Gå til innhold

Muskelmasse i kroppsdeler


Gjest

Anbefalte innlegg

Heihå. Har tatt Tanitamåling, og får da opp hvor mange kg muskler man har i bein, overkropp og armer. Har prøvd å google hva som er normalen for kvinner og menn uten hell. Er det noen som vet? Eller som har sykere googleskills enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd å søke på InBody sine sider? På resultatene på deres scan får en oppgitt gjennomsnittet, og dermed sett egne resultater i forhold til både anbefalte verdier og gjennomsnittsverdier:)

hm, jeg klarer ikke å finne noe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel tanita hakket mindre presist enn ukvalifisert gjetting, så det bli ikke så spennende å sammenligne med gjennomsnittet når målingen åpenbart er feil. Du har 100% sikkert bedre quads enn gjennomsnittsdama ;)

LOL. Jeg skal seff sammenlikne meg med gutta. Leeeeker ikke ruslebiff, liksom. Ruslebiff skal bli til dundrebiff2016!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor tok du testen? Vi fikk en sånn scan på jobben, og da gikk vi gjennom resultatene sammen med en sykesøster, og hun kunne fortelle meg hva som var over og under normalen.

Dessverre fikk jeg NORMAL mengde muskelmasse, kjempeskuff :(

Trøst deg med at jeg er under normal i beina....

Tok testen på treningssenteret mitt. Men jeg tenker som så... Om det finnes en normal, hvilket det åpenbart gjør, så må det da være mulig å finne dette på nett?! Jeg har googlet i tusen år nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå. Har tatt Tanitamåling, og får da opp hvor mange kg muskler man har i bein, overkropp og armer.

Nei, det gjør du ikke. Du får opp noen tilfeldige tall som like gjerne kunne vært brukt for å anslå hvor mange prosent kesam du har igjen i kjøleskapet.

Tanita er tull, og det vet du veldig godt. Du kan like gjerne ta kroppsanalyse med tarotkort. Skjerpings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør du ikke. Du får opp noen tilfeldige tall som like gjerne kunne vært brukt for å anslå hvor mange prosent kesam du har igjen i kjøleskapet.

Tanita er tull, og det vet du veldig godt. Du kan like gjerne ta kroppsanalyse med tarotkort. Skjerpings.

Nettopp!

Tok testen sist, var 11 fett %, gikk og pisset og tok den 1 min etterpå så var jeg 8,9% plutselig.. Yeaaah right!

Har tatt den en del ganger, har fri tilgang til det på treninga og jeg blir like overrasket hver gang, sist sto det at jeg hadde lagt på meg 7kg muskelmasse på DIETT samtidig jeg hadde gått ned i fett prosent.

De testene skal du ta med en klype salt, skjønner ikke at folk er villig til å betale for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør du ikke. Du får opp noen tilfeldige tall som like gjerne kunne vært brukt for å anslå hvor mange prosent kesam du har igjen i kjøleskapet.

Tanita er tull, og det vet du veldig godt. Du kan like gjerne ta kroppsanalyse med tarotkort. Skjerpings.

hahaah du får det jammen sagt!(y)

Men, da lurer jeg veldig på hva din mening er om InBody-analyser. Er de like unøyaktige? Har brukt dem innimellom (gjennom PT) - mest for å følge meg på vekten av muskler (altså ikke fettprosent osv.. men totalt KG muskler - vil jo ha den OPP). Har tatt prøven under like forutsetninger hver gang. Er jo fornøyd med fremgangen, så litt drit om det bare er "jalla" :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hahaah du får det jammen sagt!(y)

Men, da lurer jeg veldig på hva din mening er om InBody-analyser. Er de like unøyaktige? Har brukt dem innimellom (gjennom PT) - mest for å følge meg på vekten av muskler (altså ikke fettprosent osv.. men totalt KG muskler - vil jo ha den OPP). Har tatt prøven under like forutsetninger hver gang. Er jo fornøyd med fremgangen, så litt drit om det bare er "jalla" :-P

Har hørt at InBody720 skal være mer nøyaktig enn Tanita, men også her er det ganske betydelige feilmarginer. Uten at jeg på noen måte kan gå god for den uttalelsen da jeg ikke vet.

Dexa er veien å gå om du ønsker helt nøyaktig måling. Det brukes i hovedsak for å måle bentetthet men måler tilfeldigvis muskel og fleskemasse i samme slengen. Det kjedelige er at det nå er klassifisert som røntgen så man må ha henvisning fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør du ikke. Du får opp noen tilfeldige tall som like gjerne kunne vært brukt for å anslå hvor mange prosent kesam du har igjen i kjøleskapet.

Tanita er tull, og det vet du veldig godt. Du kan like gjerne ta kroppsanalyse med tarotkort. Skjerpings.

Men spørsmålet mitt er "hvor mange kg muskler er normalen ". Ikke "hva synes du om tanita? "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spørsmålet mitt er "hvor mange kg muskler er normalen ". Ikke "hva synes du om tanita? "

Svaret er så enkelt at det ikke finnes noe "fasit" og omså det var så ville det ikke spilt noe rolle, i følge den skannen er jeg både skeiv og har betraktelig mer muskler på høyre beinet og venstre armen yet når jeg måler med målebånd er begge sider helt like.

Hvorfor bry deg om små bagateller? Ingen som går rundt å skanner kroppen din og sier "haha, du har 0,02 gram mer musker på høyre armen enn venstre".

Dessuten er alle forskjellige, det er mye som spiller inn når det gjelder muskelmasse, derfor vil det heller aldri være en nøyaktig fasit på hva som er "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spørsmålet mitt er "hvor mange kg muskler er normalen ". Ikke "hva synes du om tanita? "

Beklager, ikke meningen å avspore tråden med fakta, realitetsorientering og sånne kjedelige ting :D

Jeg vil forøvrig tro at "normalen" står spesifisert på utskriften du fikk fra spåmaskinen din? Mener huske det fra InBody hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ikke meningen å avspore tråden med fakta, realitetsorientering og sånne kjedelige ting :D

Jeg vil forøvrig tro at "normalen" står spesifisert på utskriften du fikk fra spåmaskinen din? Mener huske det fra InBody hvertfall.

Hun spør spesifikk om hvor mye kg muskelmasse er normalt i forhold til hver kroppsdel, noe som per dags dato ikke finnes fasit på så vidt jeg vet.

Det som står på skannen er totale muskelmasse mengden og der pleier det å stå hva som er normalt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ikke meningen å avspore tråden med fakta, realitetsorientering og sånne kjedelige ting :D

Jeg vil forøvrig tro at "normalen" står spesifisert på utskriften du fikk fra spåmaskinen din? Mener huske det fra InBody hvertfall.

Det står ikke. Står på alle de andre verdiene , men ikke muskler (i kroppsdeler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...