Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er nok ikke stort å spare på kylling fra Sverige, kalkun derimot.

Du kan jo lage deg en hjemmelaget gainer?

Havregryn, egg, bær, proteinpulver, olje, melk/yoghurt = i blender og drikk :thumbsup: Du kommer raskt opp i 1000kcal pr shake her..

Hørtes ut som en breakfast for champs! =)

Fortsetter under...

Knekkebrød, makrell i tomat og biff går det i..

Makrellen er det hvertfall bare å fortsette med (biff også)! Stor boks = ca 430 kcal. Fordeler du denne på tre brødskiver, kommer du opp i 600-700 kcal. Et glass lettmelk til, og måltidet ender på ca 750 kcal. :) Hvis du, som jeg, synes ost er godt sammen med makrell i tomat, kan du adde en osteskive fra helfet ("vanlig") ost på en eller flere skiver, og da blir det nærmere 800 kcal. Et glass lettmelk til, og du er oppe i rundt 940 kcal.

Om du er ute etter å få mest kcal for pengene, så er det en relativt enkel måte å regne det ut.

Så godt som alle matvarer har en "Næringsinnhold per 100g", der det står "kcal per 100g". Det står også en pris per kg for de fleste varer. Så for å regne ut kcal per kr, ganger du "kcal per 100g" med 10, og deler så på kiloprisen. Det å dele "kcal per 100g" med 1/10 av kiloprisen er det samme.

For eksempel lettmelk er 43 kcal/100g. Om det koster 14 kr for en liter, så er det da 43/1.4 -> litt over 30 kcal per krone.

Smågodter er omtrent 500 kcal/100g, og koster 120 kr per kg, så det er da omtrent 500/12 -> 41.7 kcal per krone.

Kneippbrød er 230 kcal/100g, og koster 6 kr, så det er 230/0,6 -> 380 kcal per krone.

Det er ikke vits å regne det ut helt nøyaktig, men det er greit å ta en rask og omtrentlig gjennomregning i butikken for å finne ut om varen er omtrent 10 kcal per krone eller 40 kcal per krone.

Her er et regneark jeg lagde som hadde noen varer jeg kjøpte, som da ble brukt for å finne ut både kcal/kr og g protein/kr.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AnuVFEmnU3-wdGVwelkxbkk1cUdtbGkxTmhnbVZsTWc&hl=en_US#gid=0

Annonse

Ville ikke satset på å spise store deler av kaloribudsjettet mitt i nøtter. For mye omega-6.

Hva med ris? 45kr for 5kg (eller 17700kcal om du vil) på Rimi :)

Gode og billige matvarer jeg bruker for å fylle opp kaloribudsjettet:

- Egg

- Helmelk

- Ris

- Havregryn

- Smør

- Olivenolje

- Laks

- Makrell i tomat

Du kan bruke www.Diett.no for å finne ut hvor mye kalorier det er i maten :)

Bruker den siden allerede :) Der jeg ble obs på hvor lite jeg egentlig fikk i meg iforhold til det jeg skulle. Trodde jeg spiste nok i utgangspunktet..

Bruker den siden allerede :) Der jeg ble obs på hvor lite jeg egentlig fikk i meg iforhold til det jeg skulle. Trodde jeg spiste nok i utgangspunktet..

Omvendt for meg, trodde jeg bare fikk i meg rundt 1600 kcal dagen. var faktisk oppe i 3000 :D

haha nice, var du på diet for å slanke deg egentlig og eller?

Akkurat nå bulker jeg. veide 60 kg da så skulle ha rundt 1600-2200 dagen, skulle overhode ikke slanke meg. jeg var rett og slett en stilk 179cm :blush: . så begynte med 800 i overskudd for å legge på meg. lagt på meg rundt 6-9kg på 4-5 uker. Vet ikke helt om jeg regner helt rett når jeg skal finne ut hvor mye kcal jeg skal ha, men tar 30-40*kroppsvekt. Ligger på overskudd enda helt til begynnelsen av mars. da skal fettprosenten ned til 6-8 :)

Annonse

Akkurat nå bulker jeg. veide 60 kg da så skulle ha rundt 1600-2200 dagen, skulle overhode ikke slanke meg. jeg var rett og slett en stilk 179cm :blush: . så begynte med 800 i overskudd for å legge på meg. lagt på meg rundt 6-9kg på 4-5 uker. Vet ikke helt om jeg regner helt rett når jeg skal finne ut hvor mye kcal jeg skal ha, men tar 30-40*kroppsvekt. Ligger på overskudd enda helt til begynnelsen av mars. da skal fettprosenten ned til 6-8 :)

Kan jo ta en kjapp utregning her? -> http://www.kalorikalkulator.no/ Vet ikke hvor nøyaktig den er, men er iaf den jeg går utifra.. Skal du stille i noen konkuranse til sommern eller?

Kan jo ta en kjapp utregning her? -> http://www.kalorikalkulator.no/ Vet ikke hvor nøyaktig den er, men er iaf den jeg går utifra.. Skal du stille i noen konkuranse til sommern eller?

De har da ingen konkurranser for en på 15?

Vil bare få bort det lille fettet jeg har rundt magen før sommern kommer :D

My bad, gikk utifra at du var eldre :p MAgefett når du er 179 og 60kg? morsom eller :p

Siterer meg selv "lagt på meg rundt 6-9kg."

Har nok til at de nedre magemusklen ikke vises. :)

så mye jobb for å få det bort blir det nok ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...