Gå til innhold

Tips til fjerning av overflødig hud


Puch

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 24 år som i løpet av de siste årene har gått ned fra 120kg til 80 kg. Jeg sliter med overflødig hud, men jeg vet ikke om det er nok til å få dette dekket. Har prøvd å søke litt rundt på nettet, men finner stort sett kun saker om kvinner som trenger det etter graviditet.

Har noen her inne noen tips til hva som må til, og hvilke kriterier som må utfylles for å få det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først gratulerer med bra innsats! (y)

Nå vet ikke jeg hvor mye løs hud du har, da dette varierer veldig individuelt. Det medisinske kravet er at for å få det dekket så må det ligge andre hensyn en det rent kosmetiske til grunnen. Dvs plager som utslett, sopp, bloduttredelser, osv.

Men, min erfaring, er at det eneste som skal til er at fastlegen din faktisk henviser deg til undersøkelse hos plastikkirurg, og at denne godkjenner deg for inngrepet etter en undersøkelse. Et annet krav er at du skal ha holdt vekta stabil i minst et år, om jeg ikke husker feil.

Har du lyst kan du gå inn i loggen min og lese litt om min erfaring, før/etter bilder osv.:)

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/fra-feit-og-syk-til-sprek-og-frisk-versjon-2-0-trond-mekker-mat-og-bygger-kropp.16176/page-39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først gratulerer med bra innsats! (y)

Nå vet ikke jeg hvor mye løs hud du har, da dette varierer veldig individuelt. Det medisinske kravet er at for å få det dekket så må det ligge andre hensyn en det rent kosmetiske til grunnen. Dvs plager som utslett, sopp, bloduttredelser, osv.

Men, min erfaring, er at det eneste som skal til er at fastlegen din faktisk henviser deg til undersøkelse hos plastikkirurg, og at denne godkjenner deg for inngrepet etter en undersøkelse. Et annet krav er at du skal ha holdt vekta stabil i minst et år, om jeg ikke husker feil.

Har du lyst kan du gå inn i loggen min og lese litt om min erfaring, før/etter bilder osv.:)

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/fra-feit-og-syk-til-sprek-og-frisk-versjon-2-0-trond-mekker-mat-og-bygger-kropp.16176/page-39

Takk for svar! Jeg har sett litt på loggboken din, meget motiverende! Du har gjort en heidundranes god jobb :) Jeg har fått legetime den 28.04 hvor jeg skal prøve å få henvisning til undersøkelse hos plastikk kirurg. Hvor fikk du dette gjort? Hadde du plager som utslett, sopp, blodutredelser eller infeksjoner? :)

Takk for svar! Kan legge ut bilde her etterpå om formen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med super innsats :)

Men angående spørsmålet ditt. Så kan jeg bare gi følgende svar.

Fortsett og tren styrke, så vil det normalisere seg etterhvert. Da du fortsatt bare er 24 år så er huden fortsatt elastisk og vil nok mest sansynlig trekke seg tilbake etterhvert med god trening og riktig kost :)

Viktig å tilføre alle de vitaminer og mineraler kroppen trenger, ikke bare for alle funksjoner med for huden sin del å.

Ellers så vet jeg ikke av noen andre alternative løsninger enn operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...