Sarabroe Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 http://www.aftenposten.no/quiz/skole/Albert-Einstein-mente-at-98--ikke-ville-klare-denne-gaten-Gjor-du-6752821.html#.TyfrP-OP1Hc Ble tilsendt denne linken i dag tidlig! Brynet meg på den til frokosten ble kaldt og hjernen eksploderte! Skal gi den et nytt forsøk nå! klarer DU den?? :ninja: Mette M og Tmathi88 2 Siter
Sarabroe Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Skrevet 2. februar 2012 VIRKELIG Jepp, klarte den. haha, så bra! jeg måtte gi opp i går kveld, men skal gi det et nytt forsøk senere i dag! KAN ikke gi opp Siter
hoppsann Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Det var VIRKELIG ikke så vanskelig! Elsker sånne oppgaver Siter
Sungrazer Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Jeg skjønte virkelig ikke hva som var så vanskelig med den?! Siter
Lobo2me Skrevet 14. februar 2012 Skrevet 14. februar 2012 Den var grei. Personlig så liker jeg å holde på med Rubiks kube og hoderegning, da helst en av disse typene. Det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til å være, gitt at man tar det som en øvelse i å memorisere algoritmer og utføre de nøyaktig og hurtig. Det å løse de kun ved bruk av egen tankekraft, det er virkelig vanskelig. En annen ting som er relativt enkelt er å kvadrere tall som slutter på 5. La oss si at du har et tall som f.eks. 125². Man tar da sifrene før 5-tallet, kvadrerer det, legger det til, og så putter 25 på slutten. xx5² -> (xx² + xx)25. Så 125² -> 12² + 12, som er 144 +12 = 156, så 125² er 15625. Siter
BadWolf Skrevet 15. februar 2012 Skrevet 15. februar 2012 Den var grei. Personlig så liker jeg å holde på med Rubiks kube og hoderegning, da helst en av disse typene. Det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til å være, gitt at man tar det som en øvelse i å memorisere algoritmer og utføre de nøyaktig og hurtig. Det å løse de kun ved bruk av egen tankekraft, det er virkelig vanskelig. En annen ting som er relativt enkelt er å kvadrere tall som slutter på 5. La oss si at du har et tall som f.eks. 125². Man tar da sifrene før 5-tallet, kvadrerer det, legger det til, og så putter 25 på slutten. xx5² -> (xx² + xx)25. Så 125² -> 12² + 12, som er 144 +12 = 156, så 125² er 15625. You brain mirrin bro ? Siter
Gjest aaa Skrevet 15. februar 2012 Skrevet 15. februar 2012 Du kan ikke "styrketrene" hjernen din. Du kan utvikle "kondisjon" og "spenst" (beholde plastisiteten), men du kan ikke bli smartere enn du er. Prøv en stadard FRT (skikkelig IQ-test) og se om du noen sinner klarer å trene deg til ensifret forbedret IQ. Det går ikke. Men...du kan lære deg å løse oppgaver raskere, men fremdeles bare innen dine egne grenser. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.