Gå til innhold

Hvilke tilskudd føler du hjelper deg mest?


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen av dere Hadde noen erfaring med Halodrol Liquigels. For det første er jeg ikke sikker på om dette er et lovlig produkt - vet heller ingenting rundt eventuelle bivirkninger eller plager rundt bruk. Fra det jeg har hørt er det en testosteron-booster som fungerer (noenlunde?) og hadde vert interessant å få litt informasjon fra noen som har peiling! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for utfyllende svar! :-) Grunnen til at dette virket aktuelt var at jeg er rett rundt 60 kg, og 176 høy. Har heller ingen forkjærlighet for mat, så sliter til tider med å få i meg nok til å gå opp i vekt. Bruker PF Whey sjokolade og Carbo-pulver 1 gang daglig samt noe blåbærekstrakt og andre vitaminer. Ellers spiser jeg frokost etter kl 10 om morgenen, og blir mye havregryn, makrell/tunfisk, kjøttdeig, pasta, melk, egg og slikt. Har vel et daglig inntak på alt fra 1000-2000 kcal pr dag, men nok protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig poeng, Marita.

I en bedre verden blir mennesker med depresjon først foreskrevet aktivitet, så kostholdstilpasninger, så naturlige tilskudd, og i siste instans SSRIer som Cipramil og Prozac.

Blodsukkerstabil diett, fettsyrebalanse og fravær av melk og gluten er de viktigste. I tillegg er det viktig å ta optimale doser vitaminer og mineraler. Medisiner gjør deg ikke frisk selv om de er gode å ha for å komme igjennom en omstillingsperiode. Men dessverre blir det ikke brukt kostholdstiltak i norsk helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodsukkerstabil diett, fettsyrebalanse og fravær av melk og gluten er de viktigste. I tillegg er det viktig å ta optimale doser vitaminer og mineraler. Medisiner gjør deg ikke frisk selv om de er gode å ha for å komme igjennom en omstillingsperiode. Men dessverre blir det ikke brukt kostholdstiltak i norsk helsevesen.

Nei desverre, men det burde det absolutt snart bli! Jeg har ikke hørt politikerne snakket om å bedre kostholdet i norsk helsevesen, men dersom det parti, men det kreves engasjement for at de i det hele tatt gidder å ha det med i partiprogrammet! Jeg slår et slag for litt opprydding i kosten!

Asle, du som studerer til å bli sykepleier har vel kanskje også vært litt ute på ulike avdelinger og kanskje også smakt maten som serveres på norske sykehus? Jeg har smakt mye sykehusmat i mitt liv, og jeg har mange vonde minner! Endel av maten er bra, det skal jeg ikke legge skjul på, men syke mennesker trenger riktig næring og da bør man ikke servere dirtt!

Hellstrøm er i hvert fall veldig enig med meg, check it out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Metaanalyser viser at antidepresiva har null effekt og er kun placebo. Husker ikke hvor jeg hørte dette..

Høres meget merkelig ut at det er null effekt og kun placebo. I såfall lurer jeg på hvorfor en opplever bivirkninger f.eks. Har selv gått på cipralex (legemiddel som går på seretoninsystemet i hjernen, ofte brukt mot depresjon og angstlidelser), jeg tviler veldig på at effekten jeg fikk av det legemiddelet var placebo. Det høres rett og slett litt for latterlig ut for min del.

At de kan ha en placeboeffekt i tillegg kan jeg være enig i;).

(Og at kostholdet har masse og si, slik som det blir nevnt over her, er jeg fullstendig enig i. Jeg merker det veldig godt på meg selv iallefall. Spiser jeg feil mat ender jeg opp med deprimerte perioder, faktisk. Ganske skremmendes! Skal ikke nevne hva som skjer uten fysisk aktivitet. Allikevel tror jeg ikke at å spise bra og være i fysisk aktivitet er svaret for alle med psykiske problemer. Ting pleier å være litt mer sammensatt.)

Men nå glir jo tråden helt ut:whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg kan poste dette under 'tilskudd', Det er vel kanskje mer en medisin. Jeg prøver meg frem likevell, admin/moderator må gjerne slette denne posten hvis de finner den upassende i forhold til tittel.

Jeg lurer på om det er noen som vet hvordan antihistaminer(fexofenadine/allegra/telfast/fastofen/tilfur/vifas/telfexo/allerfexo) fungerer i forhold til trening og kroppslige relevante ting angående det. Jeg har ikke søkt særlig mye på nettet rundt det så langt bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med glede! Rosenrot, Rhodiola Rosea.... iDet er dog ganske greit om morgenen. Tar det kun da, rundt 500 mg.

Veit du ca hvor mange ml 500mg er? Har et kryddermål på 1ml, så jeg tror meg må bruke den som måleskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det jeg bruker og har brukt med mine erfaringer

Proteinpulver

Must have

Kreatin

Tar det fast året rundt. Ikke sånn kjempeeffekt, men merker forskjell

BCAA

Før og etter trening. Raskere proteinsyntese etter trening og merker også at det gir økt energi

Nitrofuel (karbs, whey og koffein)

Før trening. Gir energi til treningsøkta og en liten oppkvikker.

Vital Arctic Oil

1 ss hver dag

D-Vitamin

5000 UI hver dag gjennom vinterhalvåret. Hjelper på energinivå og humøret.

L-Tyrosin

Før trening. Muligens ørliten oppkvikkende effekt. Kommer nok ikke til å kjøpe mer etter boksen er tom

ZMA

Brukte det et par måneder. Merket ikke noe særlig forandring. Sannsynligvis fordi jeg får i meg nok av innholdet fra matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...