Gå til innhold

Markløft med høy hæl


dfghjkl

Anbefalte innlegg

Nå må du slutte å dra ting ut av kontekst, har verken påstått at man blir sterkere eller at du blir verdens sterkeste av å marke med olympiske sko.

Hvis du ser videoen jeg postet så er det snakk om for mange blir løftet lettere på den måten at man bruker mer bein i starten av løftet, det vil si mer speed og power som i seg selv gjør løftet lettere.

Relaxe, du må tåle å bli konfrontert med dine påstander. Videoen har jeg sett før og jeg har selv vurdert å marke med sko (ikke prøvd det enda og kommer trolig neppe til å prøve i nærmeste framtid).

Jeg har heller ikke påstått at du har sagt at man blir verdens sterkeste av å marke med olympiske sko, men du sa dette:

Markløft med høy hæler= Mer lår som blir brukt under løftet = lettere

Som er en påstand om at samtlige blir "sterkere" ved bruk at oly sko slik jeg tolker det.

Hør på hva han sier i part 2 av videoen:

Her sier han at "folk vil respondere forskjellig pga dems kroppssammensetning, noen positivt, andre negativt".

Alt kommer an på hvordan du kroppen din er bygd opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok dette her blir for dumt, jeg svarte enkelt trådstarteren på hvorfor han følte seg sterkere når han løftet med olympiske sko. Jeg påsto ingenting annet enn at jeg svarte på det han lurte på, så slutt dra inn ting som har ingenting med TS spør om eller det jeg har sagt.

Foreslår at du lar denne diskusjonen ligge nå, og heller svare TS, enn å drive å pirke og leke mr ekspert for å score noen billige poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dette her blir for dumt, jeg svarte enkelt trådstarteren på hvorfor han følte seg sterkere når han løftet med olympiske sko. Jeg påsto ingenting annet enn at jeg svarte på det han lurte på, så slutt dra inn ting som har ingenting med TS spør om eller det jeg har sagt.

Måten du skrev det første innlegget på tolket jeg som om du mente at alle ble sterkere av å dra mark med vektløftersko. Leser du innlegget ditt så er måten du skrev det på ganske "bastant", og det var derfor jeg ville diskutere. Alt jeg har dratt inn er relevant i saken markløft "med eller uten sko", og det jeg vil fram til har jeg skrevet flere ganger: "det er helt individuelt om man tjener på oly sko eller ikke".

Foreslår at du lar denne diskusjonen ligge nå, og heller svare TS, enn å drive å pirke og leke mr ekspert for å score noen billige poeng.

TS har jeg svart for lenge siden. Ekspert er jeg ikke og jeg prøver heller ikke å leke det. Poeng? bryr jeg meg nada om.

Flott, da er jeg hvertfall ferdig(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde noe nytt på trening i dag, markløft med knebøysko med høy hæl. Det virker som at jeg ble sterkere med de skoene kontra uten høy hæl. Noen som har en forklaring på det?eller løfter mark med høy hæl

Øker løftebane, økt krav til mobilitet, mer ugunstig vektarm (avhenger av proporsjoner), forflytter tyngdepunktet fremover. Dårlig butikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...