Gå til innhold

Utredning for lavt stoffskifte?


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Hei:) Håper det er noen her med peiling for jeg blir så utrolig frustrert ang legen min som ikke skjønner at det ikke alltid bare er å sjekke t3 eller t4 for å finne ut om lavt stoffskifte. Nå har jeg i åresvis slitt med symptomer som er typisk for det og har pratet med flere bekjente om at det er andre ting man bør se på enn bare " standard" ting på prøver spesielt om man ligger i grenseland.

Lurer på om noen har muliget til å fortelle meg hva slags ting jeg må be legen sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Håper det er noen her med peiling for jeg blir så utrolig frustrert ang legen min som ikke skjønner at det ikke alltid bare er å sjekke t3 eller t4 for å finne ut om lavt stoffskifte. Nå har jeg i åresvis slitt med symptomer som er typisk for det og har pratet med flere bekjente om at det er andre ting man bør se på enn bare " standard" ting på prøver spesielt om man ligger i grenseland.

Lurer på om noen har muliget til å fortelle meg hva slags ting jeg må be legen sjekke?

Er dette noe du alltid har hatt symptomer på eller har det kommet snikende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at allmennleger har lite peiling på slikt(generelt sett). Du vil selvsagt finne noen som kan mer enn andre, men ut i fra personlig erfaring vil jeg anbefale at du tar kontakt med en endikrinolog for utbedring. De vet litt mer hvor de skal lete. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pga problemer med tretthet og mye og ofte sykdom så fikk jeg i fjor diagnosen ME, og har fibromyalgi( bløtvevsrevmatisme) .

Og pga mye problemer med å kvitte meg med de siste 15-20 kg ( så og si umulig , går jeg ned går jeg opp igjen pluss hovner opp i hele kroppen med vann selv om jeg spise lik mebgde kcal og trener like mye). Og symptomene som man har ved lavt stoffskifte er mye de samme med fibromyalgi men det er og vanlig å ha begge spes for damer. Ja, det er mye tilfeller av både revmatisme og lavt stoffskifte i familien.

Kan ikke huske når det begynte å bli slik men mest trolig etter min første vektnedgang(35 kg) i 2009/2010.Ble gravid igjen og etter har det vært nesten umulig å gå ned.:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...