Gå til innhold

Trening i Bergen: anbefalinger?


siljes87

Anbefalte innlegg

Nå er det like før jeg flytter hjem igjen til Bergen, så da må jeg jo finne meg et sted å trene. Har vært medlem på SiB før (som student) og var ganske fornøyd med det, og jeg har vært medlem av Sprk og Blid (ikke helt mitt type sted), så jeg er ute etter noen anbefalinger.

Jeg bor på Laksevåg og jobber på Danmarksplass så noe i det området eller på bybanestrekket hadde jo vært helt ideelt!

Vil jo helst være et sted som har bra fasiliteter for skikkelig styrketrening, og kanskje med noen gode coacher eller pt'er? Vurderer å satse på å stille i BF om noen år, så et seriøst sted er å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier Sprek og Blid ikke var helt din type sted - hvorfor ikke? Jeg trente selv på Sprek og Blid Danmarksplass, og trivdes godt der. Sjefen der er kjempehyggelig, og instruktørene er flinke og blide :) Nå skal det nevnes at mitt fokus ikke lå på bodyfitness, men selve styrkeavdelingen der er helt grei. Fikk trent godt jeg i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier Sprek og Blid ikke var helt din type sted - hvorfor ikke? Jeg trente selv på Sprek og Blid Danmarksplass, og trivdes godt der. Sjefen der er kjempehyggelig, og instruktørene er flinke og blide :) Nå skal det nevnes at mitt fokus ikke lå på bodyfitness, men selve styrkeavdelingen der er helt grei. Fikk trent godt jeg i hvertfall :)

Ikkje for åvære ekkel, men eg vil se imeg uenig. Benkene fungerer ikkje, det er berre 1 knebøyrack(viss man kan kalle det fordet), hantlene stopper på 30kg, stengene er for glatte og det er generell mangel på vekter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje for åvære ekkel, men eg vil se imeg uenig. Benkene fungerer ikkje, det er berre 1 knebøyrack(viss man kan kalle det fordet), hantlene stopper på 30kg, stengene er for glatte og det er generell mangel på vekter der.

Synd du ikke er fornøyd, det er lov å være uenig. Stedet er vel ikke det rette for bodyfitness og tunge styrkeløft. Men jeg trener på Moov i Drammen nå, og der er det også kun et stativ for knebøy, og en smithmaskin. Har ikke hatt noen problemer med kø, da jeg prøver å unngå tidene på dagen da det er mest folk der.

Og glatte stenger er vel ganske vanlig, går ann å bruke hansker hvis man sliter med svette på hendene. For min del kommer sikkerheten først, og stenger som glipper kan gjøre mye skade. Men som du sier, så mangler det nok en del for kroppsbyggere. Tror ikke fokuset deres ligger helt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuset der er på hobbymosjonister, hansker fungerer ikkje i markløft i det heile tatt, då mister man mykje grep. Vektertorget har IPF stenger og magnesium.

Viss du skal satse på noko innenfor trening blir det raskt kjedelig å trene på hobbymosjonist-sentre der gaMle damer sitter å opptar plass i beinpressmaskinen og leser KK og fjortisser trener bicepscurl i powerracket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkje for åvære ekkel, men eg vil se imeg uenig. Benkene fungerer ikkje, det er berre 1 knebøyrack(viss man kan kalle det fordet), hantlene stopper på 30kg, stengene er for glatte og det er generell mangel på vekter der.

Fokuset der er på hobbymosjonister, hansker fungerer ikkje i markløft i det heile tatt, då mister man mykje grep. Vektertorget har IPF stenger og magnesium.

Viss du skal satse på noko innenfor trening blir det raskt kjedelig å trene på hobbymosjonist-sentre der gaMle damer sitter å opptar plass i beinpressmaskinen og leser KK og fjortisser trener bicepscurl i powerracket.

What he(?) said :)

Ikke noe i veien med Sprek og Blid for de fleste.. men nå som jeg har alt å velge mellom så velger jeg heller et sted som er fokusert på styrke og bygging/fitness :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trening12

Hei :)

Jeg kan anbefale SATS LHG. Veldig bra senter med mye fokus på frivekter. Flinke veiledere og personlige trenere som hjelper deg med å nå målene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med ovenstående. Ellers kan jeg anbefale Elixia -laksevåg. Servicen er helt i top, udstyret bra og generelt en god stemning. Mange forskellige typer folk; Store, små, unge og gamle.

Tag evt. en runde. Lav en aftale eller bare gå ind de forskellige sentrene. Så får du fort en mavefornemmelse. Sådan hadde jeg ihvertfald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med ovenstående. Ellers kan jeg anbefale Elixia -laksevåg. Servicen er helt i top, udstyret bra og generelt en god stemning. Mange forskellige typer folk; Store, små, unge og gamle.

Tag evt. en runde. Lav en aftale eller bare gå ind de forskellige sentrene. Så får du fort en mavefornemmelse. Sådan hadde jeg ihvertfald.

Eg er for tiden medlem av elixia-laksevåg og prøver å melde meg ut igjen. Eg blei kun medlem siden det ligger rett over vegen frå der eg bur.

Men eg syns personlig at det mangler elementært utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er for tiden medlem av elixia-laksevåg og prøver å melde meg ut igjen. Eg blei kun medlem siden det ligger rett over vegen frå der eg bur.

Men eg syns personlig at det mangler elementært utstyr.

Åh?

Jeg synes, at det var helt ok med utstyr! Men igen, det er jo forskelligt hvad man ser efter osv.

Om du får meldt deg ud, hvor vurderer du så at begynde at trene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Vektetorget er vel det beste. Folk som trener iallfall. Blir litt dyrt å trene der med dårlig økonomi så skiftet.

Jeg trener selv på Sprek & Blid Os helt greit. Dårlig egentlig. Hantler opp til 50 kg mer enn SIB da, men mangel på knebøy og markløft er dårlig. For mye apparater. Ellers helt ok.

Et seriøs sted blir vel vektertorget eller Bergen Styrkeklubb koster vel 200-300 kr + de har vektskiver som er mindre enn 1,25 kg får trent det meste da.

Vurderer selv å stille i BF innen 2 år, og begynner nok igjen på vektetorget snart :p med mindre jeg får jobb på et annet treningssenter :D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er på flyttefot for tiden er jeg på Itrain for tiden, det er helt ok men har trent en del på vektertorget og der følte jeg meg hjemme ;-) og visst du skal holde på med bf så får du fort kontakt med dyktige og hyggelige folk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...