Gå til innhold

Hansker


Katarina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En av ulemepene med mye styrketrening er jo hvordan hendene ser ut etterhvert, mye træl og sår på fingrene mine. Håndflatene blir ikke sår da jeg alltid bruker hansker.. Anbefaler deg ihvertfall og handle hansker, det får du kjøpt i de fleste sportsbutikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansker er å anbefale på det sterkeste. Blir fort blemmer og sår i hendene uten, og jeg klarer ingen tunge løft skikkelig uten hansker. Man får også mye bedre grep og slipper å bruker krefter på å faktisk ikke skli av (f. eks ved chins/pullups).

Kjøpte mine for 200 kr hos G-sport :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man griper stanga har gjerne litt å si for hvor kraftige trevler man får. Se på hånda di: Plasserer du stanga der hvor fingrene begynner allerede før du starter løftet så unngår du at huden inne i hånda foldes. Mange plasserer stanga et sted nærmere tommelen, men ved tunge løft så blir stanga dratt mot fingrene, og huden inne å hånda foldes og strekkes. Det er dette som skaper trevlene. Så klarer du å unngå dette kan du langt på vei trene uten hansker.

Hvis du går til anskaffelse av hansker, så finn noen uten for mye håndleddstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med hansker, selv om jeg må innrømme at jeg helt i begynnelsen faktisk følte at jeg fikk dårligere kontakt, men dette gikk fort over.

Angrer ikke et sekund på det kjøpet, så de har fast plass i treningsbagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendene mine er trælefrie og flotte, og jeg trener mye tungt. Skaff deg heller flytende kalk og pass på hvordan du plasserer stanga i håndflaten. Hvis du bruker mye krefter på å holde fast i stanga og føler at du glipper, vil det eneste som hjelper på sikt være å bli sterk i klypa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hendene mine er trælefrie og flotte, og jeg trener mye tungt. Skaff deg heller flytende kalk og pass på hvordan du plasserer stanga i håndflaten. Hvis du bruker mye krefter på å holde fast i stanga og føler at du glipper, vil det eneste som hjelper på sikt være å bli sterk i klypa.

Veldig enig her. Jeg sleit med såre hender og træler en stund før jeg fant ut at det var grepet det var noe galt med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hansker, fordi jeg ikke vil ha stygge hender med hard hud og blemmetendeser. Spesielt på pull-ups og nedtrekk hjelper de godt! Føler jeg kan ta mye mer i uten å få vondt i hendene. Jeg har Casall-hansker, kjøpt på G-max. Mine er litt store, pass på å kjøp dem små nok. Anbefales å prøve hvertfall, er jo bare å kutte dem ut om du føler de ikke hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...