Gå til innhold

Ari Whitten - Low carb MYTHS. Men, kan ikke spise pasta, ris og bønner?


Bro

Anbefalte innlegg

Hei,

Har lest en del i Ari Whitten sine bøker siste dagene (Vanskelig å huske alt som står der), og det er spesielt noen ting jeg feks husker Han nevner at blant annet, dersom man skal ned i vekt eller holde på vekten (kort sagt), så kan man "occasionally" spise ris, havregryn, pasta, korn og bønner.

Blir litt skuffet. Han er så fokusert på det å ikke spise "low carb" men mener at man bør spise minst mulig av disse karb kildene nevnt i forrige avsnitt. Ellers, får jeg inntrykk av at de fleste karbohydratene bør komme fra frukt, grønnsaker og poteter.

Har jeg misforstått opplegget hans? Er det slik at dersom jeg skal holde på en vekt samt øke min metabolisme, så må jeg begrense pasta, ris, havregryn og bønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter hva jeg kan huske anbefaler han whole foods og at kostholdet bør inneholde masse mikronæringsstoffer. Så fullkronsris, havre, fullkornspasta og bønner bør være innafor.

Etter hva jeg forsto var poenget med boka "Low carb myth" å debunke den populære myten om at karbo gjør deg feit og at det ikke er så avgjørende om du velger å spise mye/lite karbo eller fett.

Utover det er strategien hans for lavere fettprosent og bedre helse å spise hele matvarer med mye fiber og mikronæring, få matvarer per måltid, øke neat og optimalisere circadian rythm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om karbohydrater(makro), men mikronæring

Derfor en bla bør bløtlegge slikt før tilberedning ;)

Jern, fiber og vannløselige vitaminer etc som finnes i disse matvarene finnes også i andre matvarer, som frukt, grønnsaker og kjøtt/fugl/fisk etc som er langt bedre opptakelige for vårt fordøyelsessystem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...