Gå til innhold

Hvor mye muskelmasse kan man forvente å vokse iløpet av 1 år?


asianface

Anbefalte innlegg

Har alltid trodd 2-4 kg ren muskelmasse, men finner veldig lite artikler om dette.

Gener har mye å si, og visst jeg ikke tar feil teller kroppstype mye her og? Mesomorph er vel de som er genetisk utifra det jeg har lest.

Så håper dere som vet mer om dette kan hjelpe meg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kommer helt an på hvor man er når man starter.

Jeg er ganske sikker på at han her kan legge på seg mer enn 2-4kg ren muskelmasse på et år:

220px-Starved_Vietnamese_man,_1966.JPEG

Ja, den er jo grei :D han der kan lett legge på seg 10-12 kg på 1 år ifølge Alan Aragon og Lyle Mcdonald med riktig kosthold og treningsprogram :p

Men for en som er endomorph? og har trent 2-3 år riktig program + kosthold 2,5-3g per kg kroppsvekt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Lyle Mcdonald og Alan Aragon er jeg en nybegynner fordi jeg bare har gainet 8 kg iløpet av treningstiden min 2-3 år (jaja, greit å vite) Potensialet ligger at jeg kan få 4-6 kg muskler på 1 år? siden jeg ser meg selv som viderekommende med løftene mine. Mye å hente igjen her ser det ut som.

Da er det greit å vite at jeg får hjelp av en personlig trener da for å veilede meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser igjen at jeg burde spise mere :p Om du sjekker før bildet på loggen siden 1, så veier jeg rundt 75kg ( vet ikke fett%, men sikkert høy) , og Nå 3 år etter ligger vekta på rundt det samme med ca 13% fett :) Har ikke trent kontinuerlig da, men som mesomorph burde jeg økt litt mere kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyle sine tanker reflekterer hva jeg har erfart. Med snart 20 år med styrketrening så kommer ikke kiloene med muskler så lett lengre. men det er alltid forbedringer å gjøre i kost og trening for å stimulere til mest mulig vekst. Om jeg klarer 1kg i året med muskelmasse nå om dagen så blir jeg sjeleglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-6 kg muskler er veldig mye, se for deg 6 kg karbonadedeig du pakker under huden :p

Det er veldig mye, men jeg har jo bare lagt på meg ca. 7-8 kg muskelmasse sidne jeg startet å trene for 3 år siden og det er ikke så mye ifølge fettkaliper og inbody.

Om du har rett veiledning så skal det gå ann å legge på seg 4 kg på 1-2 år muskelmasse for det har hatt dårlig kosthold ifølge tabellen og det tror jeg stemmer om du har en PT som veileder deg i riktig retning:)

Genene er ikke på plass iallfall kroppstypen min er endomorph :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser igjen at jeg burde spise mere :p Om du sjekker før bildet på loggen siden 1, så veier jeg rundt 75kg ( vet ikke fett%, men sikkert høy) , og Nå 3 år etter ligger vekta på rundt det samme med ca 13% fett :) Har ikke trent kontinuerlig da, men som mesomorph burde jeg økt litt mere kanskje

Ser den har bare "spist skikkelig i 2 måneder her" før kunne jeg legge på meg 10 kg på bulk, også gå på diett og begynne fra start igjen haha :p det er veldig kjipt. Men man lærer jo med årene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...