Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har trent 5x5 i 3-4 uker nå og liker programmet svært godt så langt, men har problemer med at jeg blir ekstremt svimmel når jeg tar foroverbøyd roing så jeg har byttet til kabelroing i det siste fordi svimmelheten er så ubehagelig. Er ikke helt sikker på hva det kommer av, men vet at jeg har lavt blodtrykk og sliter generelt sett med at jeg lett blir svimmel. Det jeg lurer på om er om jeg går glipp av mye verdifull trening når jeg tar kabelroing/sittende roing fremfor foroverbøyd roing? Er det evt. en annen øvelse jeg kan ta som er bedre?

Takk for all hjelp :)

Fortsetter under...

Jeg syns faktisk kabelroing er like bra som stangroing, så lenge man har fokus på teknikk. På kabelroing kan du jo og variere mellom smalt grep og bredt grep, bruke begge henda eller kjøre énarms kabelro :thumbsup:

hehe, kjenner meg veldig godt igjen. både jeg og de jeg trener med blir småsvimmel \ veldig utmattet etter foroverbøyd roing. tviler på det har noe med blodtrykket ditt å gjøre, er en øvelse med ekstrem belastning for kroppen..

Hvordan holder du nakken når du gjør øvelsen? Hvis du har overdreven ekstensjon i nakken kan du bli svimmel, prøv å holde nøytral nakke som i markløft. Prøv også evt en deadstop versjon av øvelsen, hvor stanga hviler på et eller annet, feks en benk mellom hver rep

Annonse

Husket jeg brukte å bli svimmel før etter at jeg reiste meg fra bein press, var sikkert derfor jeg ikke trente bein så ofte før ( ja veldig dumt) men nå så går det helt greit når jeg kjører knebøy osv uten at jeg helt vet hvorfor :/

Jeg ble ofte svimmel av markløft da jeg var nybegynner og da husker jeg at han ene PT'n på gymmet sa jeg burde endre pusteteknikk, han mente jeg holdt pusten for lenge. Det hjalp i alle fall meg, kanskje noe du også kan prøve?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...