Gå til innhold

Kjæreste godtar ikke kostholdet / livsstilen


loveinspiration

Anbefalte innlegg

Kjæresten min irriterer seg over at jeg spiser litt lite og er veldig sunn. Han fordrar ''ikke slanke'' jenter. Dette irriterer meg forde han snakker som at jeg kan fore meg med pizza hver dag uten å legge på meg. Hva synes dere gutter om jenter som takker nei til mat, snop osv? Dette er noe som irriterer meg .. Har heller ingen spiseforstyrrelse, men jeg må være forsiktig viss jeg skal holde formen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker jenter som deg! :)

Har sett nok jenter som aldri greier å si nei til godteposen og får resultater deretter. Jenter som i utgangspunktet er svært flotte. Med det sagt, så finnes det en mellomting. Jeg hadde nok ikke satt pris på å leve sammen med en ekstrem fitnessjente.

Send meg en melding når det blir slutt. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som er bedre enn å aktivt gå inn for en sunnere livsstil. At du spiser litt lite kan jo rettes opp, og det kan du jo kontrollere relativt greit. 

Mulig han ikke er informert om alle de postitive effektene av et sunt og godt kosthold. Mulig han selv ikke vil gi slipp på pizzaen. Mulig han blir irritert på seg selv fordi du vil gjøre en endring i kostholdet som han selv ikke har disiplin til. Mulig han er fan av "dat ass" og er redd den skal bli borte. Kan være så mangt. 

Endret av TaDenRIng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN være som Negativ skriver, at motstanden bunner i en frykt for å miste deg og/eller en form for sjalusi.

Men det kan også være at han bare likte samlivet deres bedre før, simpelthen fordi dere var likere hverandre.  Han er kanskje ikke så interessert i den samme sunne livsstilen, og kanskje gir du han litt dårlig samvittighet?

Uansett årsak, så ER det utfordrende når en av partene i et forhold endrer livsstil. Jeg tror det er viktig å inkludere partneren i så mye av den nye livsstilen som mulig, såfremt han er interessert selvsagt. Men du skal IKKE la han få gjøre valgene for deg, det har han ingen rett til. Forklar som best du kan, og inngå kompromisser der du føler at det er til å leve med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det nok også kan ha noe med hans forhold til mat, om han syns at det å kunne kose seg ekstra fører til økt livsglede osv. Men fra mitt synspunkt gjelder det bare å snakke om det, gjerne finne en middelvei som fungerer for begge. F.eks. spise litt utenfor planen i helgene eller slike ting..

 

Men dette er så klart veldig vanskelig å gitte seg frem til en fasit på uten å kjenne dere. Kan også være som andre sier oppe at han er redd for at du skal forlate han dersom du får bedre selvtillitt. Eller f.eks. han føler at kostholdet tar mye plass, og dersom han ikke har samme interesse føler det er slitsomt. Uansett er nok svaret å snakke med han, og finne ut hvorfor han ikke liker det og hvordan dere kan finne en løsning som begge er fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...