Gå til innhold

Gode beinøvelser


martemor

Anbefalte innlegg

Etter jeg er ferdig med PSMF diett, skal jeg begynne for fullt med styrketreninga igjen.

Nå som sommern er like om hjørnet har jeg lyst å bruke mer tid på bein øvelser.

Går det fint feks da å ha 3 økter styrketrening, så 2 av de med hovedfokus på bein?

Hvilke øvelser vil dere anbefale meg å da bruke? Ville dere brukt samma øvelser de 2 dagene, eller forskjellige? Hvor mange set og reps bør jeg ligge på?

Drømmerumpa er jo såklart noe i den duren:

post-2648-14440832499159_thumb.jpg

Let the fun begin! :)

post-2648-1444083249871_thumb.jpg

post-2648-14440832498973_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bare prøver meg fram her da

Hvis jeg prøver da å kjøre 3 ganger i uka.

Mandag - Bein

Knebøy / benpress? Hva er egentlig forskjellen? :)

Sumo markløft

Bulgarske utfall / eller vanlig utfall ?

Goblet squat

Hip trust

Legcurl

Lårcul

Kjøre 3-4 sett på hver? 4-8 reps?

Onsdag - Rest of the body

Eller burde jeg dele opp denne dagen også?

Fredag - Bein

Benpress

Utfall

Hiptrust

Osv?

Tar flere reps den dagen?

Jeg er veldig dårlig på knebøy, sliter virkelig med teknikken der. Klarer ikke å gå så dypt og når jeg først er nede, tipper jeg liksom litt forover. Klarer ikke alltid å være på hæla samtidig, tenke på ryggen og alt det.

Blir fort lei like treningsdager, derfor ønsker jeg variasjon på den siste økta. Noen innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytta stange lengre ned på ryggen (liten barriere inne i hodet) og følte at brikkene begynte å falle på plass med tanke på tyngdepunkt...

Enig der..De fleste har nok stanga for høyt opp. Men det er ikke rart for det føles ofte ut som stanga skal falle av om man har den lengere bak. Men det funker utrolig bra når man blir vant til det.

Samme er å se opp når du løfter opp, og få albuene frem.

Knebøy, frontbøy, beinpress smal/brei fotplassering. Gående utfall med hantler/stang, strakmark med stang/hantler, sittende/stående legcurl, legextencion.

Personlig liker jeg å kjøre knebøy (nakke) to ganger i uka, ulik belastning høy/lav reps forskjellig dag. Og så variere med isolasjonsøvelser..Feks kjør beinpress etter knebøy på 1dag og 2dagen så kjører du utfall etter knebøy (evt frontbøyen). Feks..feks:p mange forskjellige meninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SlettetBruker3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det lurer jeg også på. Hva er forskjellen mellom de to??

Nei vent, det var jo bilder av samme maskinen, men jeg mener forskjellen mellom den som vises på bildene og legpress maskinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...