Gå til innhold

Søker råd om hvilken type kampsport som passer meg


Eirikur

Anbefalte innlegg

Men, til trådstarter... Hva slags situasjoner ser du for deg? En 33 år gammel aktiv styrkeløfter på 88kg burde vel kunne unngå å komme i ekle situasjoner med mindre du oppsøker det selv.

Tror ikke de barneranerne på 15 år og 50kg har deg som mål.

Eirikur - av en eller annen grunn ser jeg for meg en skikkelig Vigridentusiast som bare skal lære seg å banke opp innvandrere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men, til trådstarter... Hva slags situasjoner ser du for deg? En 33 år gammel aktiv styrkeløfter på 88kg burde vel kunne unngå å komme i ekle situasjoner med mindre du oppsøker det selv.

Tror ikke de barneranerne på 15 år og 50kg har deg som mål.

Eirikur - av en eller annen grunn ser jeg for meg en skikkelig Vigridentusiast som bare skal lære seg å banke opp innvandrere ?

Artig, det er antakelig den største 'jump to conclusions' jeg har sett. What if I told you... at man kan være kritisk til Israel uten å være medlem i Vigrid, og at det ikke kun er 15-årige barneranere som er voldelige her i verden. Er forøvrig konsulent innen forsikringstjenester, men godt forsøk, det skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å kunne selvforsvar uten å trenge det, enn å trenge det, uten å kunne det.

Indeed. Dedikasjon til kampsport behøver heller ikke å ha noe med ønske om å kunne bruke det man har lært.

21 år med kampsporterfaring her, hatt virkelig behov for ferdighetene 1 gang. Misfornøyd med at jeg ikke klarte å løse situasjonen uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Har selv drevet med MMA, Muay thai og boksing. For all-around selvforsvar ville jeg anbefalt Muay thai. Stående gren som fokuserer mye på kamp i clinch. Uten hansker er det også svært lite ideelt å slå med hendene og da er det hendig å kunne bruke albuer og knær. Veldig fin treningsform også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Boksing mener jeg er greia. Teknisk kampsport krever rimelig høy gradering før du er tilstrekkelig i stand for effektivt selvforsvar. Med din bakgrunn er boksingen effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bare erfaring med Jiu jitsu Norge og litt BJJ. Som noen sier over så krever teknisk kampsport nokså høy gradering før det du bør kunne sitter ordentlig inne og det følte jeg selv og var tilfellet med JJ Norge (sluttet rett før graderingen til brunt belte, cirka 4+ år). Er mye teknikker og flyt som skal til før alt sitter ordentlig slik at det går automatisk. Følte meg ikke spesielt kompetent før etter cirka 2 år, men er da både kompetanse i stående fight og også på bakken. Så om det er noe som kan være "super effektivt" fra starten av så sier jeg meg enig med de som har skrevet tidligere når det kommer til f.eks krav maga eller boksing. Men en skal ikke se bort ifra at det kan være veldig lurt og også ha trening i grappling i tilfelle man mot allformodning skulle havne på bakken, for som vi alle vet; shit happens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt kan du bare si:

"Jeg har tatt den i rompa i 15 år og er smittet av HIV / AIDS!!!", :mad:

Deretter prøver du å bite motstanderen.

Jeg hadde i hvert fall blitt pissredd og løpt for harde livet uansett hvor liten karen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...

Krav Maga, no doubt. 

Kampsport er nettopp det - kampSPORT. Krav Maga er straight up selvforsvar / kamptrening. Minste motstands vei hvis du blir angrepet. Du lærer blant annet å forsvare deg fra flere angripere, angrep bakfra, angrep i blinde etc etc. 

Fokus på blokkeringer også, såkalte 360 blokkeringer hvor du gir slag samtidig som du blokkerer innkommende angrep. 

Utover det blir du pusha mentalt til å oppdage nye kjellere i psyken din og ikke se bort i fra om instruktøren etter en sjukt hard økt tvinger deg til 100 air squats. Du blir gjennomtrent. 

Jeg er ikke biased eller noe sånt altså :p 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...