Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjør widestand istedet.

Hvordan i all verden skal dette hjelpe? Trådstarter sier at hun ønsker å kjøre A2G og sliter med ankelmobilitet. Har du noengang prøvd A2G med bred fotstilling? Hvis ja, så skjønner du at det er fullstendig umulig.

Det er faktisk ikke "like greit" å kjøre uten sko. For noe vås. Du merker enorm forskjell med og uten sko.

Selv bruker jeg disse:

BlackNWhiteShoe2-RS-5626.jpg

Risto white thunder. De er svært gode, og jeg kan trygt anbefale de videre (de har til og med en rosa versjon!). Det kan ta litt tid å bestille ettersom de er laget for hånd, så hvis det ikke er aktuelt vet jeg at flere på klubben er fornøyd med Adidas-skoene som er lenket til flere ganger i tråden.

Annonse

Hvordan i all verden skal dette hjelpe? Trådstarter sier at hun ønsker å kjøre A2G og sliter med ankelmobilitet. Har du noengang prøvd A2G med bred fotstilling? Hvis ja, så skjønner du at det er fullstendig umulig.

Det er faktisk ikke "like greit" å kjøre uten sko. For noe vås. Du merker enorm forskjell med og uten sko.

Selv bruker jeg disse:

BlackNWhiteShoe2-RS-5626.jpg

Risto white thunder. De er svært gode, og jeg kan trygt anbefale de videre (de har til og med en rosa versjon!). Det kan ta litt tid å bestille ettersom de er laget for hånd, så hvis det ikke er aktuelt vet jeg at flere på klubben er fornøyd med Adidas-skoene som er lenket til flere ganger i tråden.

Viss du ikkje klarer å kjøre dypeknebøy med bred beinstilling(slik som veldig mange styrkeløftere) så er det mest sannsynlig lite mobiletet i bekkenmusklaturen eller i hamstring. Styrkeløftere vil eg påstå går langt nok ned.

Viss du ikkje klarer å kjøre dypeknebøy med bred beinstilling(slik som veldig mange styrkeløftere) så er det mest sannsynlig lite mobiletet i bekkenmusklaturen eller i hamstring. Styrkeløftere vil eg påstå går langt nok ned.

Hehe.. Han trodde kanskje at A2G betydde bunnstart fra gulvet eller noe slikt lurt noe? :p

Men ja, bred beinstilling vil ofte hjelpe mange, ettersom de har en femurlengde som gjør smalere beinstilling vanskelig å gjennomføre. Bøy skal gjøres etter sine antropometriske egenskaper som det heter så fint.

Og igjen så vil det være umulig å si noe særlig fornuftig til trådstarter om dette uten å i det minste se en video.... Sånn sett er det vanskelig å si hvilke gode tips han/hun bør ta til seg.

Når noen skriver A2G er vel konvensjonen å tolke det som at de går så dypt ned at hamstrings treffer baksiden av leggen. Det er fullstendig umulig med veldig bred knestilling å nå samme dybde ettersom a) du ikke kommer dypt nok, B) knær og ankler vil havne i ytterstillinger. Styrkeløftere går så langt ned de trenger for å få et løft godkjent. Det er ikke nødvendigvis hva som assosieres med A2G. Alternativet er å ikke gå fullt så dypt, eller å gå til anskaffelse av vektløftersko. Jeg vil påstå det er et lett valg.

Ang. lårbenlengde og bred fotstilling er det jo også avgjørende hvilken stil en kjører. "High-bar" er generelt helt forskjellig fra "low-bar" (i sine ekstremer). Men jeg er fullstendig enig i at knebøy er forskjellig for alle, og i resten av det du sier HHHH.

Hehe.. Han trodde kanskje at A2G betydde bunnstart fra gulvet eller noe slikt lurt noe? :p

Men ja, bred beinstilling vil ofte hjelpe mange, ettersom de har en femurlengde som gjør smalere beinstilling vanskelig å gjennomføre. Bøy skal gjøres etter sine antropometriske egenskaper som det heter så fint.

Og igjen så vil det være umulig å si noe særlig fornuftig til trådstarter om dette uten å i det minste se en video.... Sånn sett er det vanskelig å si hvilke gode tips han/hun bør ta til seg.

Kan skrive under på denne, slet stort med dybden før en fikk meg til å stå bredere.. :)

Vurderer å kjøpe bøysko, forslag til gode(gode=trygge og billige) sider å bestille fra? Adidas frister mest..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...