Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen ekspert på disse forskjellige begrepene, men ovo betyr egg? og lakto, melk?

Men da tenker jeg at, om man ikke er hverken lakto eller ovo vegetarianer, er man ikke da veganer..? hehe:p Eller er det flere matvarer jeg har gått glipp av som skiller oss vegetarianere fra veganere?

Jepp, stemmer. Haha, merkelig! Tenkte akkurat det samme i går etter jeg postet:p Veganer inkluderer jo også at man ikke spiser f.eks gelatin eller bruker dyreprodukter overhodet (paprikachips, honning osv), men om man ikke spiser egg eller melk er jo veien til veganer såpass kort at de fleste velger nok å være veganer. Hadde jeg vært villig til å droppe egg og melk, hadde jeg tatt den helt ut og vært veganer:) Har aldri hørt om noen som er vegetarianere som ikke spiser egg eller melk, de er i så fall veganere.

Fortsetter under...

Jepp, stemmer. Haha, merkelig! Tenkte akkurat det samme i går etter jeg postet:p Veganer inkluderer jo også at man ikke spiser f.eks gelatin eller bruker dyreprodukter overhodet (paprikachips, honning osv), men om man ikke spiser egg eller melk er jo veien til veganer såpass kort at de fleste velger nok å være veganer. Hadde jeg vært villig til å droppe egg og melk, hadde jeg tatt den helt ut og vært veganer:) Har aldri hørt om noen som er vegetarianere som ikke spiser egg eller melk, de er i så fall veganere.

Aha, ja veganer er vel mer en livsstil ellers også. Jeg er superavhengig av avhengig av melkeprodukter:P Det trenger vel ikke være negativt kanskje.. Men blir interessant å kutte det ut en uke. Klare meg uten et lass med dressing på maten. Kanskje jeg faktisk kjenner smaken på selve maten også! Vanligvis spiser jeg jo dressing med mat som tilbehør, istedet for mat med dressing som tilbehør:D

Første måltid inntatt nå, veggispøls med masse salatstæsj!

Heisann! Tenkte jeg skulle prøve meg på ei uke eller to med PSMF for å se hvordan det funker for meg:)

Jeg er jo veggis, så blir vanskelig å få i seg nok proteiner gjennom maten(da mesteparten av proteinet får jeg fra melkeprodukter og egg) derfor må jeg ty til proteinshaker i tilegg. Som mat kommer jeg til å spise vegetarkjøtt(de magreste typene, har en del protein og veldig lite fett/karbo) + grønnsaker of course.

Nå er jeg litt usikker på om jeg kommer til å like proteinshake uten melk, men det må jeg vel bare tåle:p

Jeg lurer vel mest på om det finnes noen grense for hvor mange gram karbo/fett man kan spise på denne dietten, før det ikke kan kalles PSMF lengre? Er målet så nære 0gr som mulig?

Jeg har testa ut et par dager nå hvor lite karbo jeg klarer å spise(har ikke overanstrengt meg akkurat) og landet på rundt 20gr. Dette er vel alt for mye? (inntok selvsagt kesam og melk her..)

Regner med det ikke er noe problem å ta utgangspunkt i PSMF, å lage seg en egen diett hvor man kan unne seg ett egg, et glass melk nå og da uten at det "ødelegger" alt av resultater?

Har levd på ca. 100gr protein dagen(her må jeg øke selvfølgelig, fikk heldigvis netopp proteinpulveret i posten) og 20-40gr karbo, og 20-40gr fett ei lita stund nå. Samtidig som jeg trener etter RYP's grunnprogram. Men har foreløbig ikke sett noen resultater hverken på vekt(ja jeg må sniktitte en gang i blandt) eller i cm.. Enten er jeg for utålmodig, eller så spiser jeg for mye fett/karbo fortsatt.

Har likevel lyst til å prøve PSMF for å se om jeg klarer å kvitte meg med litt fett. 3-5kg tenkte jeg. (162cm, 58kg) Vekta har liksom ikke rikket seg på flere år, om jeg så er syk eller om jeg har spist julemarsipan i en mnd så rikker ikke vekta seg uansett. Føler jeg må gå litt mer drastisk til verks! For jeg har nok polstring på lårene å ta av:p

Vil gjerne ha råd/tips!:)

Hvordan erstatter dere dressing f.eks? jeg pleier jo å spise en skje kesam/cottage cheese til maten som regel. Synes mat er litt tørt uten.. Men jeg kan vel lage salsa av tomat og hvitløk etc. f.eks?:)

Du spiser jo alt for lite til vanlig! Regnet på det og du ligger på max 920 kcal. Det er jo ingenting.

Du spiser jo alt for lite til vanlig! Regnet på det og du ligger på max 920 kcal. Det er jo ingenting.

Nei jeg vet, men dette gjelder kun de siste ukene hvor jeg har prøvd å få i meg nok protein gjennom mat(lå på 1500-1700kcal før, men da mest karbo) Men da jeg prøvde å spise nok protein(altså uten pulver) ble jeg stappmett før jeg nådde 1000kcal og hadde likevel ikke nådd opp til riktig mengde protein.

Så fikk jeg lyst til å prøve PSMF, og da begynte jeg å teste ut hvor lite karbo og fett jeg klarte å spise uten at det var "slitsomt", men hadde samtidig ikke funnet ut av hvordan jeg skulle nå opp til mer enn 100gr protein.

Nå har jeg jo kjøpt meg proteinshake og har ikke lenger noe problem med å få i meg 130-150gr protein.

Og på PSMF bør jeg vel ikke ligge på mer enn 700-900kcal uansett. 900 er kanskje mye også(da jeg ser flere av de større guttene ligger på det under PSMF)

Men jeg skal ikke leve på shakes nei, det er bare at veg.kjøttet og grønnsakene blir litt magert og ikke inneholder nok protein til at jeg klarer meg uten shakene. Men god og mett skal jeg bli:)

Kan jeg spørre hvor høy du er? Hvis jeg hører at noen ska på PSMF på 58kg kroppsvekt så regner jeg nesten med at de har et ganske alvorlig utgangspunkt hva angår muskelmasse og skal skrape vekk siste fettlaget.. Ikke at jeg skal blande meg inn i din diett, og det har jo ellers ingenting med saken å gjøre, men jeg bare synes det høres ekstremt ut :huh:

http://fitnessbloggen.no/trenger-du-egentlig-a-slanke-deg-mer/

Beklager offtopic og bedreviter-tonen :p Jeg har ikke satt meg 100% inn i PSMF, men etter det jeg har lest og forstått av de som driver med det her på forumet, så er det vel en ganske ekstrem diett som gjør at du får relativt mye begrensninger på hvor mye du kan og kommer til å klare å trene?

Nå vet jeg ikke hva målet ditt er, men etter hva jeg har skjønt vil det vel begrense seg veldig hva kroppen vil klare å hente utav en slik diett utenom nedgang i fettprosent..?

Skyt meg hvis jeg tar feil, som vanlig! Har forskansa meg i sofaen med jungelkniven og jaktrifla nå, klar for å bli høvla! :D

Beklager offtopic og bedreviter-tonen :p Jeg har ikke satt meg 100% inn i PSMF, men etter det jeg har lest og forstått av de som driver med det her på forumet, så er det vel en ganske ekstrem diett som gjør at du får relativt mye begrensninger på hvor mye du kan og kommer til å klare å trene?

Valid point. PSMF er ikke for de som skal kvitte seg med siste rest av fett.

Annonse

Kan jeg spørre hvor høy du er? Hvis jeg hører at noen ska på PSMF på 58kg kroppsvekt så regner jeg nesten med at de har et ganske alvorlig utgangspunkt hva angår muskelmasse og skal skrape vekk siste fettlaget.. Ikke at jeg skal blande meg inn i din diett, og det har jo ellers ingenting med saken å gjøre, men jeg bare synes det høres ekstremt ut :huh:

http://fitnessbloggen.no/trenger-du-egentlig-a-slanke-deg-mer/

Nå vet jeg ikke hva målet ditt er, men etter hva jeg har skjønt vil det vel begrense seg veldig hva kroppen vil klare å hente utav en slik diett utenom nedgang i fettprosent..?

Skyt meg hvis jeg tar feil, som vanlig! Har forskansa meg i sofaen med jungelkniven og jaktrifla nå, klar for å bli høvla! :D

Hehe, skal ikke skyte, lover:P

Jeg er 162cm høy. Har nok å ta av på rumpe, lår og litt på armer. Det er ikke snakk om at jeg har 5kg fett igjen på kroppen og skal kvitte meg med et par av de nei:P har i alle fall 5kg jeg gjerne skulle hatt av. For å få frem de stakkars musklene. Kroppen har liksom følt seg litt for komfortabel på disse 58kg i en del år nå, uansett om jeg trener/ikke trener, spiser mye/lite, mager/feit mat. Så på den ene side er jeg heldig og kan spise hva jeg vil uten at jeg legger på meg. På den andre side er det vanskelig å bli kvitt det overflødige som allerede er der.

Tenkte PSMF var en grei kickstart, for så å gå tilbake til "vanlig" mat(altså mer karb og fett men fortsatt litt underskudd) og styrketrening igjen. Jeg har planer om å kjøre dette kun ei uke og se hvordan det fungerer. Det blir ikke en lettvint løsning for å bli kvitt alle 5kg før sommeren nei. Jeg er glad om jeg mister 1kg fett på psmf, og lar styrketrening/cardio og sunn mat gjøre resten av jobben fram mot bikinisesongen:D

Valid point. PSMF er ikke for de som skal kvitte seg med siste rest av fett.

Hehe nei det er nok ikke siste rest;) litt vil jeg beholde. Ingen planer om å bli norges neste supershortmodel uansett(derfor jeg ble fotograf:p) og skal kun prøve det ei uke i første omgang. Litt for å få en kickstart, litt for nysgjerrighetens skyld. Føles ikke som en ekstrem overgang, siden jeg nå spiser samme mengde og omtrent samme mat som før, bare at jeg har droppet melk i shaken og ikke kan ha en dæsj kesam på tallerkenen lenger:P

Hehe, skal ikke skyte, lover:p

Jeg er 162cm høy. Har nok å ta av på rumpe, lår og litt på armer. Det er ikke snakk om at jeg har 5kg fett igjen på kroppen og skal kvitte meg med et par av de nei:p har i alle fall 5kg jeg gjerne skulle hatt av. For å få frem de stakkars musklene. Kroppen har liksom følt seg litt for komfortabel på disse 58kg i en del år nå, uansett om jeg trener/ikke trener, spiser mye/lite, mager/feit mat. Så på den ene side er jeg heldig og kan spise hva jeg vil uten at jeg legger på meg. På den andre side er det vanskelig å bli kvitt det overflødige som allerede er der.

Tenkte PSMF var en grei kickstart, for så å gå tilbake til "vanlig" mat(altså mer karb og fett men fortsatt litt underskudd) og styrketrening igjen. Jeg har planer om å kjøre dette kun ei uke og se hvordan det fungerer. Det blir ikke en lettvint løsning for å bli kvitt alle 5kg før sommeren nei. Jeg er glad om jeg mister 1kg fett på psmf, og lar styrketrening/cardio og sunn mat gjøre resten av jobben fram mot bikinisesongen:D

Er vel håpløst å skulle diskutere andre sin kropp med de (vet hvordan det er selv :p), men å si at du har mye å ta av rundt om kring vil jeg si er en liten overdrivelse etter å ha sett formbildene dine :) Jeg synes du ser bra ut og heller burde bruke tiden din på å trene bra og spise godt, istedenfor å pine kroppen på PSMF :)

Blir litt skremt over alle som sier de skal prøve PSMF, eller "strebe etter å spise nærmest mulig PSMF".

Når trådene begynner med "Jeg begynte på PSMF i går, eller noe nærheten, og har en del spm angående det", er man allerede ute på tur.

Vet man ikke hva man driver med før man begynner på det, så dropper man det og forandrer litt på kostholdet man allerede har, eller så leser man seg opp på det til man har nok kunnskap til å begi seg ut på det. Evt skriver ned alt man kan spise/ikke spise, hva man skal få i seg og henger det opp på kjøleskapet og fører logg over matinntaket. Det er som det er nevnt hundrevis av ganger en ekstremdiett, og det er ikke kalt det uten grunn.

Har man gått på (det man selv ser på som) PSMF og ikke går ned i vekt eller krymper inn noen cm gjør man noe feil og det er på tide å finne frem lesebrillene og lese på nytt, eksamen failed.

Det er ikke ment spesifikt mot trådstarter (-:

Er vel håpløst å skulle diskutere andre sin kropp med de (vet hvordan det er selv :p), men å si at du har mye å ta av rundt om kring vil jeg si er en liten overdrivelse etter å ha sett formbildene dine :) Jeg synes du ser bra ut og heller burde bruke tiden din på å trene bra og spise godt, istedenfor å pine kroppen på PSMF :)

Hehe, jeg vet jeg ikke er feit og at det meste trenger bare en oppstramming i form av styrktrening. Har likevel et par kg. Fett som godt kan komme av. Jeg er vel ikke alene her om å ville få fram musklene til sommeren, men har en del fett som dekker over.

Mulig dietten min ikke en gang kvalifiserer til å kalles PSMF, da jeg ikke klarer å holde karbonivået lavere enn rundt 20gr. Shaken min inneholder litt for mye karbo, og veg. Kjøttet legger også på noen få gram.

så kan vel heller si jeg gjør min egen vri på psmf, med noen gram mer karbo og fett enn hva som er "tilatt". Kanskje derfor jeg foreløbig føler meg i knallform i motsettning til mange andre jeg ser som sliter med denne overgangen. Som sagt, da kommer resultatene tregere, men det gjør ikke meg noe om det betyr at dagsformen min er super. Føler i alle fall ikke at jeg "piner" kroppen:P

Hehe, jeg vet jeg ikke er feit og at det meste trenger bare en oppstramming i form av styrktrening. Har likevel et par kg. Fett som godt kan komme av. Jeg er vel ikke alene her om å ville få fram musklene til sommeren, men har en del fett som dekker over.

Mulig dietten min ikke en gang kvalifiserer til å kalles PSMF, da jeg ikke klarer å holde karbonivået lavere enn rundt 20gr. Shaken min inneholder litt for mye karbo, og veg. Kjøttet legger også på noen få gram.

så kan vel heller si jeg gjør min egen vri på psmf, med noen gram mer karbo og fett enn hva som er "tilatt". Kanskje derfor jeg foreløbig føler meg i knallform i motsettning til mange andre jeg ser som sliter med denne overgangen. Som sagt, da kommer resultatene tregere, men det gjør ikke meg noe om det betyr at dagsformen min er super. Føler i alle fall ikke at jeg "piner" kroppen:p

Hvis det er sommerformen som er målet så har du jo uansett god tid :)

Blir litt skremt over alle som sier de skal prøve PSMF, eller "strebe etter å spise nærmest mulig PSMF".

Når trådene begynner med "Jeg begynte på PSMF i går, eller noe nærheten, og har en del spm angående det", er man allerede ute på tur.

Vet man ikke hva man driver med før man begynner på det, så dropper man det og forandrer litt på kostholdet man allerede har, eller så leser man seg opp på det til man har nok kunnskap til å begi seg ut på det. Evt skriver ned alt man kan spise/ikke spise, hva man skal få i seg og henger det opp på kjøleskapet og fører logg over matinntaket. Det er som det er nevnt hundrevis av ganger en ekstremdiett, og det er ikke kalt det uten grunn.

Har man gått på (det man selv ser på som) PSMF og ikke går ned i vekt eller krymper inn noen cm gjør man noe feil og det er på tide å finne frem lesebrillene og lese på nytt, eksamen failed.

Det er ikke ment spesifikt mot trådstarter (-:

Hehe, jeg skjønner hva du mener:) Men nå var det ikke slik at jeg kasta meg ut i det og kom med spørsmål underveis. Jeg har lenge lest om det, og den siste uka før jeg begynte nå, så leste jeg gjennom alt jeg fant av info her på fb. Jeg pløyde også gjennom hele PSMF tråden på 47 sider. Sjekka andre sider på nettet osv. Og føler ikke nå at jeg lurer på noe lenger. Det er i og for seg ganske "enkelt" når man bare leser litt. Jeg hadde hundre spørsmål til å begynne med, ville helst at noen skulle fortelle meg på grammet hvor mye karbo/fett jeg kunne spise(derfor jeg laget denne tråden bl.a.), men skjønner nå at det er ganske enkelt. Pass på å spis så mye protein man trenger + omega3, deretter hold karbo/fett, så lavt som mulig. Og trening er kun vedlikehold.

Men som jeg skrev over er det vanskelig å komme under 10gr karbo med det kostholdet jeg har. Og at jeg dermed heller kan kalle det min egen versjon av PSMF med bittelitt mer karb og fett. En litt "snillere" versjon kan man vel si.

Jeg planla også hvordan jeg skulle spise, passet på at denne uka passet bra for diett(lite stress osv) og fører opp alt jeg spiser slik at jeg har oversikt. Dermed bør jeg kunne se hvorfor det evt. ikke fungerte til slutt. Jeg er vanligvis utålmodig av meg og før kunne jeg lett finne på å hive meg ut i noe sånt før jeg visste nok eller hadde god nok oversikt. Men det er netopp fordi jeg føler jeg har prøvd så mye forskjellig, både i matveien og når det gjelder trening, uten å se resultater. At jeg "orket" å gjøre det ordentlig denne gangen. Jeg har vel bare gått og innbilt meg at jeg har gjort ting "riktig" før. Følt at jeg har spist riktig, trent riktig. Men den dagen jeg begynte å bruke diett.no og så hva ting faktisk inneholdt, det var vel da jeg fikk en ordentlig aha opplevelse eller kanskje heller et sjokk når jeg så hva jeg faktisk spiste i løpet av en uke. Ikke visste jeg mye om trening heller og forventet at fettet skulle renne av etter et par jogge/sykkelturer i uka.

Annonse

Hvis det er sommerformen som er målet så har du jo uansett god tid :)

Ja har forsåvidt det, og har derfor ikke tenkt å kjøre streng diett i flere uker:P Tenker ei uke nå for så å gå tilbake til et lavere underskudd. Og formen skal jeg jo helst holde videre etter sommeren også:D

Som mange andre skriver er dietten grei for å få "ryddet opp" i kostholdet. Og det har hatt samme effekt på meg. Før spiste jeg jo mye grønt, men ga litt blaffen i variasjon eller sammensettning så lenge jeg hadde en god desj med rømme/kesam/saus til slik at maten uansett smakte godt. Nå må jeg tenke litt mer over hva jeg får i meg. Og begynner å nyte smaken av selve maten fremfor dressingen! Helt siden jeg begynte å trene(2mnd siden) og begynte å "henge" her på fb. har jeg endret helt syn på mat. Nå er det mer drivstoff, med litt kos iblandt(drivstoff kan jo også være kos), i motsettning til før når alle måltid måtte smake veldig godt. Og alt for mye tid gikk med til å planlegge hva jeg skulle spise, eller irritere meg over at jeg ikke hadde tid eller energi til å lage en supergod middag. Føler plutselig at jeg har mye bedre tid, for ikke å snakke om energi:D

• 2 måneder senere...

Noen her som har testa ut psmf som veggis?:)

Å kalle seg en veggis når man spiser kylling og fisk? Dummeste jeg har hørt...amerikanere altså. det innebærer mye mer en folk tror å sette seg 100% inn i det vegetariske kostholdet. Veganere er de "strengeste" som ikke spiser noe av animalsk opprinnelse, verken egg eller melk. Norvegia ost er ikke vegetarisk, den inneholder løpe, som hentes fra kalvemage. Synnøve finden er uten animalsk løpe.

Ost uten løpe for vegetarianere? | Norsk Vegetarforening

Veganere spiser ingen ting laget av eller fra dyr. Dvs. spiser de stort sett grønnsaker, bønner, linser, frukt etc.

Vegetarianere spiser ting fra dyr (ost, melk, egg).

Pescetarianere spiser fisk i tillegg til vegetarisk kost (men ikke kjøtt).

Så har man enkelte som er litt i mellom. Som vil ha ost uten løpe eksempelvis. Eller ikke vil spise visse typer godteri fordi det inneholder fargestoffer laget av biller etc.

PSMF går jo fint an det, men blir jo mye shakes :)

Balansen mellom PKF blir uansett så lik at det knapt vil utgjøre en forskjell.

Noen her som har testa ut psmf som veggis?:)

Å kalle seg en veggis når man spiser kylling og fisk? Dummeste jeg har hørt...amerikanere altså. det innebærer mye mer en folk tror å sette seg 100% inn i det vegetariske kostholdet. Veganere er de "strengeste" som ikke spiser noe av animalsk opprinnelse, verken egg eller melk. Norvegia ost er ikke vegetarisk, den inneholder løpe, som hentes fra kalvemage. Synnøve finden er uten animalsk løpe.

Ost uten løpe for vegetarianere? | Norsk Vegetarforening

Ah, det visste jeg faktisk ikke:eek: Det med osten. Nå spiser jeg ikke store mengder med ost, men har spist forskjellige typer uten å vite at noen inneholder animalsk løpe(som jeg måtte google, for det har jeg aldri hørt om).

Men flott at synnøve er uten:) Da blir det ingen ostekrise her i gården heldigvis.

Jeg får alltid det spørsmålet når jeg sier jeg er veggis "men du spiser vel kylling?". Siden når var ikke kylling kjøtt?:meh:

Jeg forsøkte ei uke med PSMF. Gikk helt fint egentlig. Jeg måtte ty til en del proteinshaker. Men ikke noe problem å holde seg mett likevel. Spiste mye dampede grønnsaker og en del vegetarkjøtt.

Avsluttet ganske tidlig fordi helga kom og jeg orka ikke flere middager uten dressing/saus:P ikke når det er helg i alle fall.

Men vurderer å kjøre en ny runde nå før sommeren på 1-2 uker. Evt. kjøre PSMF på fridager og litt mer karb på treningsdager. Ble litt kjedelig å ikke kunne trene like hardt..

Ellers var formen superduper! Følte meg kvikk og lett på foten hele uka.

Dietten er litt befriende også. Fordi jeg plutselig bare spiste for å få i meg næring. Ikke for å kose meg. Jeg fikk tid til å tenke på andre ting og fikk gjort mye. Vanligvis går det med en del mer tid og krefter til matlaging, spesielt middag som gjerne skal være litt godt. Nå ble spising mer som å pusse tennene, noe man bare må gjøre liksom:P

Men kan man ikke argumentere for at det meste er laget av dyr? Planter trenger gjødsel, og før i tiden var det som kom ut av kuer og andre dyr gjødsel. En bonde kom bort til meg å klaget over at jeg plukket opp etter hunden min en gang. Han mente at når hunden først gjorde fra seg på jordet hans kunne jeg i det minste la gjødselet ligge :)

Hysj, du ødelegger illusjonen deres om at de kan isolere enkeltdeler av økosystemet :D

Men kan man ikke argumentere for at det meste er laget av dyr? Planter trenger gjødsel, og før i tiden var det som kom ut av kuer og andre dyr gjødsel. En bonde kom bort til meg å klaget over at jeg plukket opp etter hunden min en gang. Han mente at når hunden først gjorde fra seg på jordet hans kunne jeg i det minste la gjødselet ligge :)

Haha, aldri hørt noen få klage for at de plukker opp etter hunden sin:P

Jeg skulle hatt en sånn bonde her i nærheten

Ah, det visste jeg faktisk ikke:eek: Det med osten. Nå spiser jeg ikke store mengder med ost, men har spist forskjellige typer uten å vite at noen inneholder animalsk løpe(som jeg måtte google, for det har jeg aldri hørt om).

Men flott at synnøve er uten:) Da blir det ingen ostekrise her i gården heldigvis.

Jeg får alltid det spørsmålet når jeg sier jeg er veggis "men du spiser vel kylling?". Siden når var ikke kylling kjøtt?:meh:

Jeg forsøkte ei uke med PSMF. Gikk helt fint egentlig. Jeg måtte ty til en del proteinshaker. Men ikke noe problem å holde seg mett likevel. Spiste mye dampede grønnsaker og en del vegetarkjøtt.

Avsluttet ganske tidlig fordi helga kom og jeg orka ikke flere middager uten dressing/saus:p ikke når det er helg i alle fall.

Men vurderer å kjøre en ny runde nå før sommeren på 1-2 uker. Evt. kjøre PSMF på fridager og litt mer karb på treningsdager. Ble litt kjedelig å ikke kunne trene like hardt..

Ellers var formen superduper! Følte meg kvikk og lett på foten hele uka.

Dietten er litt befriende også. Fordi jeg plutselig bare spiste for å få i meg næring. Ikke for å kose meg. Jeg fikk tid til å tenke på andre ting og fikk gjort mye. Vanligvis går det med en del mer tid og krefter til matlaging, spesielt middag som gjerne skal være litt godt. Nå ble spising mer som å pusse tennene, noe man bare må gjøre liksom:p

Greit å vite, hehe. Får helt vemmelser når jeg hører sånt. bloggen over kan ikke love at synnøve er heelt uten løpe, men synnøve finden mener det selv så. I USA inneholder nesten ingen ost løpe..urettferdig. Men kremoster er toppers. Forresten, hvilke yoghurter er helt uten gelatin? Yoplait og litago har en del. Holdt meg til soyayoghurt lenge nå. Er et også sant at soya/ og soyamelk øker østrogen produksjonen hos kvinner som fører til dårligere forbrenning? har lest så mye rart og satt meg inn i mye. Ikke alt man skal tro på da.

Kan du poste en lignende matplan du hadde på psmd/vegetar psmf? :) veldig interessant! Du er i superform også. Stå på veggis:thumbsup:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...