Gå til innhold

Kan det stemme?


sprettin

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tatt en body analyse den 13 februar på det gamle trenings senteret, og da hadde jeg en fettmasse på 15,8kg , så tok jeg en ny bodyanalyse på det nye sentere i går som blir den 23 februar og da viste den at fettmassen min var 14,5 kg, men vekten viste det samme, kan det stemme att jeg har fått bort over en kilo i fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det kan stemme veldig bra det altså :) siden vekten viser det samme vil det si at du også har fått på deg muskler :) jeg hadde en slik test for litt siden jeg og med 3 ukers mellom rom, og på den tiden hadde jeg mistet 3 % i fett og gått opp 4 kg i muskel masse :D mens vekta den var 1 kg mer enn sist, men kanskje ikke så rart, med tanke på at muskel massen hadde gått veldig opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kg i muskelmasse på 3 uker?? :meh: Da tviler jeg på at det stemmer. Lyle mcdonald har skrevet om en artikkel om dette, han anslår at man kan klare rundt 1-2 kg muskelmasse i måneden, men det er selvfølgelig individuelt.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html

Det er det tanita vekta har målt på meg på spenst, samme vekt hver gang og samme klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den vekten jeg brukte på 360:) , er en vekt som heter inbody 720 ;) og den blir brukt på sykehus, så jeg vil tror at den ikke er så aller værst, men det stemmer nok at man skal veie seg sånn ca samme tid i syklusen, med tanke på vann i kroppen, men tror nok denne vekten er noe mere nøyaktig enn tanita vekten som jeg brukte på spenst tt, så da får vi se da om en tre mnds tid om det har skjedd noen forandring, men fikk vell egentlig ikke svar på ? som var er det mulig og gå ned 1,3 kg Fett på rundt 14 dager?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den vekten jeg brukte på 360:) , er en vekt som heter inbody 720 ;) og den blir brukt på sykehus, så jeg vil tror at den ikke er så aller værst, men det stemmer nok at man skal veie seg sånn ca samme tid i syklusen, med tanke på vann i kroppen, men tror nok denne vekten er noe mere nøyaktig enn tanita vekten som jeg brukte på spenst tt, så da får vi se da om en tre mnds tid om det har skjedd noen forandring, men fikk vell egentlig ikke svar på ? som var er det mulig og gå ned 1,3 kg Fett på rundt 14 dager?????

Den er mye mer nøyaktig enn tanita vekten ( som regel gir disse lavere fettprosent ), men det er samme teknologien ( måling av elektrisk impedans i kroppen ) . Resultatene en får på en slik maskin kan variere om personen som måler ikke er den samme, eventuelt ikke følger instrukt like nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkeltresultat ville eg ikkje lagt alt for mykje vekt på. Det er betre å eventuelt bruke desse apparatene over tid med fleire målingar og sjå trenden. Om det kostar for kvar sjekk ser eg jo at det kan bli dyrt.

Personleg har eg lite tru på at apparatene er så veldig gode. Brukar heller vekta og spegelen til å vurdere framgong.

Det er så mange faktorar som kan spele inn på resultatet at det blir fort unøyaktig. Spesielt når det er snakk om ein forskjell på nokre prosent frå gong til gong.

Feittklype er ein ganske enkel sak. Der vil du og få forskjellige resultat om du plasserer klypa forskjellig eller flytter den litt, men den er lettare og billigare å bruke over tid. Den nøyaktige prosenten er i mine auge ikkje noko viktig, fokuser heller på trenden, om det går opp ned eller står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...