Gå til innhold

Opp i muskelmasse, ned i vekt - Spiser ALT FOR LITE. Hjelp!


n8b6

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pirkespørsmål: Funlighten er uten kcal ikke sant? Så den er bare for å spe på smak?

Funlight inneholder 10 kcal per dl, så det er ikke så mye akkurat. Og ja, det er for å gi kesamen smak, akkurat som smaksatt yoghurt. Anbefaler deg å blande ut en liten del av kesamen med fun light, og ikke putte det oppi hele boksen. Liker du det ikke, kan du eksperimentere med andre smaker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahh, ja det er jo en del :)

Jeg registrerte meg på diett.no. Den mente jeg skulle spise over 2600 kcal per dag. 1000 mer enn hva vektklubb.no mente. Det var jo litt på kanten.

Men det er vel på vedlikehold? Så kan du føre inn på 'Mine Mål' hvor langt ned du vil og til hvilken tid, så trekker den ifra det du må kutte for å greie det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel på vedlikehold? Så kan du føre inn på 'Mine Mål' hvor langt ned du vil og til hvilken tid, så trekker den ifra det du må kutte for å greie det :)

Hvis du skriver inn at du trener 7 ganger i uken på diett.no så beregner den ganske heftig kaloriforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666

Dette stemmer ikke 43g protein=140kcal, det går ikke :)

Som du selv skrev 1g protein = 4kcal, altså inneholder shaken din 43*4= 172kcal minst. Jeg bruker også 100% whey fra proteinfabrikken, å en shake inneholder 230kcal ca (husker ikke helt men ikke langt fra det) Ingen av proteinpulverene fra PF er

helt uten litt karb og fett.

Stemmer nesten! 272kcal med 1 servering(70gram) 100% whey protein fra PF:)

Til trådstarter: hvor mye havregryn/kylling osv spiser du da? Og nøtter,egg og tunfisk er jo billige student muligheter når det gjelder protein osv:)! Hvis du sliter å spise: så kan en "blender/mikser" være tingen;) Der kan man f.eks om morningen putte frukt/banan osv.. +proteinpulver/havregryn osv.. nedi! Drikk og du får plutselig i deg 400-800kcal;) Alt handler selvfølgelig om mengde!

Ikke tenk på at man skal spise en sjokolade for å få opp kcal:) Spis heller som nevnt her: mer og rent;) Det der klarer du!:D

Tips generelt:

Kylling 2kg fra rimi 115kr fryst

strimlet svinekjøtt 500g fra rema1000/rimi koster vel 25-30kr... Så er ikke sååå gale!;)

Ellers ligger tunfisk veldig billige, men smaker PY!

Egg kan man også få veldig billig! Og det er også en ekstremt bra proteinkilde osv!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nesten! 272kcal med 1 servering(70gram) 100% whey protein fra PF:)

Til trådstarter: hvor mye havregryn/kylling osv spiser du da? Og nøtter,egg og tunfisk er jo billige student muligheter når det gjelder protein osv:)! Hvis du sliter å spise: så kan en "blender/mikser" være tingen;) Der kan man f.eks om morningen putte frukt/banan osv.. +proteinpulver/havregryn osv.. nedi! Drikk og du får plutselig i deg 400-800kcal;) Alt handler selvfølgelig om mengde!

Jeg pleier å spise 1 kyllinfilet. Veier vel 120 - 150 gram per stykk :)

Spiser 70 gram havregryn med melk til frokost og 1 frukt oppi - så frokosten er forøvrig i boks kalorimessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Ok, det du kan gjøre. Er å fylle på i lunsj/mellommåltidene dine;) i tillegg til å evt begynne med kveldsmat:)

Går utifra du har ca samme "våken"tid som oss andre:) Altså alt fra 06:00 til 09.00 --> 22:00 til 00:00:) ca!;)

m1: havregryn++

m2: 3-4skiver(hvis dette passer deg da). Ellers kan du jo fylle på med evt kylling/kjøtt/ris osv... + olje(udos/møllerstran) evt ta dette til frokost! Hvis dette er før trening osv. Så passer jo en shake av noe slag/evt rett etterpå.

m3(mellommåltid?): frukt divdiv, evt kjøtt/grønnsaker. Eller gainer(er evt billigst?).

m4: middag, bestående av fisk/kjøtt/grønt+ evt saus?/ris/

m5: skiver/egg/salat osv

Sånn ca: ifølge diett.no gir et egg m/l prior ca 92kcal:) Så er jo bare å "spe"på!:)

Vet selvfølgelig at det er enkelt for meg å sitte og si "spis sånn og sånn":) Men alt er vel en vane sak også:) Les MYE på forumet og andre sine logger, MASSE gode matlogger! Både fra studenter og "rutinerte":);)

Evt høre med noen av kosthold/ernæringsfolka her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke 43g protein=140kcal, det går ikke :)

Som du selv skrev 1g protein = 4kcal, altså inneholder shaken din 43*4= 172kcal minst. Jeg bruker også 100% whey fra proteinfabrikken, å en shake inneholder 230kcal ca (husker ikke helt men ikke langt fra det) Ingen av proteinpulverene fra PF er

helt uten litt karb og fett.

Ja du har rett. Det virker dessverre som at diett.no ikke er helt korrekt på en del produkter.. Da er det jo heller ikke noe poeng i å bruke den :( Får jo en viss idé, men likevel.. i dette tilfellet skiller jo nesten 100 kalorier. :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist havregryn med appelsin til frokost, en pære som mellommåltid, 3 knekkebrød med ost til lunsj, et eple til mellommåltid, Middag: salat, kyllingkjøttdeig med tacokrydder, ost, mais og rømme til middag, yt mellom treningsøktene, en proteinshake etter trening - og til slutt to knekkebrød med kokt skinke og majones til kvelds. Synes jeg har vært knallflink til å proppe i meg mer hvertfall. :-) Har dessuten vært på handletur idag. Handlet inn rosiner, yoghurt, rismelk, soyamelk, majones osv som dere foreslo. :-) Jeg klarte ikke kjøpe Ekte Majones, men synes lett majones er en start. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Du er flink! Hvis du fortsatt ikke når målet, så kan du Jo legge til noe på mellommåltidet! Og en ss med f.eks møllers tran. Gir vel rundt 100kcal,tror jeg. Og masse gode vitaminer! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egg er virkelig gul verdt for min del! Funker på skiven, eller bare til å spise alene, i salat, som omelett osv. Nøtter (mandler, valnøtter..) og frø (linfrø, solsikkefrø..) er også supert om man sliter med å få i seg nok. Bare 4 valnøtter inneholder over 100 kalorier, så det burde ikke være for vanskelig å putte i seg:) Eller så syntes jeg både valnøtter, cottage cheese, proteinpulver og smør er godt på havregrøten, og de kildene gir jo godt med proteiner/ fett. Proteinshake er også å anbefale ja! i tillegg til alt av flytende drikker i grunn. Smoothien kan jo bli veldig kaloririk om man putter oppi de riktige tingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg er virkelig gul verdt for min del! Funker på skiven, eller bare til å spise alene, i salat, som omelett osv. Nøtter (mandler, valnøtter..) og frø (linfrø, solsikkefrø..) er også supert om man sliter med å få i seg nok. Bare 4 valnøtter inneholder over 100 kalorier, så det burde ikke være for vanskelig å putte i seg:)!

Ja, jeg så at nøtter inneholdt mye! :) Nå er det i gang med middagsplanleggingen pga kveldsskift. Salat med mandler, kylling, egg og pasta. Skal se det blir litt kcal ut av det der ;)

Linfrø og linser og sånn - hvordan i alle dager bruker man det egentlig? Spiser du det rått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så at nøtter inneholdt mye! :) Nå er det i gang med middagsplanleggingen pga kveldsskift. Salat med mandler, kylling, egg og pasta. Skal se det blir litt kcal ut av det der ;)

Linfrø og linser og sånn - hvordan i alle dager bruker man det egentlig? Spiser du det rått?

Linfrø tar jeg enten i omeletten, eller på salaten. De kan nok også taes i havregrøten eller smoothien, for frøene er så små at man så vidt merker dem ;) Linser bruker jeg kun vist jeg lager linsestuing (blander linser, med tomater på boks/ hakkede tomater, løk, chili, champinjong, squash, vann og buljong i en panne, og steker det). Brune bønner egner seg derimot ypperlig i salaten, mens bønner i tomatsaus er godt ved siden av omelett, kylling eller annen middag hvis man dropper pasta og ris.

Når det gjelder linfrø så sies det at om man spiser hele linfrø vil de fungere som ren fiber uten næringsstoffer til kroppen, og effekten vil være fart på fordøyelsen og den hjelper til å får med seg maten i tykktarmen raskere ut. Spiser man derimot knuste linfrø, får magen og tynntarmen tilgang til de sunne fettsyrene inne i kornet (omega-3 og 6). Derfor hender det at jeg blander litt vann og linfrø, lar det stå over natten og tar det som en "shot" om morningen;) hehe, det hørtes sikkert rart ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! Jeg har alltid lurt på hvordan man bruker denslags! Mange ganger stått i butikken og tenkt at jeg skulle kjøpe det, men alltid bare konkludert med at jeg ikke har den fjerneste idè om hvordan jeg skulle tatt de i bruk, og latt det vær. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ingen ekspert på verken kosthold eller trening, men tenkte jeg kunne dele mine 2 cents:

1. Du sier du ofte føler du må proppe i deg maten. Og jepp, det må du :p Jeg spiser/trener for økt muskelmasse og da må kroppen ha litt av både det ene og det andre. For meg er det ikke så viktig å ikke gå opp i fettprosent, but still: Jeg er så og si aldri sulten (da har jeg i såfall slurva), og det er heller ikke sjeldent at jeg er tilnærma stappmett når jeg skal spise enda en gang. MEN: Det blir bedre. Det var ekstra ille i starten og få i seg all maten, men ting går bedre og bedre nå :)

2. Jeg kan tipse deg om en shake jeg spiser, som er ganske grei og inneholder litt av hvert:

ca 0,3 liter melk

1 bananer

1 spiseskjeer peanøttsmør

3 scoops proteinpulver

En halv boks mager kesam

Sleng alt i en blender og bland sammen. Smaker ikke heeeeelt topp, men shaken er ikke vond :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...