Gå til innhold

Stille uforberedt til løp..


PernilleMosk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veit dere hva? Jeg er så sykt stolt av meg selv nå!! Jeg har løpt 9,2 km i dag! Det er faen meg nesten en mil!! Detta er helt sinnssykt! Og det værste er at jeg koser meg hele veien! Hadde noen sagt til meg bare for litt siden at jeg skulle løpe 3km hadde jeg bare flira, null sjanse. Men nå har jeg faen meg løpt nesten en mil!!

JEG ER RÅ!! :D

(Beklager selvskrytinga, men fra å være en tjukk storrøyker på 113 kg, til å være den jeg er idag er bare helt hinsides fantastisk!!!)

Grattis føles det ikke bra??

Jeg husker godt min første mil. Det er stas, spesielt når man i utgangspunktet ikke var så fan av å løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem trenger fiender, med såpass kompetente storebrødre? :)

For å være litt relevant jeg og; om en måned skal jeg vistnok delta på Holmenkollstafetten, som er etappedelt på ~ en kilometer. Utfordringen er jo såklart at styrkeløftere ikke eier kondis,og at det er Nasjonalt Utstyrsfritt stevne helgen før. What do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schwester, du må legge inn loggboka i profilen din sånn at den dukker opp under profilbildet ditt. Da får du flere frierbrev og jeg slipper å kjøpe så mye øl til deg.

Jeg tjener øl på å ikke bli sjekka opp her brosj, så hvorfor i alle dager skulle jeg ønske frierbrev? :p

Neida, jeg veit ikke hvordan man gjør det??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem trenger fiender, med såpass kompetente storebrødre? :)

For å være litt relevant jeg og; om en måned skal jeg vistnok delta på Holmenkollstafetten, som er etappedelt på ~ en kilometer. Utfordringen er jo såklart at styrkeløftere ikke eier kondis,og at det er Nasjonalt Utstyrsfritt stevne helgen før. What do?

Oi, jeg veit jammen ikke! Men det er sikkert noen av de andre smarte menneskene her inne som vet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem trenger fiender, med såpass kompetente storebrødre? :)

For å være litt relevant jeg og; om en måned skal jeg vistnok delta på Holmenkollstafetten, som er etappedelt på ~ en kilometer. Utfordringen er jo såklart at styrkeløftere ikke eier kondis,og at det er Nasjonalt Utstyrsfritt stevne helgen før. What do?

På en 1000m er fordelingen av aerob og anaerob kapasitet ca 50%.

Til sammenligning så er ett maraton f.eks 99% aerob, mens motsatt i andre enden.

U get the point?

Kort forklart må du klare og gi jevn gass hele veien, men ha bensin nok til å nå helt inn.

Er du eksplosiv eller er du treg?

Anbefaler deg å løpe en 1000m, der du gir alt! Så vet du ca tiden du vil bruke. (Og selvsagt hvor fælt det er)

Så må du begynne å trene litt, men det spørs hvor mye du vil legge i det mtp stevnet helgen før.

Jeg hadde tatt to små økter i uken, der du løper noen intervaller.

Eksempler:

6-8 x 200 m - pause 1 ½ min

4-6 x 400 m - pause 2 min

2-4 x 600 m - pause 3 min

Du får masse boost på stafetten! Lykke til :D

Og vips skal du se at litt squats og spurttrening gir utslag på både stevne og stafett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...