Gå til innhold

Overgang til mindre karbs, og mer proteinrik mat.

Anbefalte innlegg

Hvis man kjøper biffstrimler, kylling e.l. hvordan skal man spise dette hvis man ikke skal inkludere pasta til kyllingen, eller ris til kjøttet? Eller ris tel fisken for den saks skyld? Jeg sitter her med masse kjøtt, men har ærlig talt ingen ide hva jeg burde kombinere det med.

Salat + kylling = greit ser den

Laksen uten ris?

Torsken uten ris?

Biffen uten ris?

Tunfisken uten pasta?

Hva gjør man? :confused:

Fortsetter under...

Biff med grønnsaker :( fuck detta blir kjiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipt

Grønnsaker trenger absolutt ikke å være kjipt, er masse spennende, og som sagt, du trenger da ikke å helt kutte ut ris og pasta.

Kjører du på med fullkorns -pasta og -ris så er også det med på å hjelpe :)

Hvis innstillingen din er at mat uten pasta, ris og potet er kjiiiiiiiipt, så bør du kanskje tenke deg om noen runder til før du setter igang med det.

Om du likevel ønsker å prøve, så er det bare å lesse på med grønnsaker i alle former. Oste- og fløtegratinerte grønnsaker er f.eks. kjempegodt, og en god saus eller rett og slett litt smeltet smør over grønnsakene gjør ekstremt mye for smaken!

Annonse

Ja det er kjipt. Men er strengt tatt ikke noe problem. For det første har jeg relativt hard disiplin. For det andre er det tredje dagen på det her nå, og det er relativt greit faktisk.

Men saus er uaktuelt. Spiser ikke saus i det hele tatt. Aldri gjort. Bruker ikke smør heller. Og ikke en stor fan av smelta ost over alt mulig.

Grønnsaker <3

Jeg bruker hakkede tomater til ganske så mye også, har litt dilla :)

Ellers finnes det jo sånne mirakelnudler eller hva det nå heter, som skal være kcal frie, da vil du jo få feelingen av at du har noe til maten :p

Ja det er kjipt. Men er strengt tatt ikke noe problem. For det første har jeg relativt hard disiplin. For det andre er det tredje dagen på det her nå, og det er relativt greit faktisk.

Men saus er uaktuelt. Spiser ikke saus i det hele tatt. Aldri gjort. Bruker ikke smør heller. Og ikke en stor fan av smelta ost over alt mulig.

Hvorfor ikke?

Annonse

Ok, men da får du basere matinntaket på kjøtt, fisk, egg, nøtter, meieriprodukter, frukt, grønnsaker og bær da. Mye du kan spise og mange variasjonsmuligheter. Du kan også spise både brød, poteter, ris og pasta, men om du vil at det skal være "lavkarbo" må du begrense mengdene.

Å basere seg på å spise mat man ikke liker, er som Vegard er inne på, egnet til å " kure seg ned ".

Det varer aldri i verden. Husk at saus kan være så mangt, fra dressinger på tube til tsatsiki med hvitløk, aioli til fisk, og en masse andre varianter.

Å generelt si at "saus er kjipt " blir som å si "biler er stygge ". Det er forskjell på en rusten 1982 Ford Sierra og en 2012 modell RangeRover Evoque...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...