Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stå på, forsett sånn du gjør, så vil du rase ned, Om du orker etter vært finn en liten bakke du går så fort du kann opp, og rolig ned, gjør dette ti ganger 3 ganger i uka så skal du merke enda raskere nedgang.

Kommer til og følge med deg. Dettte fikser du.

Jeg lurer på en ting, er du mett? Har du nok energi i løpet av hele dagen? Du spiser "kun" 1400 kcal og det er ikke et veldig høyt tall. Greit, du skal ned i vekt, men du må også passe på at du ikke presser deg for hardt og ender opp med å møte veggen pga at du spiser for lite og ensidig (jeg hadde tatt kvelden hvis jeg spiser det samme hver dag over lang tid, har null viljestyrke der!).

I tillegg har du jo ei kroppsvekt som tilsier at du "trenger" mer for å vedlikeholde vekten, jeg mener ikke at du MÅ spise mer, men hvis du føler behov for det så tror jeg du kunne økt kaloriene litt og variert kosten litt mer og allikevel gå ned i en ok fart. Jeg ville iallefall spist pittelitt mer hvis jeg var deg :D.

Jeg har ingenting å tilføye, da jeg vet at alle de andre her som har stålkontroll på kosthold kommer til å hjelpe deg med det du trenger.

Men jeg vil bare si at jeg synes det er knallbra at du tar tak i dette, og hiver deg på det! Alle her heier på deg :thumbsup:

Hi Buddy !

-vi er nok i samme båt.

Bruk neste uke + det du trenger til å lese ALT du kommer over her inne !!!!!!!

Har gått kurs gjennom det offentlige bl.a. og jeg har "doktorgrad" i slankekurer.

Jeg har alltid vært fysisk aktiv og sykler Styrkeprøven Trondheim- Oslo.

Men har til tross for det alltid vært overvektig.

Les PSMFlenken nøye. Har prøvd den en uke og jeg tør nesten ikke å fortelle her hva som har skjedd

LYKKE TIL

har skjedd på ei uke, så det kommer jeg tilbake med om ei uke.

Kom akkurat hjem fra en 2timers gåtur. Utrolig at jeg får så mye tilbakemeldinger. dere hjelper meg utrolig mye med det. Jeg føler faktisk ikke noe sult når jeg spiser det jeg spiser. kanskje fordi jeg spiser så ofte. Har nok energi også til å komme meg opp av sofaen å gå en deilig tur ute.

Annonse

Kom akkurat hjem fra en 2timers gåtur. Utrolig at jeg får så mye tilbakemeldinger. dere hjelper meg utrolig mye med det. Jeg føler faktisk ikke noe sult når jeg spiser det jeg spiser. kanskje fordi jeg spiser så ofte. Har nok energi også til å komme meg opp av sofaen å gå en deilig tur ute.

Ja, så lenge det fungerer ser jeg ikke noe galt i å spise så lite som du spiser. Så lenge du får i deg nok mat iallefall;).

Og du vet det helt sikkert selv, men varier litt på hva du spiser (tenker hovedsaklig på proteinkildene). Spis fisk! Jeg gjør ikke det selv, men alle som liker det bør spise det iallefall to ganger pr uke.

Har du tenkt å ta turen på studio etterhvert?

Ja, så lenge det fungerer ser jeg ikke noe galt i å spise så lite som du spiser. Så lenge du får i deg nok mat iallefall;).

Og du vet det helt sikkert selv, men varier litt på hva du spiser (tenker hovedsaklig på proteinkildene). Spis fisk! Jeg gjør ikke det selv, men alle som liker det bør spise det iallefall to ganger pr uke.

Har du tenkt å ta turen på studio etterhvert?

Blir studio etterhvert når økonomien sier det. Selvfølgelig går det an å prioritere trening fremfor noe annet, Fisk blir det nok en del av ja. Noen som anbefaler hvordan fisk?

Blir studio etterhvert når økonomien sier det. Selvfølgelig går det an å prioritere trening fremfor noe annet, Fisk blir det nok en del av ja. Noen som anbefaler hvordan fisk?

All fisk er godt! Synes jeg da :D Tunfisk er min favoritt, og er også veldig glad i torsk :) Begge er veldig magre og gode proteinkilder. Skal du ha mer fet fisk er laks fantastisk, og ørret er heller ikke dumt! Godt krydder til, og du har en gourmetmiddag i seg selv ;) Du må bare prøve deg frem!

All fisk er godt! Synes jeg da :D Tunfisk er min favoritt, og er også veldig glad i torsk :) Begge er veldig magre og gode proteinkilder. Skal du ha mer fet fisk er laks fantastisk, og ørret er heller ikke dumt! Godt krydder til, og du har en gourmetmiddag i seg selv ;) Du må bare prøve deg frem!

For å være helt ærlig så har jeg aldri smakt tunfisk =) Er utrolig glad i laks derimot.

For å være helt ærlig så har jeg aldri smakt tunfisk =) Er utrolig glad i laks derimot.

Tunfisk bør du smake :) Det skal innrømmes at det er mye delte meninger rundt det, men man må gi det noen forsøk før du gjør opp en mening :D Tunfisk er uansett veldig billig, og du kan få to pakker tunfisk til under 10kr! First price, men akkurat like god som alle de andre typene :) Kan være godt for lommeboka :D

Tunfisk bør du smake :) Det skal innrømmes at det er mye delte meninger rundt det, men man må gi det noen forsøk før du gjør opp en mening :D Tunfisk er uansett veldig billig, og du kan få to pakker tunfisk til under 10kr! First price, men akkurat like god som alle de andre typene :) Kan være godt for lommeboka :D

I`ll try it next week =) dere gir meg utrolig mye bra feedback å gjør dagen min mye enklere når jeg skal ned i vekt. setter utrolig stor pris på dette.

Annonse

Tunfisk på boks smaker KATTEMAT!!! Men jeg har også smakt "ordentlig tunfisk" og da var det etandes ;-)

Men tunfisk på boks er en smule rimeligere..men jeg takler ikke lukta eller smaken. Det minner meg virkelig om kattemat :meh:

Studio er veldig gøy, eller, har du mulighet for å løfte vekter uten å dra på studio er jo det sikkert like gøy, men du må bare glede deg til du finner ut at vektløfting er dritartig:D. Du får fin rompe:whistling:

Stek tunfisken og krydre masse = NAM! Jeg bruker å steke den sammen med tomat og løk, men det trenger du jo ikke å ha i. Må også sies at jeg elsker tunfisk sammen med salat! Da tar jeg den bare rett ut av boksen og bon apetit!

Jeg er forresten sikker på at du klarer å gå ned i vekt og komme dit du vil, for det virker som om du har stålvilje! Masse lykke til!

Heisann Christoffer og velkommen!

Først og fremst vil jeg begynne med å skryte av deg for at du faktisk har tatt det steget om å søke litt hjelp, selv om det "bare" er på nettet! Det er et godt tegn på at du faktisk ønsker hjelp, og av erfaring vet jeg at det er mange er som ønsker å hjelpe - meg selv inkludert! Så jeg går i grunn rett på sak jeg:

Frokost kl. 0800

Havregryn, lettkokte/store 100g

2dl lettmelk

481 kcal

10,8 g fett

18 g proteiner

72,5 g karbohydrater

Lunsj kl. 1200

Coop kyllingfilet: ca 130g

Blomkål og Brokkoliblanding: 225g

183 kcal

2,11 g fett

36,8 g proteiner

4,5 g karbohydrater

Middag kl. 1500

Coop kyllingfilet: ca 130 g

Blomkål og Brokkoliblanding: 225 g

183 kcal

2,11 g fett

36,8 g proteiner

4,5 g karbohydrater

Kvelds kl. 1900

100% Whey Protein 3scoops (30 gram? x 3)

coop extra røkt laksefile 100g

560 kcal

17,6 g fett

85,8 g proteiner

14,5 g karbohydrater

Totalt:

ca. 1344 kcal

32,62 g fett

177,46 g proteiner

96 g karbohydrater

Proteiner - La oss begynne med proteiner først. Det anbefales ca. 2,2 gram proteiner per kilo kroppsvekt. 140 x 2,2 = 308 gram, hvor du får i deg ca. 178 gram - øk gjerne proteininntaket ;)

Fett - At du spiser laks hver dag er supert! Jeg vet ikke hvorvidt det spiller noen rolle om den er røkt eller ei, men omega-3 fra marine kilder (som laks) er rik på EPA og DHA. Det er et eller annet med oppdrettslaks vs. villaks, hvor villaks foretrekkes fremfor oppdrettslaks, og jeg tror det har noe med omega-3 fettsyrene å gjøre. Hvor er Vegard? :cool:

Karbohydrater - Du får i deg karbohydrater fra grønnsaker og det er kjempebra. Eneste jeg kan "klage" på er at det ser ut som om det blir litt ensporet? Brokkoli og blomkål to ganger om dagen blir vel sikkert også litt kjedelig i lengden? Anbefaler wokkegrønnsaker med soyasaus og masse krydder - godt og litt mer variert ;) Wokkegrønnsakene fra findus fås i flere varianter.

Sånn generelt vil jeg vel også si at litt variasjon også er bra, både for kroppen og for matopplevelsens skyld. Det finnes så mange gode og sunne oppskrifter på nettet. Frokosten kan f.eks. byttes ut med proteinpannekaker eller proteinvafler og litt kesam, blåbærsyltetøy og sukrin?! Og om du velger å følge en mer biorytmisk variant, så kan gresk/tyrkisk yoghurt med kalorifri søtning, proteinpulver og litt nøtter være et alternativ?

Det er kanskje i overkant, men mange anbefaler mer enn 2,2 gram per kg kroppsvekt. Martin Berkhan gjør i hvert fall det;

8. If you want to lose fat, and possibly gain some strength and muscle in the process, the most important aspect of your diet is protein intake. Though there might not be any benefits beyond 2 g/kg body weight in energy balance, protein needs are elevated on a diet. Generally speaking, 2.5 g/kg is the bare minimum I recommend you get on a daily basis on a diet.

Christoffer : go man !

Startet ikke like høyt som deg, men har gått ned 20 loggførte ( OK da, 19,5 pr dd ) siden august selv. Masse gode råd, tips, motivasjon osv å hente her på siden. Dog syns jeg veldig mange glemmer at den største jobben gjøres MENTALT, man må VILLE gå ned for å få det til.

Og det VILLE jeg, derfor lyktes jeg. Du gir også inntrykk av at du VIL gå ned, da får du det til.

Les til øyet blir stort å vått, men tenk hele tiden å gi det " din touch ".

Det hjelper ikke om alle anbefaler noe du hater selv. Finn heller din egen løsning, og kjør på den. Greit at det ikke blir perfekt, men virker det, er ingenting bedre. For meg har en combo av mindre karbo, mer protein, totalkutta av brød, potet, pasta, ris, disiplin på måltider, alkoholrestriksjoner, totalfornektelse av godteri første 3mnd ( nå nyter jeg litt nøtter, samt CC med rød funlight er mitt godteri, IKKENOE annet )

Økt fysisk aktivitet gjennom arbeid i hus / hjem ( snakker da om massive grave, betongbære og virkelig tunge arbeider ) sykkelturer, vektrening, først med kettlebell, så med apparat ( hjemme i stua ) osv.

I sum er endringene så store at jeg fortsatt fyker ned i vekt. Målet er 80, jeg har fortsatt noe igjen. Imidlertid bygger jeg også noe muskler, så vektnedgangen er flatet litt ut ( fortsatt nedgang, men målebåndet viser at styrken endrer seg til det positive )

Som sagt, fokuser også på det mentale, der tror jeg mange glipper. Jeg har for første gang i mitt liv hatt handle-rush på klesbutikker, og har raida outlet-senteret på Vestby fler ganger. Å finne jakke som gir meg en V fasong, var veldig hyggelig for en mann som alltid har vært pæreformet...

Christoffer : go man !

Startet ikke like høyt som deg, men har gått ned 20 loggførte ( OK da, 19,5 pr dd ) siden august selv. Masse gode råd, tips, motivasjon osv å hente her på siden. Dog syns jeg veldig mange glemmer at den største jobben gjøres MENTALT, man må VILLE gå ned for å få det til.

Og det VILLE jeg, derfor lyktes jeg. Du gir også inntrykk av at du VIL gå ned, da får du det til.

Les til øyet blir stort å vått, men tenk hele tiden å gi det " din touch ".

Veldig sant! Det meste sitter i hode. Hvor mye man kan om kosthold har i bunn og grunn ikke noe å si dersom man ikke praktiserer det. Og for å praktisere ting over tid, må man være motivert og ha lyst.

Jeg vil også tilføye at det VIL komme dager hvor ting ikke går helt på skinner. Kanskje bommer du med maten, eller får ikke til treningen du har planlagt. Det kan til og med hende du ikke går ned i vekt mellom to vektmålinger, eller faktisk går opp - men ALDRI gi opp.

"Obstacles are not stop signs! Stop signs are there for you to reflect on what to do and what really matters!"

Beklager for dårlig engelsk, men selv om det sikkert er skrivefeil der, så tar ordtak seg bedre ut på engelsk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...