Gå til innhold

Karboinnhold i taco-lefser


Espen

Anbefalte innlegg

Jeg kjører ganske redusert på karbo, og unngår HELT hvetemel.

Men - fikk sykt lyst på faijitas, alternativt burritos.

Er det noen som vet om det fins noen form for lavkarbo-tacolefser ? Eller har noen alternativer ? Spelt-lomper ? Potetlomper ? Ikke hysterisk på noe vis, men antar jeg blir dårlig om jeg eter fint-hvetemel i form av tacolefser når jeg har styrt unna hvete i snart 7mnd....

Tanken på å gumle i meg dårlig stekt,strimlet biffkjøtt, med tacokrydder, saus, gratinert med ost osv får meg nesten til å få en klump i halsen......

Noen reddende engler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker eventuelt speltlomper til taco og fajitas veldig ofte og synes det fungerer utmerket som alternativ til de vanlige tacolefsene. En pakke speltlefser er ca. 72g karbs så det er jo ikke så ille. De er jo veldig små men da er det jo bare å spise flere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage lefse av kikertmel av kun malte kikerter, kjempe gode! :)

Like deler vann og mel + litt olje piskes godt sammen til klumfri røre. La stå i en halvtime før steking. Trenger ikke ha olje/smør i pannen, stek på middels/høy varme. Tilsett gjerne litt krydder i røren (oregano, spisskummin, evt litt tacokrydder ol.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forøvrig bakt glutenfrie tortillas selv, men det er ganske mye arbeid siden man må kjevle de flate. Alternativet er jo å steke som pannekaker, men det blir jo ikke helt det samme. Har ikke prøvd å lage lavkarbo, men med mandelmel, fiberhusk og mager kesam kan det kanskje fungerere, men deigen må være veldig smidig for å få til å kjevle så tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...