Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er basert på egenerfaring, og det nærmeste jeg kommer en forankring i faglitteratur må være prinsippet om statisk trening for volum.

Etter jeg begynte med front levers, Back Leverse, Reverse/alternate Back Lever og Planche har jeg hatt markant økning av volum i lats. Ikke mye er endret fra treningen annet enn at jeg opphørte markløft og knebøy over en periode på 3mnder da kneet ikke var helt som det skulle (ikke helt i ledd kan man vel egentlig si).

Det som også kan ha vært grunnlaget er økt fokus på pullups, muscle ups etc som kom i samme tidsperiode, så kan ikke se helt bort i fra dette.

Søk de forskjellige levers på youtube så finner du fort ut hva Lever er :) tips: Horisontal.

+1 her. Det er håndstående og mange timer med yoga som har gitt meg best kontakt med lats. Og serratus.

Nedtrekk har jeg aldri fått noe utav. Jeg gjør vel noe feil, men har ikke klart det med god veiledning heller. Kroppsvektsøvelser ftw!

Fortsetter under...

Kommer strak ut i back lever ja. Fikk det til ganske fort når jeg prøvde på det, har filmet det før og kroppen og vannrett :)

Skal legge ut film av front lever. Prøver å gjøre det likt som bartendaz å de gutta, men jeg får det ikke til. Jeg er sterk i lats mtp kroppsvekt så regner med det er andre steder svakheten sitter. Til sammenligning klarer jeg 6 reps med 20kg i beltet bredt overtak 3 serier uten problemer, veier 70 kg, 178 høy.

Naturtalent! ;)

Mange ting som kan være problemet, selv om du er sterk i lats vill det ikke si at du klarer å rekruttere å "låse" muskelen riktig slik at du kan opprettholde en front lever. For meg er lats og ab core de største synderne her. Gleder meg til film! ;)

Forresten: har du ikke merket noe økning i volum etter du begynte med levers?

Naturtalent! ;)

Mange ting som kan være problemet, selv om du er sterk i lats vill det ikke si at du klarer å rekruttere å "låse" muskelen riktig slik at du kan opprettholde en front lever. For meg er lats og ab core de største synderne her. Gleder meg til film! ;)

Forresten: har du ikke merket noe økning i volum etter du begynte med levers?

Takk :)

Du sier noe der, kan hende jeg ikke klarer å kontrolere lats skikkelig.

Back lever film kommer :D

Jeg har antageligvis prøvd back lever under 50 ganger, så det vet jeg ikke om det har hjulpet meg med volum. Ryggstyrken min har økt greit en stund så er umulig å vite. Skal kjøre litt lever-øvelser framover;)

Må bare innom doktoren å finne ut om jeg har lungebetennelse eller ikke, har sterke symptomer :meh:

Jeg lurer på hvilke type elastisk bånd dere kan anbefale når man trener chins? Ser for meg at lengden vil være viktig, for langt vil gi for lite hjelp og for kort vil gi for mye hjelp? Eller? Må nevnes at eg er 180cm lang, vekta 75-76 kilo og greier for tiden bare og unngå at jeg går rett fra topposisjon til og bare henge..ha-ha... 0,5sek på vei ned m.a.o. Kanskje et helt sekund...så for min del så vil jeg gjerne ha en god del hjelp.... Det båndet det linkes til i hovedinnlegget, vil det passe ok?

du kan teste ut båndene fra abilica, fås hos bla sport 1. De har 3 ulike styrker. fordelen med båndet er at det bare hjelper deg i bunnposisjonen, der du er svakest, når du har beveget deg ovenfor høyden der båndet er på strekk, så er bevegelsen bare din:) anbefaler bånd med fast stoff i bunne, har vært med på at de glatte båndene glir av kneet og treffer i ansiktet... lykke til:thumbsup:

Jeg lurer på hvilke type elastisk bånd dere kan anbefale når man trener chins? Ser for meg at lengden vil være viktig, for langt vil gi for lite hjelp og for kort vil gi for mye hjelp? Eller? Må nevnes at eg er 180cm lang, vekta 75-76 kilo og greier for tiden bare og unngå at jeg går rett fra topposisjon til og bare henge..ha-ha... 0,5sek på vei ned m.a.o. Kanskje et helt sekund...så for min del så vil jeg gjerne ha en god del hjelp.... Det båndet det linkes til i hovedinnlegget, vil det passe ok?

Jeg bruker disse her:

http://myrevolution.no/elastiske-band-monster-mini-2 Men jeg veier ikke mer enn 60 kg...

De har flere her:

http://myrevolution.no/utstyr

De er gode og er av gummi, sklir ikke.

Så det var her spørsmålet mitt havnet :) Jeg har stilt det samme spørsmål igjen idag (under chin-up guiden, eller hva innlegget heter)...For trodde det ikke hadde blitt lagret. Litt rotehue må man få være på en mandag og tirsdag. Takker for svar. Skal se på disse båndene jeg. For hjelp opp, det må jeg ha :)

Annonse

Jeg har ikke lest gjennom alle svar her, men når det er snakk om ryggbredde handler det BÅDE om hvilken øvelse man tar og HVORDAN man gjennomfører den. Hvordan ryggmusklene belastes avhenger jo også av hvor man er i bevegelsesbanen.

Det viktigste er at du blir sterkere, har progresjon og faktisk får resultater. Lær deg å jobbe dynamisk med skuldrene under øvelsen (dra skuldrene ned og bak på vei ned, og slipp opp på vei opp).

Jeg synes roøvelser med smalt grep gir god ryggbredde (f.eks pendlayroing med smalt grep), en-arms roing (hvor man er flink til å slippehelt ned), latsroing (http://fitnessbloggen.no/ovelser/latsroing/) m/ulike vinkler, chins/nedtrekk o.l er også bra øvelser - litt avhengig av teknikk. Prøv å ha en vertikal og rett holdning i overkroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...