Gå til innhold

Har jeg røket en sene?


Tirilns

Anbefalte innlegg

For et par uker siden hadde jeg et uhell på kjøkkenet og måtte sy et par sting på underarmen, disse ble fjernet på onsdag. Senene (?) har vært litt ømme rundt såret, men jeg har klart å trene med litt letter vekter. På julebordet i går skulle jeg skyve en stol inntil bordet og da kjente jeg at det brått stakk rett ved såret. Det kjentes ut som noen "klipte" noe i to og jeg fikk naturligvis vondt. Ikke intense smerter, men et ubehag som varte hele kvelden. Jeg tenkte at jeg bare hadde strukket en sene i og med jeg har vært overbeskyttende med armen de siste to ukene, så jeg fortsatte festingen uten å tenke så mye mer på dette.

Da jeg våknet i dag kjente jeg at armen fortsatt var vond. Jeg har et konstant ubehag som forverres når jeg bøyer håndleddet bakover, fremover og berører området over og under såret. Jeg klarer å bevege både håndledd og fingre, men ser jeg har blitt litt gul mellom såret og hånden etter jeg begynte å bruke armen i dag. I tillegg kjenner jeg to små "klumper" der jeg har tegnet piler, disse er smertefulle. Jeg har snakket med et par kolleger som anbefaler meg å vente med legebesøk til mandag, men jeg reiser til syden på onsdag og er litt bekymret for at dette er noe mer alvorlig enn kun overbelastning/strukket sene.

Hva tenker dere, tror dere jeg kun har overbelastet en sene eller tror dere den er røket? Hvis den er røket burde jeg vel ikke klart å bevege fingrene? Jeg vurderer å dra til legevakten for en undersøkelse, men samtidig kvier jeg meg for å dra dit når det ikke er noe akutt.. På en annen side er det lenge til mandag og jeg er redd jeg ikke får dratt til syden hvis det viser seg å være en skade som evt. må opereres.
 

2015-12-05_11.36.24red.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir stadig forbløffet over folk som søker hjelp hos anonyme mennesker på internett i stedet for profesjonelle mennesker med relevant utdanning. 

Jeg forstår tankegangen din. Jeg jobber i ambulansen og har som nevnt i første melding vært i kontakt med kolleger i amb. og på legevakten, det blir nok til at jeg ser ann armen til mandag. Jeg valgte å spørre dere i tilfelle noen hadde opplevd lignende tidligere og kunne fortelle om det kun høres ut som en strekk eller noe mer. Jeg vet om altfor mange tilfeller der "små og unødvendige" skader tar opp tiden hos legevakten, derfor ønsker jeg ikke å dra dit med mindre det er noe akutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg røyk en sene så var det så vondt at jeg kastet opp, og vurderte ikke et sekund å gjøre noe annet enn å komme meg til sykehuset. Men man har jo selvfølgelig forskjellig smerteterskel og ting ryker på forskjellige måter, så det er ikke så lett å gi noen råd. Jeg tenker dog, er du bekymret så ringe faslege/legevakt og høre med de som sitter på telefon der, de fleste der har god kompetanse på slikt og kan nok anslå om du trenger behandling eller tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...