Gå til innhold

Opp i muskelmasse, ned i vekt - Spiser ALT FOR LITE. Hjelp!


n8b6

Anbefalte innlegg

Proteinshake er like greit å blande i vatn. Så sparer du dei pengane.

Bytt ut melk om morgningen med ein boks mager kesam med funlight i, ta ein proteinshake ekstra til mellomåltidet + ekstra kjøtt til middag og et ein god neve med nøtter til kvelds.

Jeg må bare innrømme at shaken smaker så mye bedre med melk enn med vann.. Men jeg har heller ikke prøvd andre enn 100% protein sjokoladeshake fra proteinfabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes også 1600 hørtes litt lite ut hvis du trener 7 dager i uken og i tillegg har en ganske aktiv jobb på sykehus. Skjønner dog det ikke frister å skulle gå enda mer opp hvis du allerede sliter. Men spiser du middag så sent på kveld uten å bli sulten tidligere på dag?

Jeg må bare presisere at jeg EGENTLIG er student, men for tiden bruker mye av tiden i jobb - så derfor er det ikke tatt med i beregningen at jeg er noe særlig aktiv på jobb - da dette varierer veldig fra uke til uke.

I dag spiste jeg frokost klokken 07. Da klokken var tolv kom jeg på at jeg ikke hadde spist siden frokost. Kjente ikke et SNEV av sultfølelse, men trykket i meg to skiver "bare for å ha gjort det". Spiste en skive før trening i tretiden uten å være sulten. Trente i to timer - og da jeg da spiste middag var jeg VELDIG sulten, men etter middagen i fem-sekstiden har jeg vært stappmett til tross for at den kun inneholdt 208 kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan spise yoghurt. :)

Huff, jeg er så kresen - det er også et stort problem. Jeg ser mange her spiser kesam, cottage cheese, fetaost osv. Jeg er ikke så fan av sånt. Rømme er godt, men det tåler jeg til gjengjeld ikke - og det er jo ikke akkurat så sunt. :p

Jeg har det på samme måte! Men jeg klarer fint å komme opp i nok kalorier og proteiner uten det, så det er håp likevel ;)

Kesam har jeg faktisk ikke prøvd, så jeg skal en dag prøve kesam med funlight som alle snakker om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cathrine Andersen!

Du kan også velge fettrike kilder hvis du vil få opp kaloriinntaket. Ekte majones, nøtter, oljer osv. Og hvis du fortsatt har problemer med å få opp kaloriinntaket ditt kan du spise grovt brød/fullkornpasta osv.

Det der har jeg også lurt så på. For jeg spiser jo lett-margarin, light-Philadelphia, lettere Norvegia osv osv. Majones og liknende fete produkter har jeg unngått, rett og slett fordi når jeg "spiser sunt" i mitt hode, så går det liksom mye i grove produkter, frukt/grønt og ren kyllingfilet. Men som du ser av problemstillingen igjen, så er jo dette åpenbart noe av problemet mitt.

Jeg har nok litt problemer med å godta det at ekte majones i det hele tatt kan minne om vektnedgang. Som jeg sa til PT'en min. Ja, jeg vil bygge muskler - men dette er jo i grunnen bare for å øke muskelmassen så det blir mindre plass til fett, og med økt muskelmasse får jeg også økt forbrenning, så det får innvirkning på mulighetene for fettreduksjonen igjen. Selve musklene i seg selv driter jeg i. Hovedmålet mitt er ned i vekt, men jeg vil gjøre det med styrketrening så jeg ser fit ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette en felles greie som folk spiser? Det høres jo HELT grusomt ut?

Eg syns også at det hørtes merkelig ut, men så smakte eg det. Det er nesten så godt at du kan ha det som lørdagsgodis. Alle smaker fungerer, men det spørs kva du liker. Smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns også at det hørtes merkelig ut, men så smakte eg det. Det er nesten så godt at du kan ha det som lørdagsgodis. Alle smaker fungerer, men det spørs kva du liker. Smak og behag.

Det høres for meg like kvalmt ut som sjokoladepålegg på leverpostei.. Men jeg skal faktisk handle det inn i morgen og prøve. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt paradoksalt, vil anbefale deg forsåvidt å få et litt bedre kunnskap og forhold til kosthold. Fett er nødvendig, karbohydrater og proteiner også.

Ekte majones er langt ifra usunt, det er en sunn og flott kilde til fett. Jeg spiser ekte majones ca hver dag til lunsj på rekene/eggene. Og jeg burde vel være et bevis på at det ikke har noen negativt utfall på fettprosenten. Det handler litt mer om at det totale kaloriinntaket ditt ikke er for lavt/for høyt. Når du da får dekket proteinene dine, er du litt fritt frem til å velge hvor de resterende kaloriene dine kommer fra, og da er det jo selvsagt en fordel at karbohydratene og fett kommer fra "rene" kilder hvor matvaren gjerne har med seg litt ekstra næring.

Sjokolade og godteri anser jeg som ganske verdiløse næringskilder.

Jeg ser jeg har mye å lære her. Jeg blir vel litt forvirret opp i mylderet med artikler. "Gjør enkle ting som å bytte ut servelat med kokt skinke, og smør med margarin". "Undersøkelse gjort av fete politimenn viser at man må spise karbohydrater sent på dagen". Blablabla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan spise mer de dagene du trener og jobber, og så mindre de dagene du trener og er student da:) Og som Fitplease sier så hadde nok en hviledag gjort seg, hvertfall hvis du trener 2 timer om dagen;)

Det er nok en god idè! :) Joda, jeg har forsåvidt "lov" til å ha hviledag på søndag. Men jeg får så dårlig samvittighet, så det har enda ikke blitt noe av gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...