Gå til innhold

getsome

Medlemmer
  • Innholdsteller

    281
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    50

Alt skrevet av getsome

  1. Er det spesielle hensyn du må ta i forhold til operasjonen? Ville kanskje anbefalt enkle og statiske øvelser som varianter av planke, enarms farmers walk og rygghev med vekt i den ene hånden i første omgang før du etterhvert kan begi deg ut på vanskeligere og mer utfordrende øvelser. Birddogs og deadbugs er også veldig fine øvelser som ikke krever noe utstyr og kan gjøres hjemme på stuegulvet når som helst. Sjekk YouTube for videoer av hvordan de gjennomføres om du ikke har vært borti de før 😊
  2. Så lenge du føler deg restituert mellom øktene er nok dette et helt innafor opplegg! Hva som er helt optimalt kan jo alltids diskuteres og er avhengig av en rekke faktorer som blir for mye å ta for seg her inne, men så lenge du har det moro på trening og har progresjon i løftene dine er det bare å kjøre på så lenge det varer 😊 Og veldig bra at du lytter til kroppen om du er sliten! Det kan bidra til å holde deg frisk og skadefri 👍
  3. Det går fint an å komme i form med det ene eller det andre alene men om økonomi ikke har noe å si er det jo ikke noe i veien for å kombinere om du ønsker å ha valgmuligheten. Til syvende og sist er vel dette noe du nå finne ut av selv 😊
  4. Rent generelt så er det alltid lurt å holde seg - og området som er berørt - i bevegelse så langt det lar seg gjøre. Det er sjelden stillesittung har noe særlig for seg. Jeg har aldri hatt vondt i ryggen i den grad du beskriver men sliter for tiden med veldig stiv korsrygg og opplever at rulling (skumrulle) og tøying av setemuskulatur, hofter og hamstrings har en umiddelbar effekt. Om dette har noe for seg i din situasjon er vanskelig å si. Jeg ville nok fortsatt å lete etter en behandler som finner roten til problemet. Om du bor i Oslo ville jeg ha tatt turen til @Kjetil Larsen på Trening og
  5. Finnes stativ til å gjøre begge deler i men finnes nok ingen anretning som er laget på skinner til bruken du ønsker. Det må du nok i så fall lage selv 😊 Om du henger et hangupstativ lenger opp på veggen over dipsstativet tar det jo strengt ikke noe mer plass enn om du bare skulle hatt en innretning du kunne skyve opp/ned så skjønner ikke helt problemstillingen. Hva skal veggplassen du "sparer" brukes til om du eventuelt hadde begge deler i en anretning?
  6. https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=dips+veggmontert https://www.google.no/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=SmuUW_6uK8SZsgHps4Bw&ins=true&q=chins+stativ+veggmontert&oq=chins+stativ+veggmontert&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3...62369.74179..74906...5.0..0.171.2973.14j13....2..0....1.......5..0j35i39j46i39j0i131j0i67j46i131j0i10i203j0i203j46i10i203j0i22i30j0i22i10i30j0i13i30j0i13i5i30j0i8i13i30j30i10j33i21j33i160.S8uiCP5pXDE Her har du
  7. Latterlig hele greia. Det kjipeste er vel at alle disse som er "natties" gir unge et urealistisk og totalt forvridd bilde av hva som er mulig å få til uten å innta substanser. Videre er jo hele bransjen med på å underbygge dette ved å benytte seg av åpenbart dopede utøvere i annonser og lignende knyttet til kosttilskudd.
  8. Har opplevd det samme selv! Skjedde meg i beinpress på et dropset hvor jeg ga full pinne. Lynende smerte og trodde selvfølgelig jeg hadde fått hjerneblødning eller lignende. Satt i noen dager før det forsvant. Aldri kjent det verken før eller siden.
  9. Velkommen og lykke til! Høres ut som du har noen fornuftige målsetninger så dette tror jeg jaggu 😊
  10. Bare å glemme. Han spør om det samme om og om igjen og konkluderer alltid med at han har rett, alle andre tar feil.
  11. Finn deg en god dynamisk oppvarmingsrutine du gjennomfører før du går over på løftinga i tillegg til noen minutter generell oppvarming (roing, løping på mølle etc) for å få opp puls og blodsirkulasjon. Ift dynamisk oppvarming kan jeg anbefale agile 8 på det varmeste. Den forbereder både ledd og muskler og gjør deg fit for fight på fem minutter. Se linken under. I tillegg til å gjøre deg klar for å løfte vil også denne rutinen bidra til å gjøre deg mer mobil så ikke tenk så mye på stretching nå i begynnelsen. https://www.t-nation.com/training/defranco-agile-8 Utover å bytte ut skrå si
  12. Jeg synes dette ser ut som et fornuftig oppsett med tanke på problemområdene du nevner. Som du sier er det mange øvelser men totalvolumet er likevel ikke så stort at jeg tenker det er problematisk på noen måte. Dog er jeg skeptisk til det du kaller obliquecrunches om jeg forstår rett. Ville ha gått for woodchoppers eller pallof press i stedet for skrå situps for obliques da fleksjon kombinert med en vridning av ryggsøylen ikke er så heldig og bør unngås. Utover dette tror jeg ikke bekymringene dine rundt korsryggen er noe å tenke på, gitt at øvelsene utføres tilfredsstillende teknisk
  13. Kan ikke si jeg kjenner igjen beskrivelsen din i første innlegget. Ser unektelig meget bra ut frøken 😌 Av alternativene listet opp over ville jeg nok gått for å utvikle muskulaturen i beina fremfor å kutte mer vekt
  14. getsome

    Økning i kcal

    Spis mer mat asap. Helt idiotisk å ligge på 600-800 kcal per dag. Om inntaket ditt stemmer er det mer usunt enn noe annet og som andre her påpeker må man noen ganger spise mer for å gå ned i vekt. Sannsynligvis er kroppen din i overlevelsesmodus og forsøker å beholde alt du putter i deg. Hadde jeg vært deg ville jeg lagt meg på vedlikehold for en på 63 kilo en stund for å få opp metabolismen igjen også kan du etterhvert begynne å kutte forsiktig i kcal om du vil ytterligere ned i vekt. Spis mengder med grønnsaker og mye proteiner.
  15. getsome

    Magefett!

    Det viktigste og forsåvidt det eneste du trenger å tenke på for å gå ned i vekt er kalorier inn vs kalorier ut. Du må med andre ord sørge for å ligge i et kaloriunderskudd over tid. Enkle kjøreregler er å innta mye protein og fiber, da disse øker metthetsfølelsen, samt unngå raffinert sukkert. Spis MYE frukt og grønt og velg fornuftige råvarer så gjør mye seg selv. Selv ville jeg lagt meg på et moderat kaloriunderskudd kombinert med styrketrening. Husk at det viktigste vedrørende fettreduksjon er hva du gjør på kjøkkenet og ikke på trening. Det tar mer enn en halvtime på mølla for å forbr
  16. Kult! Tusen takk for svar. Jeg har til nå kjørt 5/3/1 for militærpress og markløft på samme dag og det har funka fint det egentlig. Kjører BBB på en del assistanse og opplegget til nå har sett sånn her ut: DAG 1 Benkpress 5/3/1 Skulderpress 5 x 10 Beinpress 5 x 10 Hangups 50+ (kjører sett med hangups mellom alle setta med press i kjent Wendler-stil) Pikes DAG 2 Markløft 5/3/1 Militærpress 5/3/1 Pendlayroing 5 x 10 Dips 5 x 10 Utfall 3 x 8 Woodchoppers DAG 3 Knebøy 5/3/1 Benkpress m/ stopp 5 x 10 Chins m/ vekt
  17. Lenge siden det var noe liv her! Har planer om å teste ut Wendler utover høsten og vinteren men har bare tre dager til rådighet. Noen som har gjort det over tre dager selv og har eventuelle tips og råd før jeg drar i gang? Tenkte å kjøre BBB i tillegg til 5/3/1, usikker på assistanse enda. Vet programmet opprinnelig går over fire dager men tidsklemme osv
  18. En kilo fett er større i volum enn en kilo muskler. Kan det være at fett/muskel-ratioen har forandret seg? At du har gått ned i fett men lagt på deg tilsvarende i muskler. Da vil man kunne se mindre/tynnere ut men veie det samme.
  19. På bildene du refererer til har jo ansiktene forandret form grunnet en ganske heavy fettreduksjon akkurat som @Akse påpeker over her. Huden har ikke blitt "strammere" fordi de har fått mer muskler. Laaaawd
  20. bulkprotein.no jordbærsmak 👊🏼
  21. Bare å oppsøke manuellterapeut!
  22. I Tromsø vet jeg ikke men sjekk Google 😊 Ganske sikker på at det er nerverelatert ja uten at jeg egentlig sitter på kompetanse til å stille noen diagnose her. Iom at det sitter i rygg/nakke kan det sikkert være greit å få tatt et bilde av ryggraden din for å utelukke eventuell skiveutglidning. Om du ikke finner noen aktuelle behandlingssteder i Tromsø og plagene vedvarer ville jeg dratt tilbake til fastlegen og bedt om det. Får avvente å se om det er noen med mer peiling enn meg som svarer her. Kanskje Kjetil jeg tagga i forrige innlegg dropper innom!
  23. Med tanke på problematikken her med bortdovne armer, prikking og stikking høres det veldig ut som dette er nerverelatert. Iom at det vedvarer ville jeg hvertfall anbefalt deg å stoppe opp helt med treningen til du finner ut hva dette dreier seg om. Nakke og rygg er ikke noe å tulle med. Sannsynligvis er det ikke noe superalvorlig men det er best å være på den sikre siden når det kommer til skader. Om fastlegen ikke tar deg alvorlig ville jeg oppsøkt Trening og Rehab på Hasle, som drives av @Kjetil Larsen, han har hvertfall vist stor kompetanse her inne og har svaret på det aller meste av treni
×
×
  • Opprett ny...