenger. Kanskje en kombo? Jeg planlegger å gå litt lavere på kaloriene, litt høyere på aktiviteten, litt lavere på karbohydratene og litt høyere på proteinene så får vi se hva som skjer.. Det er veldig frustrerende, I feel your pain!

Det hadde kanskje vært litt rart om jeg må ha mindre enn 1300kcal/dagen? :confused: Har fått kommentarer her inne på at det er for lite, og at jeg burde øke til 1500kcal. Det tør jeg iallefall ikke nå :p Kanskje jeg beveger meg for lite, jeg trener styrke tre dager i uken, av og til sykler jeg en av de andre dagene, men jeg syklet ikke forrige uke.

Kanskje jeg ikke beveger meg nok? Men gruer meg alltid til kardiotrening.. Har liksom nettopp godtatt at jeg skal trene styrke tre dager, uansett hva. Får prøve å manne meg opp til noe mer sykling elns...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde kanskje vært litt rart om jeg må ha mindre enn 1300kcal/dagen? :confused: Har fått kommentarer her inne på at det er for lite, og at jeg burde øke til 1500kcal. Det tør jeg iallefall ikke nå :p Kanskje jeg beveger meg for lite, jeg trener styrke tre dager i uken, av og til sykler jeg en av de andre dagene, men jeg syklet ikke forrige uke.

Kanskje jeg ikke beveger meg nok? Men gruer meg alltid til kardiotrening.. Har liksom nettopp godtatt at jeg skal trene styrke tre dager, uansett hva. Får prøve å manne meg opp til noe mer sykling elns...

Det hadde nok vært litt lite ja. Hvor mye estimerer du at du forbrenner om dagen? Jeg sykler 10-30km om dagen, avhengig av om jeg jobber eller ikke siden jeg sykler til jobb. Skal holde et øye med deg jeg, kanskje vi kan finne ut av dette sammen.

Du har ikke noe tips til oss du Vegard Lysne? Er vi så dårlige på å regne ut hvor mye vi inntar/forbruker, er det den eneste forklaringen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk regnet ut 1300 kcal av Vektklubb, og la inn at jeg beveger meg lite. Noe som er sant. Så det er nok regnet ut på grunnlag av at jeg stort sett sitter hele arbeidsdagen, og hjemme når jeg ikke trener. Jeg går ikke opp i kcal når jeg trener engang, siden jeg beveger meg så lite. Men det er vel kanskje det som er problemet mitt? :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt til mer styrketrening og noen gåturer. Heller mer aktivitet enn å gå ned på kaloriene. Og så hadde jeg droppet spisedagen. Ta den en gang per måned eller maks hver 14 dag. Sjekk kalorinivået på en annen kalkulator også. Jeg har brukt denne: Calorie Calculator - Daily Caloric Needs

Maintenance 2035 cal/day

Fat Loss 1628 cal/day

Extreme Fat Loss 1232 cal/day

Ikke så veldig langt i fra da? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe:ROFLMAO: Det må du nesten teste ut selv. Kardio kan jo være gøy det også. Selv liker jeg sirkeltrening og nå som jeg er i bedre form har jeg faktisk begynt å (shockhorror) jogge... haha:LOL: Prøv deg frem. Men vil du ned i vekt så må du bare gjøre det som må gjøres! Har selv erfart det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:ROFLMAO: Det må du nesten teste ut selv. Kardio kan jo være gøy det også. Selv liker jeg sirkeltrening og nå som jeg er i bedre form har jeg faktisk begynt å (shockhorror) jogge... haha:LOL: Prøv deg frem. Men vil du ned i vekt så må du bare gjøre det som må gjøres! Har selv erfart det!

Det er sant.. Det hadde jo hjulpet litt om det å gå hjem fra jobb hadde noe for seg. Jeg bor 4 minutter fra jobb. :shifty:

Får ta ut sykkelen igjen, bare komme meg ut. Har en samboer som klør etter å sykle også, så får gjøre det for hans skyld :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger såpass i underskudd at jeg skal (i teorien) gå ned 1 kg i uken. Dvs, jeg SKULLE ha tatt av 8 kg, kanskje 7 om man trekker fra den uken jeg hadde besøk. Ikke at dette var planen en gang, jeg skulle bare ned 5 kg. Men jeg kommer meg aldri så langt. Jeg har brukt målebånd, og ser jeg har gått inn litt cm, men jeg sitter (bokstavelig talt!) på endel fett som jeg vil ha bort før jeg vil fokusere på å bygge muskler. Jeg følger vektklubb, og de ber meg måle meg med bånd èn gang i måneden. Er det normalt? Synes det er litt vanskelig å gå fire uker uten å vite om jeg kommer meg noen vei.. :confused: Men kanskje jeg får bli flinkere til å ta bilder da.

hvorfor trodde du at du skulle gå ned 1 kg fett i uka? Du veier da ikke så mye for mye at det skulle være sannsynlig (du spiser jo til og med vektnedgangsbremsen lyst brød)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor trodde du at du skulle gå ned 1 kg fett i uka? Du veier da ikke så mye for mye at det skulle være sannsynlig (du spiser jo til og med vektnedgangsbremsen lyst brød)

Det har jeg blitt fortalt. Jeg har ikke noe bedre svar, i grunn. Men jeg forstod det slik at Vektklubb har regnet det ut slik at man får det kcal nivået som er riktig for å gå ned (sikkert her det oppstod misforståelser) MAKS 1 kg i uken. Jeg veier ikke så mye for mye nei, men jeg vil bli kvitt det fettet jeg har igjen. Det ser mye ut fordi det har stort sett samlet seg ett sted (rumpe/lår).

Og når det gjelder brød, så spiser jeg faktisk mye mindre brød enn jeg gjorde da jeg gikk ned 15 kg. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har moderat til lite fett igjen så ville jeg rett og slett skiftet fokus og ikke tenkt så mye på å gå ned i vekt. Jeg hadde heller fokusert på selve treningen og å spise sunt på et greit kalorinivå. Og tren problemområdene hardt med intensitet. Se for deg at du skal ta knekken på de! Ta mål og legg til en ekstra dag med bentrening eller kjør på med sirkeltrening. Det er FANTASTISK for å få skikk på underkroppen. Ikke vær redd for å ha litt fett på kroppen. Tenk heller at du skal bygge kroppen din slik du vil ha den og at kroppen skal bruke det fettet du har til det. Jeg har mistet mage og nedre rygg fett selv om vekta har stått stille. Med ekstra muskler på kroppen skal du se at ting begynner å skje. Du ligger i kaloriunderskudd så det gjør ikke nødvendigvis noe at du spiser brød. Anbefaler også periodisk faste. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har moderat til lite fett igjen så ville jeg rett og slett skiftet fokus og ikke tenkt så mye på å gå ned i vekt. Jeg hadde heller fokusert på selve treningen og å spise sunt på et greit kalorinivå. Og tren problemområdene hardt med intensitet. Se for deg at du skal ta knekken på de! Ta mål og legg til en ekstra dag med bentrening eller kjør på med sirkeltrening. Det er FANTASTISK for å få skikk på underkroppen. Ikke vær redd for å ha litt fett på kroppen. Tenk heller at du skal bygge kroppen din slik du vil ha den og at kroppen skal bruke det fettet du har til det. Jeg har mistet mage og nedre rygg fett selv om vekta har stått stille. Med ekstra muskler på kroppen skal du se at ting begynner å skje. Du ligger i kaloriunderskudd så det gjør ikke nødvendigvis noe at du spiser brød. Anbefaler også periodisk faste. Lykke til.

Når du sier sirkeltrening, så tenker jeg på gymtimene på ungdomsskolen.. Hva er det? :p

Du har et godt poeng, kanskje det rett og slett er det som skal til. Slutte å stresse med maten, og trene hardere. PF startet jeg med i dag, det går bra så langt! :p Men failet litt på lunsjen da, jeg hadde med en liten tortillalefse i regnestykket, den kunne jeg vært foruten :/

Tusen takk for all hjelp, BeaG!

Og beklager, Audrey, for at jeg kapret tråden din :(

(får heller redirecte folk hit, om de har noe mer å si ang. meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...