Gå til innhold

Er ridning en sport?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JEG for min del takker styrken min i markløft for at jeg har ridd siden jeg var 8 år. Jeg er ganske sikker på at grunnen til at jeg aldri har hatt problemer med kjernemuskulaturen og å holde spennet i markløft, er rett og slett fordi jeg har hatt en god grunnstyrke fra ridningen! :)

jeg hører mange sier at de har blitt sterke pga hest, men vet du noe jg tror ikke det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hører mange sier at de har blitt sterke pga hest, men vet du noe jg tror ikke det er tilfelle.

Hvorfor ikke? Det er ikke en max styrke jeg snakker om, men jeg vil fortsatt påstå at ridningen har gjort at ting var relativt greit å ta opp når jeg startet å trene. For eksempel merket jeg det veldig på muskler i bein da jeg sluttet å ri (hadde et opphold på et år med ridning, før jeg tok til alvor med styrketrening) Det er lett for meg å "skylde" på hest, men jeg mener virkelig oppriktig at styrken jeg den gang hadde er takket være ridningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Det er ikke en max styrke jeg snakker om, men jeg vil fortsatt påstå at ridningen har gjort at ting var relativt greit å ta opp når jeg startet å trene. For eksempel merket jeg det veldig på muskler i bein da jeg sluttet å ri (hadde et opphold på et år med ridning, før jeg tok til alvor med styrketrening) Det er lett for meg å "skylde" på hest, men jeg mener virkelig oppriktig at styrken jeg den gang hadde er takket være ridningen.

Bare for å si det, dette er bare min mening ikke noe annet:)

Hva mener du da om du ikke tenker max styrke, eller absolutt styrke som er definsjonen på hvor fysisk sterk man er. hehe:)

jeg har kjørt trial i mange år før, men det hadde null innvirking på styrkenbiten for min del... Og der bruker man lårene 100% av tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å si det, dette er bare min mening ikke noe annet:)

Hva mener du da om du ikke tenker max styrke, eller absolutt styrke som er definsjonen på hvor fysisk sterk man er. hehe:)

jeg har kjørt trial i mange år før, men det hadde null innvirking på styrkenbiten for min del... Og der bruker man lårene 100% av tiden

Det er absolutt utholdende styrke. Jeg tror nok veldig mange andre "hestejenter" kan skrive under på det jeg sier. Det du sier om deg og trial er jo noe kun du vet om, selv om jeg hadde regnet med at det ville hjulpet deg her og. Jeg vet hva som gjelder meg, du vet hva som gjelder deg, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt utholdende styrke. Jeg tror nok veldig mange andre "hestejenter" kan skrive under på det jeg sier. Det du sier om deg og trial er jo noe kun du vet om, selv om jeg hadde regnet med at det ville hjulpet deg her og. Jeg vet hva som gjelder meg, du vet hva som gjelder deg, rett og slett!

men hvordan vil du få hjelp av dette til styrketreningen da? greit nok at du blir vant til disse stillingene og man klarer dette lenger med mer trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du ikke det?

du må utdype :p

Samme som jeg kan si "løping gir deg ikke bedre kondis bare fordi jeg tror d er sånn" :p

enkelt å greit. du må gi det en grunn for at musklene skal brytes ned og bygges opp igjen. Det er hard trening og mye bra mat. Og det er enda vanskligere for dere å oppnå. det klarer man ikke med ridning. å blande kondis og muskler er ett regn på lite kunnskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enkelt å greit. du må gi det en grunn for at musklene skal brytes ned og bygges opp igjen. Det er hard trening og mye bra mat. Og det er enda vanskligere for dere å oppnå. det klarer man ikke med ridning

All uvant belastning vil styrke muskulaturen på den ene eller andre måten, det er dog ingen som har påstått at man blir fitness-trent av å ri:) Det er mange nivåer og typer av styrke, jeg tror det holder som svar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med mat?

Folk spiser jo. At man ikke spiser optimalt betyr ikke at man ikke kan øke styrke og kondisjon; det vil bare ta lengre tid og kanskje stagnere tidligere, siden forutsetningene for å bygge ikke er optimale. Men nå er som sagt ikke ridning en "byggende" sport styrkemessig, slik som du tenker/sammenliknet med vekttrening. At man blir sterkere er det allikevel ingen tvil om, fortrinnsvis med tanke på kroppskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at vi stopper videre kverrulering rundt dette, før tråden blir for usaklig. Den var ment å handle om ridning som sport, ikke folks personlige meninger om hvorvidt ryttere som gruppe er godt trent/hvor godt trent.

når noen påstår at dette bygger musklatur så må jg svare. enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...