Gå til innhold

Hva syntes dere om denne ? ( 1 gang i uka )


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe. Jeg spiser rundt 13-1400 kalorier om dagen. (Lavkarbo og). Men viss jeg en dag i uka spiser 2000-2200 kal, men fortsatt samme type mat bare mer. Går det utover vekten/dietten ? Merker vekten går opp mot 2kg opp dagen derpå.

(Men det kan vel være blant annet vann?) ser frem til gode svar ang dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så i gjennomsnitt spiser du ca 1500kalorier om dagen? Det vil ikke gå ut over dietten med variasjoner, kroppen klarer ikke endre sammensettning fra dag til dag. 2kg oppgang fra en dag til neste kan være (litt) pga økt matmengde i mag og tarmer, men er nok mest pga vann :) regner med du går ned de 2kg igjen ganske raskt. Er også lurt å se på gjennomsnittsvekt over tid i stedet for variasjoner fra dag til dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smart å ha en "jukse dag" på hva enn diet man holder på med. Det har vist seg å kunne øke metobalismen hos noen, og vil også øke motivasjonen til å fortsette å spise bra resten av uken. De 2 kiloene du har "lagt på deg" er 100% garantert vann.

Jeg vil anbefale deg istedenfor å veie deg så ofte, så vei deg 1 gang i uken til et satt tidspunkt. F.eks hver mandag kl 08:00. Om du veier deg selv dag for dag vil du bli gal, vekten varierer ekstremt fra time til time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hvorfor du fortsatt spiser så lite og er på diett? Kroppen din og din psykiske helse har godt av et høyere inntak! Ved forrige tråd ble du anbefalt mer mat. Ja, vekten viser mer pga mer mage/tarm-innhold. Ja, den kan holde på vann. Du er ei jente, og vi jenter har sykluser som kan endre kroppsvekten vår uavhengig av matinntak. Så endre ditt fokus fra vekt til livsglede. Lover det er et mye mer givende fokus.

eirich She is back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...