Gå til innhold

PT studier Florida vår 2013 ??


Renatii

Anbefalte innlegg

Det fikk jeg veit du, det får alle som søker så lenge de har generell studiekompetanse :) Man får 45.000 tror jeg det var, men bare 17.000 blir om til stipend etter beståtte eksamener. Resten blir lån. Jeg brukte langt over 100.000 på alt (medregnet det fra lånekassen), så det blir mye fra egen lomme. Man tror man ikke trenger så mye lommepenger siden alt er så billig, men det stemmer ikke. Altså, det stemmer at det er billig, men man bruker sykt mye penger! :(:)

Vi var 60 stykker som tok PT og 30 stykker som tok idrett :)

Kan se for meg at det fort blir så mye, ja. Hvordan er opplegget for eksamen forresten. Stort og vanskelig pensum? Er det noe teoretisk undervisning før/etter avreise?

Ble mange spørsmål nå. Men tror dette var det siste!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi det var ein del utgifter jo :eek: Men det er jo forskjellig fra person til person på kor mykje ein bruka :) Det er jo ikkje så mykje negativt med studielån då, det er jo eitt lån som kan hjelpe deg med vidare lån seinare i livet (ome ein kan å betale for seg då) og det rekna eg med dei fleste klarer viss ein virkelig sett seg inn for å bli pt og ikkje berre reise ned for morroa si skuld. Mine planer er vertfall å stå og vidare få meg jobb som pt og studere på si :)

Kan se for meg at det fort blir så mye, ja. Hvordan er opplegget for eksamen forresten. Stort og vanskelig pensum? Er det noe teoretisk undervisning før/etter avreise?

Ble mange spørsmål nå. Men tror dette var det siste!:)

Ja, er selvsagt individuelt hvor mye man bruker. Noen brukte mer, noen brukte mindre :) Å jobbe som PT er veldig givende, så det annbefales!

Man har 4 eksamener i løpet av oppholdet. 3 teoretiske og en praktisk :) det er en del pensum ja, og ganske mange som stryker hvert semester. Man må lese mye for å greie å stå :) Jeg stod med glans, og er veldig glad for at jeg brukte så mye tid på å lese å jobbe med pensum som jeg gjorde! Ingen undervisning før/etter avreise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...