Gå til innhold

Dødt batteri, anyone help?


Tuva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okey, da får jeg brette ut litt da :)

Jeg er på min 3 dag med PF (periodisk faste) trives veldig med det, deilig å slippe å tenke på mat hele tiden.

Jeg har en hektisk hverdag og enkelte dager kan det kanskje bli litt lite næring, men målet er lavere fettprosent, så jeg må skjerpe inn litt her og der.

Jeg liker veldig godt å trene styrke og trener det gjennomsnittlig 3-5 ganger i uka. Uten om styrke, sykler, svømmer jeg og går lengre turer, har en hoftebetennelse som ikke slipper så har ikke løpt på lenge.

Jeg har aldri tatt vitamin tilskudd (uten om jerntilskudd)

Prøver å få i meg det meste gjennom maten. Jeg spiser ikke helt lavkarbo, er ikke så glad i fettet, så spiser rekativt magert (mye proteiner), men har kuttet ut de størst karbohydrat kildene, som brød, ris, pasta, ja dere kjenner til de.

Spiser lavkarbo brød da. spiser lite frukt.

Lørdagene, spiser jeg mer frukt og fullkornsprodukter (litt oppkarbing om du vil)

hva mer kan jeg si...

jo, 3 ganger i uken starter jeg dagen med å gå meg en tur på 30-35 min.

har frøvd noe nytt innen styrketrening kjører flere rep og ferre sett. 2x20

Når jeg trener har jeg delt det inn i overkropp og underkropp.

Jo, søvnen.. I 2-3 uker nå blir det knapt i ukedagene, men føler jeg klarer å sove ekstra i helgene.

Hvis det er noe jeg ikke har fått med meg, let me know, liker veldig godt tips om lavere fettprosent, så bare å dele godene med seg folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo mange mulige årsaker her utifra hva du skriver:

- du har nettopp begynt på PF, tilvenning må påregnes og i tilvenningsfasen kan du være på trøtt og lite tiltakslysten. Det er heller ikke alle som fungerer perfekt på PF, så om dette fremdeles gjør deg trøtt om en uke så bør du gå tilbake til ditt gamle spisemønster.

- du kutter både på karbohydrater og fett hvilket vil si at du går på en tilnærmet ekstremdiett ala PSMF. De fleste vil oppleve redusert overskudd på en slik diett.

- For lite søvn i ukedagene. Man kan dessverre ikke kompensere fullt for søvnmangel ved å sove lengre i helgene.

- Vitamintilskudd. Mange nordmenn har behov for ekstra tilskudd av vitamin D når vi nå går inn i høst og vinter. Lave vitamin D nivåer vil kunne gå utover energinivået (D-vitamin nivå kan du få en blodprøve på hos fastlegen. Når du trener mye bør du ligge ganske godt over det som er minimumsnivå for mangeltilstand)

Enig med Espen om at du bør få oversikt over hvor mye du faktisk spiser. PF kombinert med å kutte mye her og der kan fort føre til at en spiser mye mindre enn en tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med det samme, tenkte å prøve ut dette BCAA (?)

Hvilke merke kan anbefales? Noen som har blitt mere opplagt av dette?

Jeg sitter på rævva i 8 timer og kjeder meg på jobb, når jeg så skal gå til trening, er jeg så slapp og energiløs. Hveer gang må jeg presse meg til å få rumpa til studio ( takk gud, for viljestyrken!!) . Vært sånn over 1 år nå ( når jeg tenker meg om:eek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...