Gå til innhold

Fettforbrennere; bare tull?


Anbefalte innlegg

Gjest Jester
Jeg har nettopp bestilt meg en boks Anabolic beast fra Gymgrossisten! Den får jeg masse energi av. Den gjør at jeg tar i mye mer på trening. Kondisjon og styrkemessig. Samtidig svetter jeg mye mer av den også :) Dette vil jo i det lange løp ha en liten innvirkning på hvor fort fettprosenten går ned!;)

Svetting er dessverre ikke noen indikator på annet en væsketap, så om vi hadde vært så heldig å kunne "svette av seg fettet" hadde jo badstu vært vår beste venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå en time ekstra hver dag, eller ha som regel at skal du se på TV skal du gjøre lette øvelser eller bevegelighetstrening. Slike vaner gjør uendelig mye mer enn noen piller kan.

Kjøp hund! Morgen-"cardio" FTW :D

Min romaskin har den beste plasseringen til TV-en. Det har dessverre ikke gjort at jeg ror mer, men jeg ser i det minste mindre på TV :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå en time ekstra hver dag, eller ha som regel at skal du se på TV skal du gjøre lette øvelser eller bevegelighetstrening. Slike vaner gjør uendelig mye mer enn noen piller kan.

Folk flest kommer ikke til å gjøre dette før de kan betale for det. Virker som folk liker å kjøpe ideen om at de kan forbedre vekttapet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetting er dessverre ikke noen indikator på annet en vesketap, så om vi hadde vært så heldig å kunne "svette av seg fettet" hadde jo badstu vært vår beste venn.

Bra for oss som ikke bruker veske, da. Eller leder den til gymbag-tap også? :p

Men...faktisk kan væsketap være negativt. Dehydrasjon er ikke noe gøy, og jeg tror jeg leste et sted at 5% mindre vann i kroppen kunne før til 90% mindre ytelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badstu er ca like effektiv fettforbrenner som å gå.

Kødder du? Hva med puls og sånt? Jeg benytter meg en del av fastende, rask gange. Om ikke annet får jeg bedre samvittighet.

Har du noen artikler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Bra for oss som ikke bruker veske, da. Eller leder den til gymbag-tap også? :p

Men...faktisk kan væsketap være negativt. Dehydrasjon er ikke noe gøy, og jeg tror jeg leste et sted at 5% mindre vann i kroppen kunne før til 90% mindre ytelse...

Etter at noen smadret bilvinduet mitt og stjal gymbaggen min i sommer (uten å ta noe annet) så er det noe sårt tema!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bro-science alert: 20 minutters badstu øker blodtilførselen til subkutant fettvev, og kan dermed føre til økt mobilisering av underhudsfett om en, f.eks først rener styrke, så tar badstu og så går 30-60 min..Mangler bare tid og badstu nå :p

Science alert: Faste fører til blokkering av alfa-reseptorene i gjenstridig fett og også økt blodgjennomstrømning til områdene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med omega-3 heller. Det sørger for at mer av maten blir til muskler og mindre til flesk, så da blir det jo en slags fettforbrenner det også.

I tillegg skriver Lyle at om man først lagrer den typen fett i fettcellene skal det mye mindre til for å få det ut enn ved f.eks. herdet fett :)

Så...det ER faktisk forskjell på å spise seg feit på fisk og kebab :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som at det ikke finnes et kosthold eller et treningsprogram som passer for alle, vil jeg påstå at fettfobrennere, karboblokkere og andre kosttilskudd som skal hjelpe vektreduksjonen i gang kan ha ulik effekt på person til person. Jeg har for lite kunnskap til å kunne fastslå om jeg verken tror fettforbrennere fungerer eller ikke fungerer, men når det er sagt er det jo mange fettforbrennere/kosttilskudd som baserer seg på matvarer som gjennom forskning har vist å kunne føre til høyere forbrenning, f.eks chilli, grønn te, kanel, ingefær og som mange av dere nevner; koffein. Men da kan det like gjerne være greit å faktisk innta næringsstoffene gjennom fast føde fremfor tilskudd? Ikke vet jeg, dette er vel noe man må føle litt på selv. :)

Dessuten kan det være lurt å ha den omdiskuterte "placeboeffekten" i bakhodet når man eksprimenterer med slike tilskudd. Dersom man virkelig forventer en forandring av tilskuddet, kan man fort "lure" psyken til å ta andre valg enn man i utgangspunktet ville tatt, og dermed vil man kanskje oppfatte en effekt, til tross for at tilskuddet kanskje egentlig ikke har noen virkning. Men hallo i luken, så lenge man oppfatter ønsket effekt og føler resultatene blir bedre, spiller det vel ingen rolle om det er tilskuddets eller psyken sin fortjeneste, vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På samme måte som at det ikke finnes et kosthold eller et treningsprogram som passer for alle, vil jeg påstå at fettfobrennere, karboblokkere og andre kosttilskudd som skal hjelpe vektreduksjonen i gang kan ha ulik effekt på person til person. Jeg har for lite kunnskap til å kunne fastslå om jeg verken tror fettforbrennere fungerer eller ikke fungerer, men når det er sagt er det jo mange fettforbrennere/kosttilskudd som baserer seg på matvarer som gjennom forskning har vist å kunne føre til høyere forbrenning, f.eks chilli, grønn te, kanel, ingefær og som mange av dere nevner; koffein. Men da kan det like gjerne være greit å faktisk innta næringsstoffene gjennom fast føde fremfor tilskudd? Ikke vet jeg, dette er vel noe man må føle litt på selv. :)

Dessuten kan det være lurt å ha den omdiskuterte "placeboeffekten" i bakhodet når man eksprimenterer med slike tilskudd. Dersom man virkelig forventer en forandring av tilskuddet, kan man fort "lure" psyken til å ta andre valg enn man i utgangspunktet ville tatt, og dermed vil man kanskje oppfatte en effekt, til tross for at tilskuddet kanskje egentlig ikke har noen virkning. Men hallo i luken, så lenge man oppfatter ønsket effekt og føler resultatene blir bedre, spiller det vel ingen rolle om det er tilskuddets eller psyken sin fortjeneste, vel? :)

Så lenge man har råd til å betale for placebo-effekten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man har råd til å betale for placebo-effekten :p

Hehe, ja, selvsagt. Veldig godt poeng. :) (Må bare få anbefale iherb.com, et upåklagelig utvalg og sterkt reduserte priser!) Jeg er avhengig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Iherb er bra :) Jeg er bare skeptisk til å kjøpe alt mulig av piller som skal fungere så himla bra..:eek:

som du bør være, er ingen du man får kjøpt som "fungerer himla bra". Om man omså hadde fått 2% økt forbrenning, å begynner å regne litt på underskudd, totale mengder kalorier osv så ser man at 2% av 2000 kcal f.eks er 20 kalorier. Ikke akkurat noe å rope hurra for. Altså målbart, men ikke merkbart resultat. For 500kr pilleglasset så kan man jo spørre seg om det er verdt det? :)

Lettere å gå ut med søpla en ekstra gang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norge er i allefall det man får kjøpt som "fettforbrennere" crap, får jo ikke ekstra energi en gang av det ( hvis du ikke er følsom ovenfor koffein). Siden fettforbrennere og PWO har maaange like ingredienser og lik virkning (sett bort i fra den termiske effekten man kan få av enkelte produkter fra utlandet (ja lovlig). Så anbefaler jeg alltid at folk heller kjøper seg PWO, i form av berzerk, jack3d etcetc. Det gir deg det ekstra kicket på trening, for ei stund på diett så er det slitsomt å presse seg de ekstra 10min på mølla.

Eneste jeg har funnet ut som funka psykisk og gav meg en kick på dietten pga jeg blei i 100 var lipo6black som du kan kjøpe fra powerbody.co.uk feks. Liker du ikke stimulanter stay away:) Kostholde burde uansett være 100% før man tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...