Gå til innhold

getsome

Medlemmer
  • Innholdsteller

    281
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    49

getsome vant dagen sist November 8

getsome hadde mest likt innhold!

1 følger

Om getsome

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

1 182 profilvisninger
  1. getsome

    Trening etter t snitt operasjon

    Er det spesielle hensyn du må ta i forhold til operasjonen? Ville kanskje anbefalt enkle og statiske øvelser som varianter av planke, enarms farmers walk og rygghev med vekt i den ene hånden i første omgang før du etterhvert kan begi deg ut på vanskeligere og mer utfordrende øvelser. Birddogs og deadbugs er også veldig fine øvelser som ikke krever noe utstyr og kan gjøres hjemme på stuegulvet når som helst. Sjekk YouTube for videoer av hvordan de gjennomføres om du ikke har vært borti de før 😊
  2. getsome

    Optimal muskelvekst, jente

    Så lenge du føler deg restituert mellom øktene er nok dette et helt innafor opplegg! Hva som er helt optimalt kan jo alltids diskuteres og er avhengig av en rekke faktorer som blir for mye å ta for seg her inne, men så lenge du har det moro på trening og har progresjon i løftene dine er det bare å kjøre på så lenge det varer 😊 Og veldig bra at du lytter til kroppen om du er sliten! Det kan bidra til å holde deg frisk og skadefri 👍
  3. getsome

    Crossfit, treningssenter eller begge??

    Det går fint an å komme i form med det ene eller det andre alene men om økonomi ikke har noe å si er det jo ikke noe i veien for å kombinere om du ønsker å ha valgmuligheten. Til syvende og sist er vel dette noe du nå finne ut av selv 😊
  4. getsome

    Korsryggsmerter

    Rent generelt så er det alltid lurt å holde seg - og området som er berørt - i bevegelse så langt det lar seg gjøre. Det er sjelden stillesittung har noe særlig for seg. Jeg har aldri hatt vondt i ryggen i den grad du beskriver men sliter for tiden med veldig stiv korsrygg og opplever at rulling (skumrulle) og tøying av setemuskulatur, hofter og hamstrings har en umiddelbar effekt. Om dette har noe for seg i din situasjon er vanskelig å si. Jeg ville nok fortsatt å lete etter en behandler som finner roten til problemet. Om du bor i Oslo ville jeg ha tatt turen til @Kjetil Larsen på Trening og Rehab! https://treningogrehab.no
  5. Finnes stativ til å gjøre begge deler i men finnes nok ingen anretning som er laget på skinner til bruken du ønsker. Det må du nok i så fall lage selv 😊 Om du henger et hangupstativ lenger opp på veggen over dipsstativet tar det jo strengt ikke noe mer plass enn om du bare skulle hatt en innretning du kunne skyve opp/ned så skjønner ikke helt problemstillingen. Hva skal veggplassen du "sparer" brukes til om du eventuelt hadde begge deler i en anretning?
  6. https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=dips+veggmontert https://www.google.no/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=SmuUW_6uK8SZsgHps4Bw&ins=true&q=chins+stativ+veggmontert&oq=chins+stativ+veggmontert&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3...62369.74179..74906...5.0..0.171.2973.14j13....2..0....1.......5..0j35i39j46i39j0i131j0i67j46i131j0i10i203j0i203j46i10i203j0i22i30j0i22i10i30j0i13i30j0i13i5i30j0i8i13i30j30i10j33i21j33i160.S8uiCP5pXDE Her har du alternativer til begge deler for under tusenlappen!
  7. getsome

    Finnes det noe mere patetisk...

    Latterlig hele greia. Det kjipeste er vel at alle disse som er "natties" gir unge et urealistisk og totalt forvridd bilde av hva som er mulig å få til uten å innta substanser. Videre er jo hele bransjen med på å underbygge dette ved å benytte seg av åpenbart dopede utøvere i annonser og lignende knyttet til kosttilskudd.
  8. getsome

    Vanvittige smerter i bakhodet etter trening

    Har opplevd det samme selv! Skjedde meg i beinpress på et dropset hvor jeg ga full pinne. Lynende smerte og trodde selvfølgelig jeg hadde fått hjerneblødning eller lignende. Satt i noen dager før det forsvant. Aldri kjent det verken før eller siden.
  9. getsome

    Jobben mot mitt nye jeg

    Velkommen og lykke til! Høres ut som du har noen fornuftige målsetninger så dette tror jeg jaggu 😊
  10. getsome

    Hva skal jeg gjøre?

    Bare å glemme. Han spør om det samme om og om igjen og konkluderer alltid med at han har rett, alle andre tar feil.
  11. getsome

    Supersett? kan man trene uten?

    Det går helt fint 😊
  12. Finn deg en god dynamisk oppvarmingsrutine du gjennomfører før du går over på løftinga i tillegg til noen minutter generell oppvarming (roing, løping på mølle etc) for å få opp puls og blodsirkulasjon. Ift dynamisk oppvarming kan jeg anbefale agile 8 på det varmeste. Den forbereder både ledd og muskler og gjør deg fit for fight på fem minutter. Se linken under. I tillegg til å gjøre deg klar for å løfte vil også denne rutinen bidra til å gjøre deg mer mobil så ikke tenk så mye på stretching nå i begynnelsen. https://www.t-nation.com/training/defranco-agile-8 Utover å bytte ut skrå situps med woodchoppers eller pallof press har jeg egentlig ingen kommentarer annet enn kjør på og lykke til 😊
  13. Jeg synes dette ser ut som et fornuftig oppsett med tanke på problemområdene du nevner. Som du sier er det mange øvelser men totalvolumet er likevel ikke så stort at jeg tenker det er problematisk på noen måte. Dog er jeg skeptisk til det du kaller obliquecrunches om jeg forstår rett. Ville ha gått for woodchoppers eller pallof press i stedet for skrå situps for obliques da fleksjon kombinert med en vridning av ryggsøylen ikke er så heldig og bør unngås. Utover dette tror jeg ikke bekymringene dine rundt korsryggen er noe å tenke på, gitt at øvelsene utføres tilfredsstillende teknisk.
  14. getsome

    Genetiske fettdepoter

    Kan ikke si jeg kjenner igjen beskrivelsen din i første innlegget. Ser unektelig meget bra ut frøken 😌 Av alternativene listet opp over ville jeg nok gått for å utvikle muskulaturen i beina fremfor å kutte mer vekt
  15. getsome

    Økning i kcal

    Spis mer mat asap. Helt idiotisk å ligge på 600-800 kcal per dag. Om inntaket ditt stemmer er det mer usunt enn noe annet og som andre her påpeker må man noen ganger spise mer for å gå ned i vekt. Sannsynligvis er kroppen din i overlevelsesmodus og forsøker å beholde alt du putter i deg. Hadde jeg vært deg ville jeg lagt meg på vedlikehold for en på 63 kilo en stund for å få opp metabolismen igjen også kan du etterhvert begynne å kutte forsiktig i kcal om du vil ytterligere ned i vekt. Spis mengder med grønnsaker og mye proteiner.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her