Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg brakk armen ved et ufrivillig horisontalt strikkhopp med hard landing rett i betongen på Fitnessmessen for 1,5 uke siden, og nå begynner jeg virkelig å gå på veggen kraftigere for hver time. Sofaen har blitt hatobjekt nr.1 og det blir ikke noe bedre av å lese logger, artikler og å se inspirasjonsbilder overalt. :p

Litt fakta - Det er et tverrbrudd litt på oppsiden håndleddet og en fraktur opp i håndleddet. Ut denne uken skal armen holdes 100% i ro, og det vet jeg at jeg må forholde meg til om jeg vil eller ikke. All hevelse har nå endelig gått ned, men ved høyere puls kan det oppstå et lettere trykk i hånden. Gipsen skal være på i ca 4 uker til etter det, og siden følger minimum 2 uker med opptrening av armen. Høyre arm får da noe ekstra belastning i det daglige, men lite siden aktivitetsnivået er lavt jevnt over. Resten av kroppen er jo faktisk frisk og rask!

1. Etter den mest kritiske grofasen er over bør det vel gå an å starte lett/moderat aktivitet med resten av kroppen? Eventuelt noen motsigelser på hvorfor jeg ikke burde gjøre dette? Personlige erfaringer?

2. Er det noen som har tips til øvelser hvor (venstre) arm ikke er i aktivitet/belastes? Og mobilitetssøvelser for å unngå stivhet av å gro fast i sofaen?

Jeg kommer også til å spørre lege ved neste bruddkontroll for å få en vurdering av bruddet og det daværende grostadiet i forhold til trening.

Fortsetter under...

Så en kar på mølla med armen i fatle senest i dag :) En kammerat av meg brakk armen for noen år siden og vi bandt fast nedtrekken under brukke slik at han kunne trene rygg i alle fall, også har man jo seff knebøy uten hender:

Du kan jo i allefall kjøre knebøy og utfall uten vekt, kan bli ganske tungt om du er nazi på teknikk og A2G, kjører litt høyrep osv:) Eller med vektbelte, kanskje??

Og benpress, selvsagt. Er jo bare å gønne på en-hånds chins nå:rofl:

Du kan jo i allefall kjøre knebøy og utfall uten vekt, kan bli ganske tungt om du er nazi på teknikk og A2G, kjører litt høyrep osv:) Eller med vektbelte, kanskje??

Og benpress, selvsagt. Er jo bare å gønne på en-hånds chins nå:rofl:

Hjelper du meg på med vektbeltet? ;P en hånds chins og pushups, hell yeah!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...