Gå til innhold

Hva mener du er nøkkelen for en bedre livvstil kostholdsmessig?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

å ikke tenke for mye - hvis en skal vurdere alt: hvordan en trener, hva en spiser, når en spiser, hvor mye osv..så blir det plutselig så mye vanskeligere enn om en lærer seg å slappe litt av. Jeg slanker meg ikke, men er opptatt av å spise på en måte som gjør at jeg presterer bra på trening.. Men har likevell noen inspill..Noe av det som er viktig for meg og som kanskje kan hjelpe andre?:

1. Velg å se på slankingen som et "prosjekt", ikke som en "oppgave" eller plikt. Det er noe du gjør fordi du har lyst, det er noe du gjør for din egen del, ikke for å straffe deg selv. Snu tankegangen - gjør det til en artig ting, og ikke til noe som bare stresser deg.

2. Å ikke tenke for mye: Tenker du på alt du ikke skal spise så blir det igjen noe negativt. Fokuser på alt du KAN spise - og det er jo MYE. Finn nye favoritter og kombinasjoner. Bruk dette til å lære deg å smake nye ting, og å eksperimentere på kjøkkenet.

3. Kjør ditt eget løp - ikke prøv deg på lavkarbo dersom du er som meg og ikke fungerer på trening uten, ikke kjør IF bare fordi det fungerte for vennina di. Ikke tren utelukkende 4 x 4 intervall fordi du har hørt at det er best. FInn ut hva som fungerer for DEG. Noen kutter all karbo, andre velger å holde seg til grove karbohydrater. begge deler kan funke.4 x 4 intervaller er effektivt - dersom du kjører hardt nok, men ikke dersom det er det eneste du gjør. Finn en treningsform du liker - den beste treningen er den som blir utført

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nøkkelen til å lykkes med vektreduksjon mener jeg ligger i det mentale. Du må få det aha-øyeblikket der du skjønner at alt, absolutt alt du putter i munnen, blir en del av deg. Da blir det fort slutt på kakestykket i lunsjen hver dag, osv. Ikke minst blir det lettere å være litt mer moderat med helgekosen.

Finn fram til sunne alternativ til din usunne favorittmat. Gleden ved å kunne spise en sunn variant av noe tradisjonelt usunt er motivasjon i seg selv!

Synes også det er en god idé å ha en "free meal" i uka, ref. "Flexible Dieting" (Lyle McDonald). Om hjernen din er innstilt på å holde seg prikkfritt til dietten hver eneste dag, er du dømt til å feile, og nederlaget blir desto større og mange føler bare for å gi opp - og raser opp det de hadde gått ned.

I tillegg synes jeg det er uhyre viktig med grunnleggende kunnskap om hvordan kroppen fungerer. Hva tallene på vekta faktisk betyr, og hvordan disse kan endre seg om man eks har litt vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen til å lykkes med vektreduksjon mener jeg ligger i det mentale. Du må få det aha-øyeblikket der du skjønner at alt, absolutt alt du putter i munnen, blir en del av deg. Da blir det fort slutt på kakestykket i lunsjen hver dag, osv. Ikke minst blir det lettere å være litt mer moderat med helgekosen.

Takk & amen !

Legger til at de aller, aller fleste av oss har et valg. Den dagen jeg oppdaget at det var mitt eget valg å fortsette opptellinga på badevekta, sakte men sikkert mot sammenbrudd, alternativt snu trenden basert på MINE EGNE VALG var en god dag !

Jeg syns nesten alle " tradisjonelle slankemetoder " fokuserer veldig på at man kan fortsette som før, om man bare gjør sånn og sånn. Dette tror jeg for svært mange er helt feil, påenget er at fortsetter man med det man alltid har gjort, får man det man alltid har fått. Endrer man vaner, får man også andre resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...