Gå til innhold

getsome

Medlemmer
  • Innholdsteller

    214
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    23

getsome vant dagen sist Juli 14

getsome hadde mest likt innhold!

1 følger

Om getsome

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

1 029 profilvisninger
  1. getsome

    Finnes det noe mere patetisk...

    Latterlig hele greia. Det kjipeste er vel at alle disse som er "natties" gir unge et urealistisk og totalt forvridd bilde av hva som er mulig å få til uten å innta substanser. Videre er jo hele bransjen med på å underbygge dette ved å benytte seg av åpenbart dopede utøvere i annonser og lignende knyttet til kosttilskudd.
  2. getsome

    Vanvittige smerter i bakhodet etter trening

    Har opplevd det samme selv! Skjedde meg i beinpress på et dropset hvor jeg ga full pinne. Lynende smerte og trodde selvfølgelig jeg hadde fått hjerneblødning eller lignende. Satt i noen dager før det forsvant. Aldri kjent det verken før eller siden.
  3. getsome

    Jobben mot mitt nye jeg

    Velkommen og lykke til! Høres ut som du har noen fornuftige målsetninger så dette tror jeg jaggu 😊
  4. getsome

    Hva skal jeg gjøre?

    Bare å glemme. Han spør om det samme om og om igjen og konkluderer alltid med at han har rett, alle andre tar feil.
  5. getsome

    Supersett? kan man trene uten?

    Det går helt fint 😊
  6. Finn deg en god dynamisk oppvarmingsrutine du gjennomfører før du går over på løftinga i tillegg til noen minutter generell oppvarming (roing, løping på mølle etc) for å få opp puls og blodsirkulasjon. Ift dynamisk oppvarming kan jeg anbefale agile 8 på det varmeste. Den forbereder både ledd og muskler og gjør deg fit for fight på fem minutter. Se linken under. I tillegg til å gjøre deg klar for å løfte vil også denne rutinen bidra til å gjøre deg mer mobil så ikke tenk så mye på stretching nå i begynnelsen. https://www.t-nation.com/training/defranco-agile-8 Utover å bytte ut skrå situps med woodchoppers eller pallof press har jeg egentlig ingen kommentarer annet enn kjør på og lykke til 😊
  7. Jeg synes dette ser ut som et fornuftig oppsett med tanke på problemområdene du nevner. Som du sier er det mange øvelser men totalvolumet er likevel ikke så stort at jeg tenker det er problematisk på noen måte. Dog er jeg skeptisk til det du kaller obliquecrunches om jeg forstår rett. Ville ha gått for woodchoppers eller pallof press i stedet for skrå situps for obliques da fleksjon kombinert med en vridning av ryggsøylen ikke er så heldig og bør unngås. Utover dette tror jeg ikke bekymringene dine rundt korsryggen er noe å tenke på, gitt at øvelsene utføres tilfredsstillende teknisk.
  8. getsome

    Genetiske fettdepoter

    Kan ikke si jeg kjenner igjen beskrivelsen din i første innlegget. Ser unektelig meget bra ut frøken 😌 Av alternativene listet opp over ville jeg nok gått for å utvikle muskulaturen i beina fremfor å kutte mer vekt
  9. getsome

    Økning i kcal

    Spis mer mat asap. Helt idiotisk å ligge på 600-800 kcal per dag. Om inntaket ditt stemmer er det mer usunt enn noe annet og som andre her påpeker må man noen ganger spise mer for å gå ned i vekt. Sannsynligvis er kroppen din i overlevelsesmodus og forsøker å beholde alt du putter i deg. Hadde jeg vært deg ville jeg lagt meg på vedlikehold for en på 63 kilo en stund for å få opp metabolismen igjen også kan du etterhvert begynne å kutte forsiktig i kcal om du vil ytterligere ned i vekt. Spis mengder med grønnsaker og mye proteiner.
  10. getsome

    Magefett!

    Det viktigste og forsåvidt det eneste du trenger å tenke på for å gå ned i vekt er kalorier inn vs kalorier ut. Du må med andre ord sørge for å ligge i et kaloriunderskudd over tid. Enkle kjøreregler er å innta mye protein og fiber, da disse øker metthetsfølelsen, samt unngå raffinert sukkert. Spis MYE frukt og grønt og velg fornuftige råvarer så gjør mye seg selv. Selv ville jeg lagt meg på et moderat kaloriunderskudd kombinert med styrketrening. Husk at det viktigste vedrørende fettreduksjon er hva du gjør på kjøkkenet og ikke på trening. Det tar mer enn en halvtime på mølla for å forbrenne enn kebab. Lykke til!
  11. getsome

    Andre som bruker programmet Wendler 531?

    Kult! Tusen takk for svar. Jeg har til nå kjørt 5/3/1 for militærpress og markløft på samme dag og det har funka fint det egentlig. Kjører BBB på en del assistanse og opplegget til nå har sett sånn her ut: DAG 1 Benkpress 5/3/1 Skulderpress 5 x 10 Beinpress 5 x 10 Hangups 50+ (kjører sett med hangups mellom alle setta med press i kjent Wendler-stil) Pikes DAG 2 Markløft 5/3/1 Militærpress 5/3/1 Pendlayroing 5 x 10 Dips 5 x 10 Utfall 3 x 8 Woodchoppers DAG 3 Knebøy 5/3/1 Benkpress m/ stopp 5 x 10 Chins m/ vekt 3 x 1-5 Krocrows 1 x 20+ Planke Føler jeg har hatt stort utbytte av programmet til nå hvertfall! Har vært vant til stort volum så kjenner jeg løfter med mer overskudd nå på tross av mye AMRAP og det er digg. Hangupsa har skutt i været etter at jeg begynte å kjøre volum i Wendler-stil også (begynte med det en stund før jeg hoppa på 5/3/1) og har gått fra rundt 4 x 5 til å gjøre 10 x 7 nå på mandag. Også er det sabla gøy med nye feite repsperser i hytt å vær Åssen var framgangen din på programmet og hvordan gjorde du det med assistøvelser etc? Skal absolutt prøve meg på oppsettet du la inn her når jeg blir hypp på å gjøre noen forandringer. Skulle helst hatt høyere frekvens på bøyen enn jeg har nå så sånn sett ser det veldig bra ut!
  12. getsome

    Andre som bruker programmet Wendler 531?

    Lenge siden det var noe liv her! Har planer om å teste ut Wendler utover høsten og vinteren men har bare tre dager til rådighet. Noen som har gjort det over tre dager selv og har eventuelle tips og råd før jeg drar i gang? Tenkte å kjøre BBB i tillegg til 5/3/1, usikker på assistanse enda. Vet programmet opprinnelig går over fire dager men tidsklemme osv
  13. getsome

    Ned i vekt med samme vekt

    En kilo fett er større i volum enn en kilo muskler. Kan det være at fett/muskel-ratioen har forandret seg? At du har gått ned i fett men lagt på deg tilsvarende i muskler. Da vil man kunne se mindre/tynnere ut men veie det samme.
  14. På bildene du refererer til har jo ansiktene forandret form grunnet en ganske heavy fettreduksjon akkurat som @Akse påpeker over her. Huden har ikke blitt "strammere" fordi de har fått mer muskler. Laaaawd
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her