Gå til innhold

Kosedag


Pyså

Anbefalte innlegg

Mange gode forslag, men peanøttsmør?:confused: Inneholder jo mye fett. Det er mitt favorittpålegg over alle pålegg:thumbsup: Helt nazi kan man ikke være, man skal jo tross alt gi kroppen signaler om at alt er tilbake til "normalt". Holder meg unna fett ganske mye, men lurer til meg lett iskrem, bittelitt sjokolade eller brunost iblant. Uten dette duger helten ikke.

Mener ikke en stor dæsj med peanøttsmør, men en liiiiten mengde er nok til å tilfredsstille smaksløkene, uten å ødelegge kalorikvoten totalt.. mengden er viktig! =) Om du unnder del brunost og litt sjokolade innimellom så er ikke peanøttsmør et dårligere alternativ. Finnes økologiske varianter, og "naturlige" varianter også - gir mye gode fettsyrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener ikke en stor dæsj med peanøttsmør, men en liiiiten mengde er nok til å tilfredsstille smaksløkene, uten å ødelegge kalorikvoten totalt.. mengden er viktig! =) Om du unnder del brunost og litt sjokolade innimellom så er ikke peanøttsmør et dårligere alternativ. Finnes økologiske varianter, og "naturlige" varianter også - gir mye gode fettsyrer :)

Klarte ikke dy meg idag, ble ca 1 - 1/2 ss med peanøttsmør i grøten. Ubeskrivelig godt. Levd på psmf en uke så tviler på det dreper meg. Ble brunost til frokost også, hehe. :) digg! Har regna ut alt på diett.no for å se hvordan jeg ligger etter denne kosedagen.. og ligger på underskudd uansett. Nok karbs og mat for meg ivertfall. Jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittmat ødelegger ikke forbrenningen.. Den hjelper som regel på det. En kosedag skal være en kcal+ overskudds dag. Si du brenner 2500kcal dagen, og skal ned halvkilo i uka så spiser du 1800kcal i 6 dager og 3700 på spisedagen. Helst karbs og proteiner. Dette er for at kroppen ikke skal gå inn i et sparemodus, og du upper leptina di, selv ligger jeg på 500+ karbs <3 på spisedagen

Hvis du gjør dette riktig og har gått på en lavkarbo (100-150karbs) 1800 kcal diett, så merker du at kroppen er varm på kvelden, fordi forbrenninga starter opp : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser jeg det: Hvis man har et sterkt ønske om å gå nd i vekt og være sunn og få en dødsfin kropp så burde d vær nok til å kunne holde seg vekke fra alt som er usunt og gir store kcal oerskudd og som ikke minst(og dette er faktisk det viktigste av alt synes jeg) ting som ikke engang gir kroppen din næring som den har bruk før...tom næring er nytteløs spør du meg.

Jeg spiste før super sunt i uka og så mye søppel i helgene jeg greide og det resulterte i vondt i magen og dårlig tilstand...hadde hangover fra sukker på sndagen liksom:/ Jeg spiste ikke mye hver helg da ,men noen helger ja da gikk det over bord for å si det fint. og jeg la på meg,hver helg,alt fra to til 5 kg....!!! Kroppen får jo sjokk ...jeg kunne også bli skikkelig dårlig.

Så jeg tenker...jeg gidder ikke å bli satt så jævlig tilbake fysisk bare fordi jeg skal ete 500 g sjokolade ....:o

ALT ligger i hue! Lysten på masse dårlig mat og snop og viljestyrken til å la være å spise dette!

Nå har jeg i snart i 8 mndr spist sunt hver dag ,ukedager so helger...jeg kan ,hvis jeg øføler for det,unne meg t par ruter feks melkesjokolade,helst tar jeg mørk sjokolade. Og da trenger jeg ikke mer...du må rett og slett slutte å lage unnskyldnigner for å kunne spise masse,heller finne grunner til at du ikke burde eller engang har lyst på mer enn et par ruter. Så går jeg tilbake til proteinkaffen min og proteinbaksten min ,som jeg lager hver lørdag:D Jeg går ikke i kcal overskudd noen uker,jeg holder meg der jeg skal og det er det eneste som faktisk virker og du slipper å ha dårlig samvittighet og irritasjon på søndag eller mandag morgen fordi du har gått opp tre kg i helga!;)

Nå sier jeg ikke at man aldri kan spise junk...jeg for min del sparer det til anledninger som jeg synes er verdt det:D Bursdager,om de har gode kaker,ellers drikker jeg heller bare kaffe og spiser en bar jeg synes smaker bedre enn den tørre kaka,hahaha:P Så har man jula der jeg faktisk tillater meg,uten å fråtse,men å spise det jeg vil fordi jeg synes det er verdt det...jula er det beste med hele året og sjokolade hører med i moderate mengder,gjerne hver dag:P men saken er å ikke overspise når en først unner seg noe...og ikke spis det bare fordi du har lov...eller bare fordi du bare fikke lyst til å spise jævlig masse helt uten grunn!

Så jeg synes det er veldig viktig å ha en skikkelig konfrontasjon med maten:D Så fr man kanskje ikke så lyst til å passe det i tryne likevel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det kommer ann på de andre variablene. Hvor stort er underskuddet, trener du veldig mye, etc. For noen kan en spisedag fort bli om til en konkuranse om å få mest mulig kalorier ned i kroppen før dagen er over. Jeg foretrekker å "knekke" av og til framfor juksedag, blir mer spontant + dårlig samvittighet = ekstra mye innsatts framover :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...