Gå til innhold

Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?


kimtony

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, kimtony skrev:

Bicepscurl er vel for bicepsen og ikke tricepsen. 

Benk liker jeg veldig bra. Men er det lov å feks heller ta benk x2 istedenfor knebøy x2 i det ss programmet?

Ja det synes jeg du skal gjøre, er tross alt viktig å pumpe opp armene mest mulig..Hva med å bytte ut bøy med smalbenk eller franskpress ? Pluss fronthev for da får du nice pump på fremre skuldre. Jeg pleier å dra på gymmet en halvtimes tid før de niceste damene er der, pumpe opp triceps/biceps/skuldre som f så tar jeg av meg jakka og trener i singlet når de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kimtony skrev:

Bicepscurl er vel for bicepsen og ikke tricepsen. 

Benk liker jeg veldig bra. Men er det lov å feks heller ta benk x2 istedenfor knebøy x2 i det ss programmet?

Husk å spise 6gram proteiner per kilo kroppsvekt hver dag, hvis ikke så er det ikke vits å trene, da bygger du ikke muskler. 
 

Også, mange vet ikke, men hvis du kjører 20 sett med triceps/biceps supersett, 6 dager i uka så slipper man løs ett hormon kalt fokinhellm8 som tiltrekker fruktbare hunkjønn. 

Siste tips er å alltid ta litt mer vekt enn du klarer, da lærer kroppen seg at den ikke klarer vektene den prøver på også blir den sterkere. Hvis kroppen klarer å løfte vektene så trenger den jo ikke tilpasse seg. Det er derfor man sier 'man må gjøre ting man ikke klarer, for å klare det til slutt'. 

Vet heller ikke hvilke idiot som sa at knebøy 2 dager i uka er bra, alle vet at knebøy har sammenheng med blodpropp, hjerteproblemer og dårlig kne. Hvis du vil ha skikkelig beintrening så foreslår jeg: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strølle skrev:

Husk å spise 6gram proteiner per kilo kroppsvekt hver dag, hvis ikke så er det ikke vits å trene, da bygger du ikke muskler. 
 

Også, mange vet ikke, men hvis du kjører 20 sett med triceps/biceps supersett, 6 dager i uka så slipper man løs ett hormon kalt fokinhellm8 som tiltrekker fruktbare hunkjønn. 

Siste tips er å alltid ta litt mer vekt enn du klarer, da lærer kroppen seg at den ikke klarer vektene den prøver på også blir den sterkere. Hvis kroppen klarer å løfte vektene så trenger den jo ikke tilpasse seg. Det er derfor man sier 'man må gjøre ting man ikke klarer, for å klare det til slutt'. 

Vet heller ikke hvilke idiot som sa at knebøy 2 dager i uka er bra, alle vet at knebøy har sammenheng med blodpropp, hjerteproblemer og dårlig kne. Hvis du vil ha skikkelig beintrening så foreslår jeg: 

 

Skjønte ikke. Hva vil skje om jeg kjører supersett med triceps og biceps?

Er dette seriøst. Altså at knebøy er elendig øvelse? Merkelig at alle anbefaler den.

ps: Er dette et troll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, NoBro skrev:

Ja det synes jeg du skal gjøre, er tross alt viktig å pumpe opp armene mest mulig..Hva med å bytte ut bøy med smalbenk eller franskpress ? Pluss fronthev for da får du nice pump på fremre skuldre. Jeg pleier å dra på gymmet en halvtimes tid før de niceste damene er der, pumpe opp triceps/biceps/skuldre som f så tar jeg av meg jakka og trener i singlet når de kommer.

Her lukter det ironi lang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kimtony skrev:

Her lukter det ironi lang vei.

Du spør og jeg svarer. Du vil bytte ut knebøy med noe som gir mer armpump, jeg synes det høres logisk og fornuftig ut, vi har ulike mål i livet og med treningen: I denne sammenheng anser jeg franskpress, smalbenk og bicepscurl alle som gode erstatninger for knebøy, det samme gjør en svær fyr på gymmet som jeg spurte som er dritsterk i benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, kimtony skrev:

Mann, slapp av. Skal fortsette med programmet jeg holder på. 

Men. Er det noen øvelser jeg kan bytte knebøy ut med, armøvelser feks? Er Knebøy på begge dagene og føler jeg ikke pumper armene noe.

Nei, ikke bytt ut knebøy med verken bicepscurl eller triceps extensions. Det er en grunn til at knebøy er satt opp såpass hyppig. Såvidt meg bekjent var vel ditt primære mål å bli kvitt magen og ikke pumpe biceps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, getsome skrev:

Nei, ikke bytt ut knebøy med verken bicepscurl eller triceps extensions. Det er en grunn til at knebøy er satt opp såpass hyppig. Såvidt meg bekjent var vel ditt primære mål å bli kvitt magen og ikke pumpe biceps?

Har ikke mage men fettvalkene ja. Har knebøy noe effekt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, NoBro skrev:

Du spør og jeg svarer. Du vil bytte ut knebøy med noe som gir mer armpump, jeg synes det høres logisk og fornuftig ut, vi har ulike mål i livet og med treningen: I denne sammenheng anser jeg franskpress, smalbenk og bicepscurl alle som gode erstatninger for knebøy, det samme gjør en svær fyr på gymmet som jeg spurte som er dritsterk i benk.

Både og. Grunnen for at jeg vil beholde knebøy er pga at øvelsen er satt opp som den er. Men på den andre siden så har ikke dette programmet særlig fokus på armer. Så franskpress osv hadde vært toppers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, getsome skrev:

Nei, ikke bytt ut knebøy med verken bicepscurl eller triceps extensions. Det er en grunn til at knebøy er satt opp såpass hyppig. Såvidt meg bekjent var vel ditt primære mål å bli kvitt magen og ikke pumpe biceps?

Knebøy er for damer...Hvem snur seg etter et par tjukke lår liksom ? Jeg og kimtony bryr oss om hva damene på gymmet vil ha, nemlig store armer. Dessuten trener vi i bukse nå i vintersesongen.  Jeg har selv byttet ut bøy med franskpress etter å ha fått ideen fra denne tråden og føler for real at flere at mine gymcrushes har begynt å legge mer merke til meg. 

Har bestilt meg et produkt fra gymgrossisten som skal gi insane pump, så jeg regner med at minst en av mine gymcrushes vil "Litt mere" innen en mnd eller to hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NoBro skrev:

Knebøy er for damer...Hvem snur seg etter et par tjukke lår liksom ? Jeg og kimtony bryr oss om hva damene på gymmet vil ha, nemlig store armer. Dessuten trener vi i bukse nå i vintersesongen.  Jeg har selv byttet ut bøy med franskpress etter å ha fått ideen fra denne tråden og føler for real at flere at mine gymcrushes har begynt å legge mer merke til meg. 

Har bestilt meg et produkt fra gymgrossisten som skal gi insane pump, så jeg regner med at minst en av mine gymcrushes vil "Litt mere" innen en mnd eller to hvis du skjønner hva jeg mener.

Heh. Men denne trollinga er ikke morsom lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, kimtony skrev:

Heh. Men denne trollinga er ikke morsom lenger.

Jeg mener det. Jeg har gått og grublet en del i kjølvannet av denne tråden og konkludert med at du hadde rett. 

Damene vil ikke ha en som bøyer masse, en som benker og curler masse derimot..

Og du får ikke respekt på byen om du bøyer eller marker masse. Har du en respektabel benk derimot. 

Benk er respekt, benk er perfekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, NoBro skrev:

Jeg mener det. Jeg har gått og grublet en del i kjølvannet av denne tråden og konkludert med at du hadde rett. 

Damene vil ikke ha en som bøyer masse, en som benker og curler masse derimot..

Og du får ikke respekt på byen om du bøyer eller marker masse. Har du en respektabel benk derimot. 

Benk er respekt, benk er perfekt.

 

Det er ikke morsomt lenger. Vi har skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis du skal få mest ut av benk, så må du gjøre det på mandag, så kroppen skjønner at benkpress er viktig fordi du gjør den først i uka. Da får du mest protein i brystet og armer som gjør at du bygger mer muskler, bare ikke klem fingrene for hardt rundt stanga. Du vil ikke ha proteinene dit.

En kompis av meg som heter Rick Piano sa at hvis man tar en 8 timers arm-økt så vokser armene 2 cm bare på en trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, NoBro skrev:

Knebøy er for damer...Hvem snur seg etter et par tjukke lår liksom ? Jeg og kimtony bryr oss om hva damene på gymmet vil ha, nemlig store armer. Dessuten trener vi i bukse nå i vintersesongen.  Jeg har selv byttet ut bøy med franskpress etter å ha fått ideen fra denne tråden og føler for real at flere at mine gymcrushes har begynt å legge mer merke til meg. 

Har bestilt meg et produkt fra gymgrossisten som skal gi insane pump, så jeg regner med at minst en av mine gymcrushes vil "Litt mere" innen en mnd eller to hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er forsåvidt sant som du sier! Si fra hvis pumpepulveret fungerer så bestiller jeg en boks ASAP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Strølle skrev:

Husk at hvis du skal få mest ut av benk, så må du gjøre det på mandag, så kroppen skjønner at benkpress er viktig fordi du gjør den først i uka. Da får du mest protein i brystet og armer som gjør at du bygger mer muskler, bare ikke klem fingrene for hardt rundt stanga. Du vil ikke ha proteinene dit.

En kompis av meg som heter Rick Piano sa at hvis man tar en 8 timers arm-økt så vokser armene 2 cm bare på en trening. 

Betyr dette at hvis jeg gjør 20 åttetimers arm-økter så har armene mine vokst med 40 centimeter? I så fall begynner jeg i morra 💪🏼💪🏼💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...