Gå til innhold

Sunne smoothies?


L_I_S_A

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bær eller frukt + melk eller kokosmelk eller juice eller rismelk eller havremelk (eller osv) + proteinpulver (eller ikke) etc?

...som sagt, sunt ift hva? :)

Som et måltid etter trening? Frokost? For å stilne søtsug?

Og -> til hvem? Under/-overvektig? Normaltvektig? En som vil opp/ned i vekt eller kroppssammensetning?

Sunt må sees "i forhold" til :)

Er du bare ute etter noe som smaker godt så er det ikke verre enn å blande sammen det en synes er godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne frokost og mellom måltid Er litt overvektig, så prøver å tenke noe kalorifattig

Det spørs igjen hva du spiser resten av dagen, men bær + kokosmelk (for fett) og/eller eller tjukkmjølk (lavpasteurisert melk, konsistens og smak som naturel yoghurt) + proteinpulver (?) kan være en variant?

Da får du alle makronæringsstoffene samt mikronæring fra bær og meieriprodukter

Jeg vet ikke hva du liker, så dette blir like vagt svar som spørsmål

Dersom du googler smoothies så finner du enormt mye - og basen i alle oppskrifter er som regel bær/frukt og noe væske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips :) Det er jo et hav av muligheter, så jeg ville bare få noen innspill slik at jeg kan mikse litt av hvert med blenderen (y) Jeg har brukt bris, litt kulturmelk og bær ofte. Tenker også å finne en god variant av grønn smoothie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 glass melk/kulturmelk/skyr naturell, 1/2-1 frossen banan, 1/2 avocado og isbiter, og evt litt spinat, blir en god grønn smoothie.

Ellers er det veldig godt å lage sjokoladeshake: Melk/kokosmelk, frossen banan, proteinpulver (sjokoladesmak), evt litt kakao og mandler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...