Gå til innhold

Bare funderer litt ang protein


Anbefalte innlegg

Egentlig ikke,men to tre bokser kesam dagen er for dyrt feks:p da er d isåfall mer sjangse for at jeg kan spise mer kjøtt isåfall. men synes det er dyrt å skal spise så proteinrikt ,ja:unsure:

Hva spiser/drikker du på en vanlig dag?

vekt, alder, ..

3 bokser kesam er jo bare ~60 kr og det er ikke særlig dyrt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe en hel kylling og sånt? Da har du vel en god del mat utover dagen, og kan da ikke være så altfor dyrt heller.

Reker er jo også utrolig fint, de større "bøttene" koster jo ikke så mye i forhold til hva du får.

Men er jo bare å ha en proteinbøtte ved siden av for de dagene du ikke får nok, har planer om å kjøpe inn det nå selv også :) også er det jo godt, nam godterierstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inntrykk av at mange svar synes påstanden din var vanskelig å forstå, men jeg sliter med det samme selv og ville bare støtte deg litt der. 200 gr proteiner er sykt mye! Har noen forslag til en dag med måltider som utgjør 200 gr proteiner? :) (uten tunfisk, i tråd med at trådstarter og undertegnede ikke foretrekker det). ;) ;)

"Digresjon":

Dessuten, som flere her nevner at 120 kroner ikke er dyrt og 60 kroner ikke er dyrt... det vil jeg si er relativt. Jeg har tidligere brukt ca 400-500 kr på mat i uken, når jeg da skal fokusere på å få i meg nok proteiner så blir det litt høyere. Uansett utgjør 60 kroner en relativt stor prosentandel av mitt matbudsjett (mest sannsynlig også trådstarter og andre studenter). Trenger ikke ta diskusjonen videre, ville bare nyansere at for studenter uten ekstrajobb så er det en liten, men ikke håpløs utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mindre man spiser av kcal,jo mindre proteier er det mulig å få i seg,det er da igrunn ganske logisk. Jeg spiser vanlig mat! Men med 14-1500 kcal daglig får jeg ikke nok,skal ha mer enn 150 også ,det var mer et ekspempel.

Jeg får lett i meg 170 g protein på 900 kalorier ;) Er bare snakk om riktig mat ;)

Og jeg er student som lever på billig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inntrykk av at mange svar synes påstanden din var vanskelig å forstå, men jeg sliter med det samme selv og ville bare støtte deg litt der. 200 gr proteiner er sykt mye! Har noen forslag til en dag med måltider som utgjør 200 gr proteiner? :) (uten tunfisk, i tråd med at trådstarter og undertegnede ikke foretrekker det). ;) ;)

"Digresjon":

Dessuten, som flere her nevner at 120 kroner ikke er dyrt og 60 kroner ikke er dyrt... det vil jeg si er relativt. Jeg har tidligere brukt ca 400-500 kr på mat i uken, når jeg da skal fokusere på å få i meg nok proteiner så blir det litt høyere. Uansett utgjør 60 kroner en relativt stor prosentandel av mitt matbudsjett (mest sannsynlig også trådstarter og andre studenter). Trenger ikke ta diskusjonen videre, ville bare nyansere at for studenter uten ekstrajobb så er det en liten, men ikke håpløs utfordring.

Thank you! :D Ja det er lite poeng å gang på gang si at der er da bare bare å spise ditt og datt..det er ikke det:eek: Blir fryktelig kostbart når man må kjøpe mye kjøtt ja og jeg har en familie å tenke på også ,ikke bare meg,hehe:P Men Kjekt noen kan forstå litt bedre hva jeg mener altså! I går fikk jeg knapt 150 gram proteiner og det var med protshake...såeh...ja jeg sliter litt:P Også skal liksom alt ta hensyn til kcalinntak...jeg synes det er vanskelig jeg...bkæææ..men jeg gir meg jo ikke fordet...håper mange kan komme emd gode tips her,hadde vært flott:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hugs at retningslinjene om 2-2,5g protein er per kg fettfri kroppsmasse. Skal ein ta utgangspunkt i totalvekt kan ein bruke 1,8-2,2g/kg, avhengig av feittprosent. Om det er vanskeleg med 400g kjøtt kan du ta 2 boksar kesam i staden for eller noko sånt. Til 16,- kroner boksen er det billige protein.

Skal du ha vekk endå meir kcal kan du droppe egg og mjølk for noko anna.

post-1146-14440832423509_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da synes jeg du kan komme med mat tips :D?

Allright :)

Jeg kjøper kyllingkjøttdeig på Rema, 600 g for 25 kr.

Kyllingfilet kjøpes på Rimi, farmen merket. 2kg kr 115 kr

Strimlet svinekjøtt, rema kjøre tilbud nå 500 g for 27 kr.

Så et tips på silje mariela sin sine, å vanne ut fett fra kjøttdeig. Så har begynt med det for å få bort mye av fettet.

Karbonadedeig har jeg ikke råd til, det er dyrt!:)

Du kommer hvertfall langt med de tinga i forhold til kjøtt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...