Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal slanke meg. Trener styrke 3-4 ganger I uka. Går 7 km 5 dager I uka. Har satt opp en streng diett. Men lurer på om jeg har tatt I for hardt nå.. Her er maten min hver dag:

Ikke frokost.

Lunsj : 4 ryvita knekkebrød. 3 med skinke og ost og ett med leverpostei elr makrell I tomat.

Middag. Ca 250 g kjøtt /fisk med litt grønnsaker.

Kveldsmat : 3 ryvita knekkebrød

2 med ost å skinke og 1 med makrell I tomat elr leverpostei.

Ryvita: 30 kcal * 7 =210 kcal

skinke : pr skive 10 kcal* 12 skiver =120 kcal

Ost: 35 kcal Pr skive *6 = 210 kcal

250g.kjøtt, litt grønnsaker ca 400 kcal. Er ikke sikker men tror ikke det overstiger med mye. Hender jeg har litt saus.

Det blir jo skremmende lavt om jeg har regnet riktig!?

Drikker bare vann,farris og kaffe.

Er en mann på 120 kg. 181 høy.

Ikke rart jeg er sur å sulten om det stemmer

Fortsetter under...

hvordan tilbereder du kjøttet? 1 ss olje = 90kcal.

men ja, du ligger veldig lavt, du kan doble det og fortsatt ligger du lavt.

over tid vil du nok ødelegge kroppen om du holder deg til 1000kcal/dag.

fra egen erfaring(var ca 110 kg, mye gåing og litt styrketrening) så var vedlikeholdet mitt på rundt 3000kcal.

Sorry, men du gjør alt for mye på en og samme gang. Hvis du starter på den måten du gjør, hva skal du gjøre når du stagnerer? Trene enda mer? Gå flere turer? Spise mindre? Det du må gjøre er å "pace yourself". Start rolig, både med trening og med matinntak. Så kan du gradvis trappe opp på treningen og ned på matmengdene. Jeg har en antagelse om at du har holdt på i veldig kort tid og har lyst på kjappe resultater raskt. Resultatet av ditt regime blir at du quitter etter noen uker.

Ja skjønner nå at det ble litt ekstremt. Kanskje derfor jeg er uvel I dag. Det spiser jeg som regel I jobbsammenheng det kjøttet elr fisk da. Regner med det er stekt I smør. Steker I smør hjemme også.

Ja ser den. Har gått ned fra 134 til 120 de siste 7 mnd. Har gått litt turer og trent styrke ca 3 dager I uka. men har trappet opp trening og gåing nå. Og først nå jeg har begynt på den strenge dietten. Hvor mange kcal opp ville du anbefale meg å gå nå? Har holdt på I 7 dager med den dietten.

Annonse

Okey. Takk for svar. Men frister ikke mye å hoppe så høyt opp. Frykter å legge på meg da. Men vil ikke stagnere. Skjønner poenget deres veldig godt. Blir noen Mellommåltider her fra nå av. Legger meg nok på ca 2000 kcal etter disse svarene. Hadde ett håp om å bare rase ned 25 kg. Øke kcal å begynne for fullt med styrke. Bygge litt. Men ser poenget nå da. Hehe..

Okey. Takk for svar. Men frister ikke mye å hoppe så høyt opp. Frykter å legge på meg da. Men vil ikke stagnere. Skjønner poenget deres veldig godt. Blir noen Mellommåltider her fra nå av. Legger meg nok på ca 2000 kcal etter disse svarene. Hadde ett håp om å bare rase ned 25 kg. Øke kcal å begynne for fullt med styrke. Bygge litt. Men ser poenget nå da. Hehe..

Dessa folka snakka både av erfaring og kunnskap. Med dei kroppsmåla og den aktiviteten, burde 2500 kcal vera eit MINIMUM. Det beste er å starta der, for så å gradvis kutta ned. Å starta med eit så stort underskudd kan klussa til med forbrenninga di, og da skal eg lova deg at du må ha tålmodighet for å få den tilbake til "normalen". Til sjuende og sist er det ditt valg, men du har fått gode råd!

Det meste har allerede blitt sagt, å kjøre for hardt på for tidlig lønner seg veldig skjeldent(les aldri) .

Vektnedgang blir som regel mye lettere hvis man prøver å spille på lag med kroppen istedenfor å spille imot den.

Hvis du synes det blir tøft å øke til 2500 med en gang, prøv å heller øke gradvis, med ~200-300 kcal i uka?

Ok jeg får gi meg. Hopper opp på 2500 kcal I dag. Håper ikke jeg har ødelagt forbrenninga allerede? Er 8 dagen I dag. Men blir tøft å finne 1500 kcal uten stivelse, hvitt mel eller sukker. Tips?

Jeg gjorde det der som du har satt igang med - gikk ned 25 kg på 4 mnd. Spiste veldig lite, gikk mye på tur og trente ingen styrke. Funket som en kule, men jeg så syk ut - og var det sikkert også. Gusten og blek, slapp og ufokusert. Tok tid å få styrken på plass igjen

Min første innskytelse når jeg leste igår var å foreslå 2500 kcals. Jeg skrev innlegget, men postet det ikke.Veldig bra at så andre har gjort det! Det er et godt råd.

:)

Er du en tjukkas på 120 kg, så har du mye gode muskler som har fått bra stimulans av å bære rundt på kroppen din. Ved å spise riktig og trene styrke, så kan du bli en veltrent sterk jævel på mye kortere tid enn mange andre, nettopp på grunn av at du har god grunnstyrke av å bære rundt på alt for mye flesk hele døgnet.

Egg, fisk, kylling, kjøtt, ost, nøtter - broccoli, selleri, løk, salat - grove rugbrød, havregryn - kesam, gresk yoghurt, melk. Gode saker.

Sukker, mel, samt bearbeidede produkter som pølse, karbonader, fiskekaker, ferdigmiddager, fruktjuice.

Not so much.

Okey. takk for at dere hjelper meg på riktig vei her. Ny plan!! Fra og med i dag.

Frokost : en Skål havregryn med helmelk. Ca 250 kcal.

1 boks mager kesam med litt usukret blåbærsyltetøy. 222 kcal + ca 50 for blåbær = 272 kcal.

Lunsj. 3 ryvita to med skinke og ost. Ett med leverpostei / makrell it. Ca 230 kcal.

nøtter. Mandler og en annen type jeg kommer til å blande med.

En neve. Ca 25 g. 175 kcal.

Middag. Kjøtt grønnsaker ca 400 kcal.

Mager vanilje kesam 225 kcal.

Kveldsmat. 3 knekkebrød ost skinke leverpostei/makrell. Ca 230 kcal.

en neve nøtter 25 g. 75 kcal.

Ligger fortsatt på underskudd.. uff.. Hva med pulver. Måltidserstatter? Er det dumt?

Annonse

Legger til 3 glass melk. Ekstra lett. Da har jeg 216 kcal. (Ca 6 dl)

Summen blir da om jeg har regnet rett 2073 kcal. Nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal komme høyere enn dette.. begynner med litt ekstra nøtter å ett knekkebrød med pålegg ekstra I første omgang hvertfall. Hadde du problemer med å holde vekta nede når du gikk ned de 25 ?

Legger til 3 glass melk. Ekstra lett. Da har jeg 216 kcal. (Ca 6 dl)

Summen blir da om jeg har regnet rett 2073 kcal. Nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal komme høyere enn dette.. begynner med litt ekstra nøtter å ett knekkebrød med pålegg ekstra I første omgang hvertfall. Hadde du problemer med å holde vekta nede når du gikk ned de 25 ?

Å holde vekta nede er vanskelig.

Spesielt om du trener mye styrke og det gjør jeg. Men fettprosenten har det ikke vært så vanskelig å holde nede. Det som er viktig, tenker jeg, er at du setter opp en matplan som ligner mest mulig på den som du egentlig kunne tenke deg å spise. Derfor er måltidserstattere og denslags ikke noe særlig. Da smaker det bedre med et grillet kyllinglår.

Ja det er veldig sant. Det jeg tenker er at å legge seg på 2000 kcal kan bli greit. Men må overspise føler jeg for å nå 2500. Blir ett dilemma. Kanskje jeg skal møte den på halvveien med ett ekstra knekkebrød å ekstra nøtter. Legge meg på ca 2250 kcal. Det Gjør jeg fra og med I dag. Så endrer jeg det evt ved gode innspill. Hørtes dette greit ut? Evt mindre ved treningsfri? Mere ved trening? Takk for svar. Motivert!☺

Det er veldig lett å spise mer enn 2000 kalorier. Bytt ut knekkebrødene med mer næringstette matvarer. Hva med ris/søtpotet/avokado, mer fisk, koksmelk osv. Jeg kunne lett spist opp mot 3000 kalorier uten problem, men det blir for mye for meg. Dessverre!

Kan ikke skjønne at jeg skal gå ned I vekt hvis jeg skal dytte I meg så mye greier jeg.. har vel den overvekten jeg har pga stoffskifte lav forbrenning osv... men har aldri holdt det så sunt som det der Før. Men mener dere innpå her at det er det samme hva man spiser bare det er kalori underskudd?

Da har jeg spist mere I dag. Var ubehagelig med en gang. Men føles godt nå. Svei I underarmene mens jeg trena benk I dag. Helt unormalt å må skyldes for lite kcal. Fikk på kylling m ris, kesam og cottage cheese nå etterpå. Føltes veldig bra. Ser frem mot flere kcal og ikke minst proteiner ☺har også handlet inn mandler. Blir 2000 kcal + fra I morgen. Blir spennende å se nå. Veide meg I dag igjen. Fortsatt 120 kg. Skal følge nøye med på vekta fremover nå. Blir spennende!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...