Gå til innhold

Proteinpulver som måltidserstatning


T-bone_84

Anbefalte innlegg

Mange sier jo at dette er no-no. Men jeg bare lurer på hvorfor. Greit nok at man får i seg andre ting gjennom maten som fiber, mineraler, vitaminer, fett etc. Men folk sier jo også at protein som tilskudd holder en viss kvalitet etc.

Hvis man kjører lavkarbo, som mange gjør. Hvorfor skal man da ikke kunne erstatte et måltid med proteinshaker? Dette er sikkert et helt fuckings idiotisk spørsmål. Men dreiv av å funderte på detta når jeg gikk hjem i kveldinga.

Jeg vil poengtere at jeg ikke er noen stor fan at proteinpulver, og foretrekker naturlige produkter. Men var noe jeg funderte over non the less :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk sier jo strengt tatt at måltider som hovedsaklig består av proteiner gir deg en bedre metthetsfølelse. En av grunnene dem pleier å liste for at lavkarbo funker. :huh:

Personlig har jeg i det siste spist veldig protein rent, og har ikke merka noen problemer med det. Har riktignok hatt litt salat ved, men still.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av grunnene er at det ikke er et fullverdig måltid. Hvor ofte spiser du et måltid kun bestående av proteiner? I tillegg vil mange oppleve dårligere metthetsfølelse, noe som er ugunstig om man skal ned i vekt.

Så da jeg handlet prot pulver her om dagen at de hadde fått inn en versjon av et proteinpulver som nå hadde blitt godkjent som fullverdig måltidserstatter:) <Så hvis det finnes,hvorfor er det da ikke fullverdig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til å bruke en måltidserstatter synes jeg faktisk det er bedre å bruke rent proteinpulver, blande inn litt olivenolje og spise en frukt på siden, men fast føde vil alltid mette bedre. Har du kontroll på kaloriene og du ikke blir for fort sulten igjen så er det ikke noe i veien for å gjøre det. Gjør det selv av og til når jeg ikke gidder ta med skikkelig mat, men ikke hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...