Gå til innhold

Bare funderer litt ang protein


Anbefalte innlegg

når en skal ta det osv...nå tar jeg etter trening,men ser flere sier de tar anddre tider også...er det optimal å drikke prot shake utenom etter trening eller?

Var også en her om dagen som sa til meg at det ikke hadde noe for seg for meg å ta en hel protshake...feks da to måleskjeier,som gir 34 gram ..etter trening.det er det som står på boksen såh:P Det hadde visst ikke noe for seg ....så jeg lurer...hvis jeg skal ha i meg 150 gram hver dag må jeg jo bruke pulver,har ikke sjangs å få imeg gjennom maten,jeg greier ikke ,kan ikke spise så mye,er på veldig lavkcal slankekur:P Såh...kan neon fortelle meg hva som stemmer? Har jo lest ¨på meg gråstein,blir ikke klok..noen sier noe,andre sier annet...gad:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Protein er protein. Betyr ingenting om det er frå proteinpulver eller kylling.

Etter trening har kroppen bruk for mat, då bør du få i deg ein del protein.

Ellers kan du fordele det over heile dagen sånn som det passar best for deg. Det viktigaste er å få i seg nok totalt gjennom dagen. Det er anbefalt at dei største måltida blir inntatt etter trening.

Ut over det spelar det liten rolle korleis du fordeler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få i deg 150 g proteiner på grunn av du er på lavkaloridiett? 150 g protein er 600 kcal. Om du baserer kostholdet ditt på protein, kan du fint fylle opp resten av kalorikvota på annet. Dessuten vil jo proteinene du trenger fra shaken din bestå av like mange kalorier som kjøttet/fisken du kan spise i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få i deg 150 g proteiner på grunn av du er på lavkaloridiett? 150 g protein er 600 kcal. Om du baserer kostholdet ditt på protein, kan du fint fylle opp resten av kalorikvota på annet. Dessuten vil jo proteinene du trenger fra shaken din bestå av like mange kalorier som kjøttet/fisken du kan spise i stedet...

Altså,mer mat,mer proteiner,sier seg selv...spiser man mer blir det mer...jeg må spise bare proteiner hele dagen hvis jeg skal greie å få alt i eg gjennom bare mat! Og jeg har ikke råd til å spise så mye kjøtt! Så derfor har jeg funnet ut at jeg greier det best med shake i tillegg til maten. Poenget er alså at d blir for dyrt å spise kjøtt og kesam hele dagen;) For det blir ikke så mye proteiner av feks kyllingen eg spiser til middag og middag har jeg bare ikke råd til å spise flere ganger for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 g proteiner i form av tunfisk koster 5 kr. Skal ikke nekte deg shake, det er et fint tilskudd når man ikke får i seg nok. Stussa mer på unnskyldningene dine.

Det er sant,bare atte d smaker helt forjævlig:p Jeg tenkr mer på at jeg ikke har mulighet til å spise kylling,laks og annet kjøtt i hytt og pine hver ag til annet enn middag og to bokser kesam hver dag er vel drøyt:P Så jeg ser liksom ikke andre utveier enn pulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det forno tulle diett du går på? Få i seg 150 gram proteiner er vel ikke noe vanskelig...

Jo mindre man spiser av kcal,jo mindre proteier er det mulig å få i seg,det er da igrunn ganske logisk. Jeg spiser vanlig mat! Men med 14-1500 kcal daglig får jeg ikke nok,skal ha mer enn 150 også ,det var mer et ekspempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mindre man spiser av kcal,jo mindre proteier er det mulig å få i seg,det er da igrunn ganske logisk. Jeg spiser vanlig mat! Men med 14-1500 kcal daglig får jeg ikke nok,skal ha mer enn 150 også ,det var mer et ekspempel.

Det kommer jo ann på hva du spiser, om du får i deg nok proteiner. Ikke hvor lite eller hvor mye du spiser generelt. Du kan fint fylle kvoten med proteiner med en diett på 14-1500kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre har nemnt, 150g protein er 600 kcal. Då har du 800-900 kcal igjen til feitt og karbo. Du må sjølvsagt ha ein plan med kva du et, ikkje ete 1200g feitt og karbo før du har tenkt på protein.

Ja,men får ca 50 gram for lite...og aner bare ikke hva jeg skal spise...har liksom brukt opp kjøtt og kesam kvoten,nå er et liksom pulver som er igjen...evt egg...kommer an på hvor mange prot d er i et egg da seff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...