Gå til innhold

Gjør jeg ting rett?


Mimimeh

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt second opinions på opplegget mitt. Jeg er en 22 år gammel jente som ønsker å gå ned i fettprosent og "stramme opp". Jeg er ganske kort, 164 cm høy, og veier 58-59 kg. Kroppsformen min er veldig pærete (jeg måler 66 cm rundt livet, men 97 cm rundt hoftene, så man kan si jeg har litt junk in the trunk :eek:), og jeg vil spesielt bli kvitt en del av fettet jeg har rundt hoftene og rumpa. Jeg trener 4-6 ganger i uka, der jeg har 2-3 kondisjonsøkter (stort sett løping) og 2-3 styrkeøkter.

Jeg spiser ikke det samme hver dag, men her er slik mine typiske dager ser ut på matfronten:

Frokost - grøt/kesam med honning/cottage cheese med kanel

Mellommåltid - frukt (banan, eple, pære og mandarin det går mest i)

Lunsj - fiskekaker med grønnsaker/brødmat med pålegg

Middag - fiskekaker/laks/svinekjøtt/kylling med pasta/ris og grønnsaker (også veldig glad i taco, og lager dette mye, men da ofte med kylling og alltid med grove lefser)

Spiser ikke godteri i hverdagene, men skeier litt ut med dette i helgene. Er også veldig glad i pizza, og spiser nesten alltid dette i helgene :D

NÅ kommer spørsmålene, haha. Ser opplegget mitt greit ut? Og hvilket kalorinivå bør jeg ligge på når jeg skal ned i fettprosent? Kilo er jeg ikke så opptatt av, det er mer disse centimetrene rundt hoftene og rumpa jeg virkelig vil se minke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt umulig for oss å se hvor mange kcal du inntar nå. Gå inn på Myfitnesspal og logg en typisk dag. Da ser vi hvor mange kcal du inntar og balansen mellom proteiner, fett og karbs.

Når det kommer til å få ned fettprosenten så må du i underskudd. Trikset er et moderat underskudd og ikke galskapsdietter som innebærer sulting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du spiser veldig mye karb og skeier ut mye.

Husk også på at selvom lefsene til taco er grove, så er de ikke sunne - bare litt "sunnere". Og spiser du taco så ofte som du sier, så blir det mye karb. Hva med å heller lage deg taco salat og droppe lefsene?

Du skeier veldig ut i helgene med både snop og pizza - det kommer du ikke langt med. Du ødelegger mye jobb du har gjort i hverdagene - hva med å droppe alt dette i helgene i en lang periode så ser du hvor mye endrer seg? Spis heller fruktsalat og annet sunt. Fins også veldig mange gode og sunne oppskrifter ute på nett på forskjellig dessert - f.eks sjokolademouse, muffins, kaker osv.

Spiser du mye pasta og ris? Er mye karb her.

Pass også på hvor mye du spiser - alt med måte. Når det er så mye god mat som du nevner, så er det lett å spise for mye av det ;)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som om du spiser veldig mye karb og skeier ut mye.

Husk også på at selvom lefsene til taco er grove, så er de ikke sunne - bare litt "sunnere". Og spiser du taco så ofte som du sier, så blir det mye karb. Hva med å heller lage deg taco salat og droppe lefsene?

Du skeier veldig ut i helgene med både snop og pizza - det kommer du ikke langt med. Du ødelegger mye jobb du har gjort i hverdagene - hva med å droppe alt dette i helgene i en lang periode så ser du hvor mye endrer seg? Spis heller fruktsalat og annet sunt. Fins også veldig mange gode og sunne oppskrifter ute på nett på forskjellig dessert - f.eks sjokolademouse, muffins, kaker osv.

Spiser du mye pasta og ris? Er mye karb her.

Pass også på hvor mye du spiser - alt med måte. Når det er så mye god mat som du nevner, så er det lett å spise for mye av det ;)

Lykke til.

Karbs er nå ikke det store onde, akkurat ;)

Bør vel være forsiktig med å være så bastant på hva som er "riktig" og "galt" kosthold for en annen.

I love my carbs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...